|
|
Het is nu 05 maart 2026, 13:24
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 13 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
jknoppers
|
 Voorstellen
Hallo Allemaal,
Mijn naam is Jef en ik ben sinds 2 weken de eigenaar van een nieuwe metaaldetector (White's coinmaster) waar ik eigenlijk nu al niet tevreden over ben. (te weinig discriminitatiemogelijkheden, geen multitoon, etc) Met name geïnteresseerd in de geschiedenis achter de vondsten, de vondsten zelf zijn ook leuk, maar ik moet nog veel leren over de behandeling en schoonmaakmogelijkheden van de diverse metalen. Ook het herkennen van de metalen is nog een beetje lastig, maar ik leer snel bij.
Ik woon in zuid-oost Noord-brabant. Mochten er mensen geïnteresseerd zijn om samen te zoeken, hoor ik dit graag. Ik sta zeer open voor nieuwe ervaringen.
Groet, Jef
|
| 02 aug 2013, 09:30 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28579 Woonplaats: Kerkrade
|
 Re: Voorstellen
hoi @ Jef,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, Fijn dat je de weg naar 'bodemvondstenwereld' hebt gevonden en we heten je van harte  en we hopen dat je een aangename tijd tegemoet kan zien en vooral het plezier dat je hierin beleeft  jknoppers schreef: Hallo Allemaal, Mijn naam is Jef en ik ben sinds 2 weken de eigenaar van een nieuwe metaaldetector (White's coinmaster) waar ik eigenlijk nu al niet tevreden over ben. (te weinig discriminitatiemogelijkheden, geen multitoon, etc)
Normaal een pracht metaaldetector om mee te beginnen,zal toch beter in te stellen moeten zijn denk ik Verder wens ik je vele mooie vondsten toe mvg Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 02 aug 2013, 10:30 |
|
 |
|
De Speyte
Moderator
Geregistreerd: 28 jan 2013, 21:59 Berichten: 6817 Woonplaats: Meetjesland (Belgie)
|
 op het forum Jef. Beetje lood, koper, aluminium, nagel en een muntje een 10 tal cm in de grond stoppen. En je MD erop afregelen. Een gemakkelijke tip, en je kan ermee starten. 
_________________ Middeleeuwse bodemvondsten uit Gent. Boek "Gezocht en gevonden".[/color] http://www.gezochtengevonden.be http://www.lodenpenningen-mereaux.be/
|
| 02 aug 2013, 11:33 |
|
 |
|
btns
|
Nogmaals welkom Jef, Ik zie dat je de eerste tips over je detector al binnen hebt. Ik wens je veel plezier toe, mvrgr,
|
| 02 aug 2013, 13:25 |
|
 |
|
jknoppers
|
Hartelijk dank voor de reacties allemaal. Helaas is er niet veel af te stellen op deze detector, da's ook 1 van de redenen dat ik naar een andere op zoek ga. Hij is niet programmeerbaar en er zit geen costum instelling op. Bovendien kan ik niet uitsluiten, alleen lineair discimineren. Gelukkig heb ik al wel wat leuke vondsten gedaan, anders had ik het misschien wel helemaal opgegeven. Als het wat minder heet is, nog maar een paar keer proberen. Welke detector raden jullie aan voor een bedrag tot maximaal €400.-?
Groet, Jef
|
| 02 aug 2013, 14:05 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
welkom man en veel plezier
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 02 aug 2013, 15:26 |
|
 |
|
deepscandd1400
|
ik heb al 5 jaar een white's en ik kan bijna stoppen met werken! Hahahaha Bijna
Groeten Deep
|
| 02 aug 2013, 20:27 |
|
 |
|
smeco
|
Hallo Jef, Ik heb zitten twijfelen tussen een coinmaster en een Garret ace 250. Ze zitten allebei een beetje in de zelfde prijsklasse maar de Garret had iets meer mogelijkheden dus heb ik uiteindelijk voor die laatste gekozen. Ik heb hem nog maar pas en ben er een paar keer mee op pad geweest maar ook met discriminatie is het allemaal uitproberen hoor. Ik heb het idee dat je dat apparaat uiteindelijk leert kennen door 100 gaten te graven voordat je iets moet laten liggen De white waar ik naar keek had wel multitoon. Als je hem dan lang zat gebruikt zul je de geluiden herkennen die je wel en niet wil horen. Ik zit in de zelfde regio, we kunnen een keer afspreken, dan wisselen we van md. Dan kun je testen voordat je een andere koopt. Groetjes Stephan
_________________ Waar kan ik mijn frisdrank- en bierblikken aanmelden als bodemvondst?
|
| 03 aug 2013, 00:45 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
smeco schreef: Hallo Jef, Ik heb zitten twijfelen tussen een coinmaster en een Garret ace 250. Ze zitten allebei een beetje in de zelfde prijsklasse maar de Garret had iets meer mogelijkheden dus heb ik uiteindelijk voor die laatste gekozen. Ik heb hem nog maar pas en ben er een paar keer mee op pad geweest maar ook met discriminatie is het allemaal uitproberen hoor. Ik heb het idee dat je dat apparaat uiteindelijk leert kennen door 100 gaten te graven voordat je iets moet laten liggen De white waar ik naar keek had wel multitoon. Als je hem dan lang zat gebruikt zul je de geluiden herkennen die je wel en niet wil horen. Ik zit in de zelfde regio, we kunnen een keer afspreken, dan wisselen we van md. Dan kun je testen voordat je een andere koopt. Groetjes Stephan kijk dat is weer mooi gebaar smeco waarom vind je zo veel blik
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 03 aug 2013, 00:54 |
|
 |
|
smeco
|
Hoi Ed,  Het was warm, de grond hard en ik heb een paar keer flink moeten zweten om op een blik uit te komen. Door mijn avatar aan te passen hoop ik ze te bezweren Maar het is ook een kunst om blik op te ruimen die in de grond zit toch?? Groetjes Stephan
_________________ Waar kan ik mijn frisdrank- en bierblikken aanmelden als bodemvondst?
|
| 03 aug 2013, 01:32 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
smeco schreef: Hoi Ed,  Het was warm, de grond hard en ik heb een paar keer flink moeten zweten om op een blik uit te komen. Door mijn avatar aan te passen hoop ik ze te bezweren Maar het is ook een kunst om blik op te ruimen die in de grond zit toch?? Groetjes Stephan ja ik had er ook weer een paar op het strand 
|
| 03 aug 2013, 08:52 |
|
 |
|
deepscandd1400
|
|
| 05 aug 2013, 07:23 |
|
 |
|
jknoppers
|
Hartelijk dank allemaal voor de reacties!
Ja 't strand. Daar hoor ik meer mensen over. Is het nou werkelijk een goed idee? Zijn er mensen met echte succesverhalen over gouden kettingen en dergelijke?
Groet, Jef
|
| 05 aug 2013, 15:19 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 13 berichten ] |
|