Nou, waar zal ik eens beginnen,
inmiddels heb ik het stuk land waarover ik ga vertellen, toch zeker 600% afgezocht, maar in de tussentijd, geploegd, losgemaakt, verplaatst, nog een keer losgemaakt, nog een keer geploegd, nog een keer los gemaakt, en uiteindelijk ingezaaid met gras.
al mijn zilver komt zo'n beetje van die plek, en deze week was het dan eindelijk zo ver.
de modderbulten die overbleven na al dat graven, zijn uitgereden over de greppels die overbodig gewaren worden, dus mijn idee ; kijken of ook daar nog wat in zit,
Ik was specifiek op zoek naar meer van deze jongens:
http://pjottrr.no-ip.org/munt/DSC_samen.jpgde bulten modder waarover het gaat, komen vanaf dezelfde plek als waar ik dit spul gevonden had, maar helaas...., maar let wel, die grote jongens waren toch zeker 2 weilanden verwijderd van waar ik de rest van het zilver gevonden had.
of om het nog eens duidelijker te maken
2 stukken land van dezelfde boer, de ene plek is een oude , na ruilverkaveling omgebouwde maisakker naar weiland.
de ander is een plek waar bulten modder na graafwerkzaamheden gelegen hebben. deze zijn nu dus uitgereden, daar waar 3 grote munten liggen, liggen er vast meer, zo was mijn gedachte.
Zaterdag de hele dag gezocht, 3 muntjes en wat gespen, wel een zilveren duppie van 1862.

Zondag weer de hele dag gezocht, weer bijna niets, maar wel opnieuw ... een zilveren duppie van 1862...

vandaag nog tegen janp gezegd, ik ga op ZILVERJACHT
vanaf 18:00 uur aan het zoeken, helaas 1 rotte duit, en ik zag dat gele gevaarte langzaam achter de horizon verdwijnen,
t moet nu dus ook wel snel gebeuren! dacht ik zo even,
Dus toch maar weer terug naar de stek waar ik het meeste zilver had gevonden ( 2 weilanden verder) , inmiddels al weer 5 cm gras , maar nog niet zo lang geleden ingezaaid, dus nog niet heel zwaar dekkend.... ( en het mocht nu wel weer van de boer)
en ja hoor, binnen 10 minuten, weer zilver, Helaas zo fragiel als wat ( ik keek ernaar en het 3/4e muntje brak in drie stukken,
Maar even met superlijm aan de gang gegaan

Toch wilde ik deze info even met jullie delen, 3 dagen zoeken, 3 keer zilver,
Mijn dag kan niet meer stuk.