Logo
Het is nu 05 maart 2026, 08:28

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 15 berichten ] 
 vraag weekend duitsland 
Auteur Bericht

Bericht vraag weekend duitsland
Ieder jaar spreek ik af met een goede vriend van me die al jaren in Dortmund woont, om te gaan wandelen. Meestal boeken we een B&B van tevoren om een paar biertjes te drinken en bij te praten en wandelen we de volgende dag. Dit jaar wordt het het weekend van 5 oktober.
Nu had ik het idee om zelf een dag eerder te gaan om 2 dagen te gaan zoeken. Het zal dan richting de Eiffel of richting het Teutoburgerwoud worden. Kun je daar zoeken of kun je dan in grote problemen komen? Ik vind het ook niet erg om de tweede dag een stukje te rijden om hem te ontmoeten. Weet iemand een streek niet te ver weg waar je mag zoeken en waar ook wat te vinden is met geluk of hoe ik dat het beste kan aanpakken.
Teutoburgerwoud is niet echt romeins gebied afgezien van de slag die daar plaatsvondt en welke waarschijnlijk beschermd gebied is. Of je in de buurt van Aken en Trier uberhaupt mag zoeken weet ik helemaal niet.
Hoe is de Polizei daar als ze je zien zoeken?

Ben benieuwd en kan wel wat tips gebruiken.

Bedankt alvast

10 sep 2013, 21:04
Profiel

Bericht Re: vraag weekend duitsland
...nee,nee en neen helaas :04 , Teuterburger Wald is een now go omdat volgens de archeologen hier de ommekeer plaats vond en dus beschermt gebied is, Trier is tevens verboden gebied en sorry ook Aken, in al deze gevallen ben je afhankelijk van de plaatselijke autoriteiten of lokale bewoners, met andere woorden hoe aardig en lief is die Polizei en de boeren :07 helaas geld ook in deze gebieden het Schatzregal dat wil zeggen dat alle vondsten de staat toe behoren en dus niet zoals hier 50% voor de vinder en 50% voor de landbezitter.
Als je mij vraagt zou ik toestemming vragen van de boer en er gewoon op gaan, het is een risico maar je kunt je altijd nog van de domme houden, :04 :07
Gr highlander

10 sep 2013, 21:48
Profiel

Het is bijna zover morgen ga ik naar Duitsland en twee dagen zoeken. Ik heb als gebieden dag 1 Wesel en dag 2 Soest uitgezocht. Als ik een flink stuk van de steden blijf en afgelegen akkers pak zal het wel goedkomen hoop ik. Ga uiteraard proberen toestemming van de boeren te krijgen maar ga het anders wel proberen.

Of weet iemand of die gebieden, en dan bedoel ik niet net naast de steden of waar archeologische sites zijn maar daar een eind vanaf, echt ten strengste verboden zijn?

02 okt 2013, 21:23
Profiel

In beide plaatsen is het Schatzregal van toepassing, alles wat onder je schotel komt is eigendom van de staat!

Bedenk dus goed, dat als je vondsten mee naar huis neemt, je in overtreding van de wet bent.

Gr, Hoth

02 okt 2013, 22:28
Profiel

Ja maar ik neem aan dat dat voor alledaagse vondsten wel los zal lopen. Het mag dus. Mooi

02 okt 2013, 22:37
Profiel

Nee, het mag niet....

Ik snap je niet: je vraagt hier om advies, dat krijg je, en vervolgens doe je er niets mee :roll:

Als jij gepakt wordt, en die kans is niet gering, dan is het je eigen domme schuld.

Succes!

03 okt 2013, 10:24
Profiel

vraagje tussendoor:
Als je dan, met of zonder toestemming wat gevonden hebt, binnen welke periode moet je dat inleveren dan ?

:06

03 okt 2013, 10:40
Profiel

"Ja maar ik neem aan dat dat voor alledaagse vondsten wel los zal lopen. Het mag dus. Mooi"

Lees jij wel wat ik geschreven heb?????? :evil: HET MAG NIET!!!!!!

Ik woon niet al te ver weg van Wesel, hier is in WO2 hard gevochten en daarom dusdanig bezaaid met WO2 spul dus ook granaten e.d., Wesel grenst aan Xanten dus de mensen daar kennen de Metaaldetector scene erg goed en helaas ook de negatieve kant en zo reageren de mensen vaak ook, NOGMAALS HET MAG NIET!! en ga je toch zoeken dan is dat voor jou rekening, je kunt geluk hebben bij een boer en dat je een "go" krijgt maar desondanks behoren de vondsten toe aan de staat en ik bedoel alle vondsten!!! Ga je zoeken op een grondstuk van de staat NRW dan ben je in overtreding want hier heb je een "Suchgenehmigung" voor nodig, ik omschrijf hier het "worse" scenario maar dan weet je tenminste waar je aan toe bent, dus niet je ogen ervoor sluiten maar LEZEN!!!

03 okt 2013, 10:47
Profiel

Nou nou, je hoeft niet boos te worden. Ik vraag het hier na omdat ik niet illegaal wil gaan zoeken. Ik heb uiteindelijk Alpen uitgezocht als zoekplek omdat het nabij Wesel is en toch een kilometer of vijftien ervandaan. Het leek me ver genoeg om niet in de buurt van verordende plaatsen te komen en dichtbij genoeg om een verdwaalde Romein aan te treffen. Heb eigenlijk van alle boeren die ik gevraagd heb toestemming gekregen.

06 okt 2013, 14:38
Profiel

Hahaha :06 als je levens moe bent moet je er zeker gaan zoeken :06

je kan beter thuis blijven :05 :10

mvg Bert

06 okt 2013, 21:02
Profiel

tja idd!...ga znags man!...dan zied nymant juh!

06 okt 2013, 21:19
Profiel

Ik ben helemaal niet bij het Teutoburgerwoud wezen zoeken. Ik ben bij Alpen gaan zoeken. Een kilometer of 40 de grens over bij Venlo richting Dortmund. Ik zou niet stiekem op een archeologische site gaan zoeken. Maar goed.

06 okt 2013, 21:51
Profiel

Beste Nielzke,

Schijnbaar ben je hardleers, of gewoon stupide, dat kan ook :07

Ook al krijg je in Duitsland - met uitzondering van de deelstaat Bayern - toestemming van de boer, de vondsten zijn eigendom van de staat, van duitje tot middeleeuws fluitje, toestemming of geen toestemming :03

Duidelijk, toch?

Gr, Hoth

07 okt 2013, 10:48
Profiel

Wat een ongelofelijk arrogant toontje meten sommige zichzelf hier aan. Beschermers van de hobby ofzo. Er wordt nu net gedaan of ik s' nachts op verboden sites loop te stropen. Ik snap de wetgeving ook maar wou het proberen in Duitsland aangezien ik daar toch naartoe ging. Het houden van vondsten is dus piraterij maar als ik een paar knopen niet inlever kan ik daar mee leven.

Of ben ik de enige die ooit in Duitsland gezocht heeft?

07 okt 2013, 12:36
Profiel

Beste vrienden.

Ik denk dat we allemaal wel begrijpen dat we het onderling een beetje fatsoenlijk moeten proberen houden, of we het nu met elkaar eens zijn of niet.
Het typen van teksten leent zich, zoals we allemaal weten, erg goed voor het ontstaan van misverstanden.

Aangezien dit verhaal waarschijnlijk nergens toe zal leiden, zet ik het even op slot. Kwestie van even te kunnen concentreren op andere dingen.

Hoop op jullie begrip :10

Minelab Manticore

07 okt 2013, 13:08
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 15 berichten ]