|
|
Het is nu 23 apr 2026, 00:15
|
het wordt weer lekker verpest voor een ander
| Auteur |
Bericht |
|
Dedink
Geregistreerd: 19 maart 2012, 20:46 Berichten: 409 Woonplaats: Monster
|
 het wordt weer lekker verpest voor een ander
vandaag ff naar een veldje geweest daar aan gekomen de boer opgebeld om toestemming te vragen vertelde de boer dat er gister zoekers zonder toestemming op zijn land waren geweest en die had hij weggestuurd en dat was op vechten uit gelopen duss er mag gelijk niet meer op ze velden gelopen worden
|
| 06 okt 2013, 14:09 |
|
 |
|
clemens
Geregistreerd: 15 aug 2010, 21:08 Berichten: 657 Woonplaats: Soest
|
 Re: het wordt weer lekker verpest voor een ander
niet normaal meer. geef de boer helaas groot gelijk. Na zo een incident wil je gewoon niemand meer op je land.
Wel balen.
Toch zijn er ook veel goede berichten hoor, maar die hoor je niet, alleen helaas deze uitschieters.
_________________ wroet in aarde met een Safari
|
| 06 okt 2013, 14:19 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ja het is overal het zelfde
bah
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 06 okt 2013, 14:20 |
|
 |
|
bvs555
|
Jammer dat er zijn die het verzieken voor andere maar wij hebben geluk dat we inmiddels heel wat boeren kennen in de omgeving hier en waar we het vertrouwen van hebben dat we de boel netjes achter laten.
Kom op mensen laten we dit zo houden anders wordt onze hobby onmogelijk.
Gr bvs555
|
| 06 okt 2013, 15:38 |
|
 |
|
marad
|
 Nou...dat hadden wij dus ook vandaag Leuk veldje gevonden en vandaag voor de derde keer daar naar toe. De eerste keer dat we daar waren kwam de boer een gezellig praatje maken, was vol belangstelling en wees ons zijn andere velden waar we op mogen na het maaien. Wij helemaal blij! Vandaag, derde keer, stopt er een grote wagen: wat we op dat land deden, dat had hij toch liever niet... we snapten er niets van, uitgelegd dat het mag van de boer, tja, toen kwam de aap uit de mouw, de heer himselve was de landeigenaar, hij verpachtte het aan de boer..(die tegen ons zo vriendelijk was), de meneer wilde geen rottigheid en had ooit flink ruzie gehad met ook zo ene (op ons doelend..)  en daarbij...hij zou tegen de boer gaan vertellen dat HIJ het niet bliefde... weg mooi landje  muntjes gevonden, loden kogels, 25 kg of meer ijzer, maar alla! dus ja....laten we het allemaal vriendelijk houden..... Wij gaan wel op zoek naar een ander landje met vriendelijke boer.... 
_________________ wat niet is kan komen
|
| 06 okt 2013, 19:56 |
|
 |
|
huntius
|
Zo jammer dit  echt k.. maar dit gebeurd overal denk ik.
|
| 06 okt 2013, 20:27 |
|
 |
|
Dedink
|
en het mooiste is die boeren kunnen elkaar allemaal duss ben ongeveer 15 hectare kwijt
|
| 06 okt 2013, 21:19 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
gaat weer lekker zo jammer
|
| 06 okt 2013, 21:26 |
|
 |
|
Ambianii
|
|
| 06 okt 2013, 21:35 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
|
| 06 okt 2013, 21:44 |
|
 |
|
Youri1995
Geregistreerd: 06 jul 2013, 20:20 Berichten: 3617 Woonplaats: Breda
|
Kan ik inderdaad ook erg boos op worden. Had een keer een supermooi plekje gevonden na wat kaarten te hebben gebestudeerd. Kom ik bij de boer om toestemming vragen: NEE, geen mensen met metaaldetectors meer, slechte ervaringen gehad, zonder toestemming zoeken en gaten niet dichtgooien en 'troep' laten liggen. Ze verzieken het voor de rest die netjes hun hobby proberen te beoefenen! 
_________________ "Aequam memento rebus in arduis servare mentem"
|
| 06 okt 2013, 21:58 |
|
 |
|
Doede Wiersma
Geregistreerd: 21 apr 2009, 09:07 Berichten: 383 Woonplaats: Soest
|
Wat een onzin om met een land eigenaar de discussie aan te gaan, laat staan te knokken Liep vandaag met vrouw en kind door een mooi landgoed van het utrechts-landschap, zag ik daar ook twee beunhazen aan het werk, zochten nog maar een jaartje, en waren zonder toestemming op de akker bezig. Nu heb ik persoonlijk de boswachter altijd gebeld voor toestemming (altijd geen probleem) tot dat het utrechtslandschap hun bodem archief beleid heeft aangepast. dus niet meer zoeken voor TheDude  (tenminste niet op die velden) maar goed, de heren er op aangesproken, dat het niet geheel de bedoeling was dat de heren daar liepen, krijg je meteen het verhaal, ja maar... je doet geen schade, wie ziet ons nou... etc, je kent het wel... toch luisterden de heren en verlieten de akker... ( hèhè ik daar niet zoeken, niemand daar zoeken  ) komt een 10 minuten later de beste boswachter langs rijden, met zijn ogen al speurend over de akker... had een beetje spijt dat ik de heren gewaarschuwd had. ( boontje komt om z'n loontje?) Maar goed, het zijn wel deze , en een klein aantal aso's die het voor de amateur archeoloog en zoekers met beleid verpesten. Nee ik zie de toekomst niet rooskleurig in. 
_________________ https://www.instagram.com/metal_detecting_soest/
|
| 06 okt 2013, 22:04 |
|
 |
|
Ambianii
|
yeh DUDE! 
|
| 06 okt 2013, 23:14 |
|
 |
|
Herman Bos
|
Het word inderdaad steeds moeilijker. Zaterdag met boer gesproken. Die zij dat hij het liever niet had omdat het zijn jachtgebied was. Had op zijn land hout singels liet wat mais staan. Wilde rust in dat gebied. Hij zei ook dat hij twee keer per dag 3 tot 4 man van zijn land moest plukken. Politie komt niet want die komen al niet bij inbraak. Heb je een boer of eigenaar die jou wel toestemming geeft en een paar van die figuren die om den brode zoeken en het snel weer verkopen zien jou lopen die denken hier kan het wel. We moeten er rekening mee houden dat er meer mensen financieel in de problemen komen in deze tijd. Piepertje kopen en lopen. Dit alles heeft te maken met respect en dat is tegenwoordig ver te zoeken. De goede niet te na gesproken. Hopen maar dat de snelle pieper veel bende uit de grond haalt en het gauw zat is. Voor de goeden deel kennis ALLEEN met iemand die je echt kan vertrouwen. Herman
_________________ Zoek met een Deus en een minelab Remember the best DISCRIMINATION is your digger!
|
| 07 okt 2013, 11:41 |
|
 |
|
pjottrr
|
hier in Friesland gaat het gelukkig nog vaak goed, nog geen enkele keer te horen gekregen van de boer dat het niet mocht, maar al wel heel vaak te horen gekrege dat wanneer ze geen toestemming gevraagd hebben, direct van het land afgeschopt worden, en ook simpelweg niet meer wlekom zijn.
sommige boeren houden hun land goed in de gaten, en dat lijkt me maar goed ook, als ik zo lees wat voor puinzooi sommige mensen achter laten. Tis jammer, maar helaas.
ik heb bij het begin van mijn hobby veel gehad aan de beginnerstips alhier op het forum, gelukkig bij toestemming vragen altijd vrolijke gezichten. vaak wil de boer dan nog wel even dat ik langs kom om te laten zien wat er uit de grond komt, nou dat is toch het minste wat je kunt doen als zoeker :)
_________________ zoekende op de Friese akkers met een xp deus 2
programma's voor de deus2 opslaan en bewaren? zie https://deus2.pjottrr.nl
historie: garret ace 250, fisher f75, garret at pro int, Nokta fors Core, nokta impact
|
| 07 okt 2013, 12:02 |
|
 |
|
Dedink
|
op een andere site hadden we dit bericht ook gezet daar is het topic gesloten omdat het allemaal tog normaal is zonder toestemming lopen
|
| 07 okt 2013, 13:54 |
|
 |
|
V3i
|
Schuldig zijn we ook zelf. Begrijp me niet verkeerd , ik bedoel dit eigenlijk ten goede. Ik zal proberen dit even uit te leggen. Op verschillende fora zijn prachtige tot zelfs unieke vondsten te zien. Middeleeuws , romeins , goud en zilver , het komt voorbij alsof het niks is. Vaak met de termen " even een uurtje gezocht" of "snel nog even op pad geweest voor het eten". Ik geniet hiervan met volle teugen en zie de "historische" waarde er van. Echter , zoals ook al velen hebben aangegeven, is het op dit moment niet bij iedereen rozengeur en maneschijn. Er zullen er dus zijn die denken , wow , daarmee is snel iets te verdienen! Regels ? welke regels zal deze groep denken , het gaat om de verdiensten.
Kunnen wij hier wat aan doen?
Ja , we zouden niets meer kunnen plaatsen , maar dat zou wel heel erg zonde zijn. Dus NEE , we kunnen er eigenlijk niets aan doen , en maar hopen dat het snel overwaait en dat de groep die het wel vooral om de historische waarde van de vondsten gaat , samen met het genieten van de natuur en de rust om je heen , de kalmte kan bewaren en nog lang mag genieten van deze fijne hobby.
my 5 cents
|
| 07 okt 2013, 15:54 |
|
 |
|
Mat
|
Tja, dat is een van de redenen dat ik niet meer determineer op de diverse fora's. Eergister loop ik langs het merovingische grfveld, dat gemarkeerd is met een bord van Malta, dat het daar verboden is om te zoeken. Eenieder in Limburg weet dat men hier dus niet mag zoeken en zie wat ik daar weer zag. Het bord is nu voor de 3e keer gestolen daar. Zelfs bouten die men niet kan losdraaien zijn er ook af, dus deze weten van wanten. Heb het bij de Archeoloog van Maastricht gemeld en die was er niet zo happy mee. Zou weer een nieuw komen zij hij en een volgende keer gebeuren er dingen die wij als zoekers niet wenssen. Gr Mat
_________________ Alle ingezonden foto's blijven eigendom van Mat.
|
| 07 okt 2013, 16:30 |
|
 |
|
marad
|
 maar vandaag ging het helemaal goed met Marad, vriendelijke boer, absoluut geen probleem, zag ook geen probleem, over elkaars "vak" gepraat, ook over het onbegrip soms wederzijds en respect voor elkaar, medebliepert ontmoet dit het veldje ook op het oog had, ook gezellig praatje, medebliepert (ook lid van dit forum  ) kortom, het kan wél Vondsten vandaag: 2 muntjes onherkenbaar, loodje met 2 gaten, tís net een knoop, en heeeeeeeeeeel veel ijzer, netjes opgeraapt en geruimd. Nog ff aan de boer laten zien: enorme ijzeren staaf, hij was blij dat het mormel zijn machine niet meer kan ruineren 
|
| 07 okt 2013, 19:19 |
|
 |
|
Dedink
|
ik denk dat ik ff van de week flesje drank bij de boer langs brengt en vertelt dat het niet normaal is wat er gebeurt is
|
| 07 okt 2013, 19:25 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
|
| 07 okt 2013, 19:37 |
|
 |
|
ronald
|
|
| 07 okt 2013, 19:57 |
|
 |
|
Davy4all
Geregistreerd: 10 aug 2012, 16:31 Berichten: 820 Woonplaats: Noordwijkerhout
|
Enkele berichten die in strijd waren met het forum regelement zijn verwijderd. Hoe boos je ook bent respecteer elkaars mening en wees een ambassadeur voor onze fantastische hobby!
|
| 07 okt 2013, 19:59 |
|
 |
|
marad
|
 ambassadrice mag ook 
|
| 07 okt 2013, 20:04 |
|
 |
|
ronald
|
We hebben eigenlijk weinig te willen.. De grondeigenaren/pachters gunnen ons eigenlijk het plezier om te kunnen zoeken. Gunnen...want ze krijgen er niks voor terug. Het zoekt toch veel ontspannender met toestemming? Hoop maar op een goede afloop Ronald
|
| 07 okt 2013, 20:11 |
|
|