|
|
Het is nu 03 maart 2026, 20:45
|
SUPER BELANGRIJK DEUS BEZITTERS!
| Auteur |
Bericht |
|
Gitano
|
 Re: SUPER BELANGRIJK DEUS BEZITTERS!
Highlander schreef: ha ha nop sorry Bub  , ik ben gisteren wezen testen met het fulltone programma, in het begin is het wel eventjes wennen maar ik kan vast één ding vooraf zeggen neem een wat grotere schep mee  ook had ik meerdere malen dat de Detector toen ik over het gat zwaaide geen piep meer gaf bleek het object helemaal onder in het gat te liggen, ik had het gevoel veel meer te graven dan normaal dat bleek achteraf ook wel we waren met zijn vieren en ik was elke keer als laatste aan de finish(en ik ben geen langzame graver:-). De tonen intrepeteren is wat moeilijker weliswaar worden goede geleidingswaarden met een hoge toon aangegeven b.v. brons of goed zilver en lood met een lage toon maar het kan soms zijn dat waneer je een zachte piep hebt en je deze dan op de opppervlakte hebt liggen hij een piep geeft waarvan je oren beginnen te gloeien:-) dus je audio response goed instellen is een must. Mijn instellingen tijdens de testloop: -Full tone mode -KHZ 18 -disc op 3(om kleine ijzerdeeltjes weg te filteren) -reactiviteit op 3 -audio response op 4 -bodemfilter op -1 -sense op 94 Samenvattend na de eerste testloop: -Super gevoelig op edelmetaal(ook kleinere:-) -In het begin is het wat moeilijk de tonen te intrepeteren -Gevoelsmatig een veel betere diepgang dan mijn “oude” programma! -Iets gevoeliger voor storingen van buitenaf(Stroom kabels e.d.) De voordelen t.o.v. de andere programma's die ik heb zijn te groot om deze links te laten liggen, ik ga dit programma voor nu als standaard programma gebruiken  Hoe heet de bodemfilter in het menu van de deus? Ik kan het niet vinden. Gr.G
|
| 03 apr 2014, 10:01 |
|
 |
|
Highlander
|
Hi Gitano dat is één van de belangrijkste instelling met betrekking tot de diepte, de bodemfilter of ook wel silencer genoemd staat onder reactiviteit/expert/silencer ik heb een link geplaatst waarbij je kunt zien wat hij doet en wat de verschillende parameters doen bij verschillende instellingen, is wel in duits https://www.youtube.com/watch?v=1D1qwCT5-kEgr
_________________ Gr. Highlander
|
| 03 apr 2014, 10:37 |
|
 |
|
Gitano
|
Highlander schreef: Hi Gitano dat is één van de belangrijkste instelling met betrekking tot de diepte, de bodemfilter of ook wel silencer genoemd staat onder reactiviteit/expert/silencer ik heb een link geplaatst waarbij je kunt zien wat hij doet en wat de verschillende parameters doen bij verschillende instellingen, is wel in duits https://www.youtube.com/watch?v=1D1qwCT5-kEgr 
|
| 03 apr 2014, 10:45 |
|
 |
|
arend
|
Even een vraag met welk programma je ook zoekt , als je hierbij de Full tones ( geluiden) selecteert , zit je goed ? Maw hoef je niks meer aan te passen qua bodemfilter etc?
Gr Arend
|
| 14 apr 2014, 09:59 |
|
 |
|
Highlander
|
Hi Arend het Full tones programma is het enige programma waarbij dit euvel niet of in een veel mindere mate optreed, het is eigenlijk een programma op zich, de instellingen zoals bodemfilter e.d. hebben geen uitwerking met betrekking tot het niet detecteren bij de eerste zwaai, met andere woorden deze kun je zo instellen als je zelf wilt. gr.
|
| 14 apr 2014, 11:42 |
|
 |
|
viros
|
@ Mikel, Je hebt het steeds over de eerste zwaai Maar als ik een geluid hoor ,..welk maakt niet uit,.... dan ga je er toch nog eens over,..wat mis ik dan?? Edje 
|
| 14 apr 2014, 11:51 |
|
 |
|
Highlander
|
Hi Edje  , als jij zwaait en je hoort niets loop je toch gewoon door  , de eerste zwaai is gebaseerd op een test, men heeft daar een object begraven in een grensbereik van wat de Deus kan detecteren, je zwaait er overheen en hij geeft niets aan, pas als je de tweede keer er overheen gaat pakt hij het object in veel gevallen wel, dit is dus bij een test object waarvan je weet dat die daar ligt, maar in de realiteit op een akker weet je niet waar iets ligt dus zwaai je over een diep liggend object maar geen piep dus loop je gewoon door, dat is dus samenvattend het probleem dat in veel gevallen optreed nml. het niet herkennen van een diepliggend object bij de eerste zwaai gr
|
| 14 apr 2014, 12:23 |
|
 |
|
lucky nero
Geregistreerd: 15 apr 2008, 22:27 Berichten: 5333 Woonplaats: landgraaf
|
hoi mik ik ben eens benieuwd wat wilhelm zijn bevindingen zijn over jou verhaal ik heb nog geen reactie van hem gezien. gr. Lucky nero 
|
| 21 apr 2014, 13:43 |
|
 |
|
Poetsdoek
Geregistreerd: 10 okt 2011, 12:47 Berichten: 742 Woonplaats: Kerkrade
|
Heb toch wel 1 en ander te zeggen. Ik ga mee in het verhaal van highlander. Tevens heb ik ook gemerkt dat ik met sommige opgeslagen programmas ook problemen heb. Na deze opnieuw te hebben ingesteld vind ik weer goed. En ik zoek de laaste tijd ook alleen maar op full tone. Is toch een stuk prettiger zoeken. Ijzer is hoerbij een stuk beter herkenbaarder geworden.
Jruss dr boy
_________________ ''wie niet zoekt........die niet vind.........''
|
| 21 apr 2014, 13:53 |
|
 |
|
peter
Moderator
Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49 Berichten: 7767 Woonplaats: Deventer
|
 dat verklaard dus waarom we geen ene klote hadden gevonden in Engeland  (op Edje na dan  ), ik ga XP aanklagen 
_________________ gr Peter zoekt met een Manticore
|
| 03 mei 2014, 19:40 |
|
 |
|
viros
|
|
| 03 mei 2014, 20:10 |
|
 |
|
peter
Moderator
Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49 Berichten: 7767 Woonplaats: Deventer
|
Ja mooi was dat  ik hoorde het al op de akkers daar dat je de jackpot had  .....ik zie je nog zitten daar in de tent met die brede grijns  geweldig 
_________________ gr Peter zoekt met een Manticore
|
| 04 mei 2014, 15:12 |
|
 |
|
goldmaxx
|
Als ik dit allemaal zo lees, dan heb ik een miskoop  gedaan, en kan ik mijn deus wel op de schroothoop, veel geld uitgeven voor iets, die niet goed werkt. Had ik beter een E-trac kunnen nemen. gr. Aaldert
|
| 15 jul 2015, 17:48 |
|
 |
|
Highlander
|
Nee Goldmaxx zeer zeker niet, de Deus is één van de beste detectoren op de markt je hebt zeker geen miskoop gedaan integendeel, elke detector heeft wel zijn beperkingen alleen is dit bij de Deus tot op het bod toe uitgeplozen en bij de meeste andere detectoren niet of nauwelijks, de CTX b.v. Is een detector van 2500 euro daarbij zijn er heel veel exemplaren waarvan het beeldscherm een regenboog vertoont wat onwijs irritant is als de zon schijnt ook problemen met de software komen/kwamen veel voor bij de CTX , de Deus is een detector die heel weinig technische problemen heeft hij loopt en loopt en loopt, hij bezit een software die net zoals bij de CTX om de zoveel tijd ge-update wordt en waarbij meestal de bugs eruit gehaald worden en verbeteringen plaats vinden op basis van tests deze nieuwe software kun je dan dowloaden Gr h
|
| 15 jul 2015, 18:48 |
|
 |
|
radiohead
Geregistreerd: 17 apr 2008, 15:40 Berichten: 7888 Woonplaats: Belgica
|
Hola hola, even inhaken Ik herinner me toch vrij goed dat er heel wat problemen waren met de Deus, eerste serie. Jantje voelt zich goed met detector x, Pietje kiest liever voor detector y, enzovoort .. De ctx is in mijn beleving een beest van een detector. Kan er hele verhalen over vertellen, om een ander van de kwaliteiten te proberen overtuigen. Maar waarom zou ik? Iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt. Zo heb ik persoonlijk weer heel wat bedenkingen bij jouw recente voorkeur voor die "Oostblok detectors", Highlander. Maar jij voelt je er goed bij, dus dat is toch goed dan?! Groeten 
_________________ One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.
Minelab Manticore
|
| 15 jul 2015, 21:53 |
|
 |
|
Highlander
|
|
| 16 jul 2015, 07:54 |
|
 |
|
goldmaxx
|
Elke detector heeft wel iets, ik zoek zelf regelmatig op (zwaar) gemineraliseerde grond, zelf de goldmaxx (geen power) gaat hier over z,n nek. Alleen een tesoro cibola hollandia, kan er iets van maken. Ik ben zelf benieuwt als de deus, ook op deze akkers te zoeken is. Wel een plus punt van de deus is, op nat strand zand is de detector mooi stil (dank aan d.j.laan) in de zout programma. Een minpunt vind ik toch wel die bediening kastje, voelt goedkoop aan, en een koptelefoon aansluiten wil moeilijk, de stekker blijft niet lekker zitten, met gevolg geen geluid op je oorschelpen, terwijl de stekker er wel in zit. (oorzaak slechte verbinding kastje - stekker) nu nog even wachten, wanneer de eerste gewassen eraf gaan gr, Aaldert 
|
| 16 jul 2015, 08:55 |
|
 |
|
radiohead
Geregistreerd: 17 apr 2008, 15:40 Berichten: 7888 Woonplaats: Belgica
|
Ik zoek meestal met mensen die een Deus bezitten, en daar (terecht) tevreden mee zijn. Het is gewoon een erg goede detector! Vrij recentelijk heb ik zelf ook nog overwogen om er eentje aan te schaffen, maar zie er toch van af. Kijkend naar wat ik uit de grond tover, kan ik alleen maar vreselijk tevreden zijn. Sommige zoekers die ik ken hebben ook een ctx, of hebben er één gehad. Het enige negatieve dat ik deze mensen hoor vertellen gaat over de instellingen. Een probleem dat in de meeste van die gevallen naar de insteller zélf te herleiden is  Toen ik mijn ctx de eerste dag in handen had heb ik er 2 programmas ingevoerd: snel of diep, zonder disc, speciefiek aangepast aan mijn wensen, voor op mijn zwaar ijzerhoudende/gemineraliseerde akkers. Van die 2 programmatjes gebruik ik er altijd 1... Meestal, wanneer ik denk dat het niet zo lekker gaat, ligt het aan mezelf. Ik word bv te moe en ga dan te snel zwaaien ofzo. Iets dat je met Minelab niet moet doen. Zeggen dat die ctx HELEMAAL niks is zou dan dom zijn van mezelf, niet? Er zitten extra's op die ik ook nooit gebruik. GPS en weet ik het wat nog allemaal  Maar, ook hier is een publiek voor. Verder vind ik de ctx verdomde accuraat! Wat denk je van de gebruikte materialen! De pinpointer (die ik voorheen nooit gebruikte) is top, target separation is super, instel mogelijkheden zijn virtueel eindeloos, geloofwaardige informatie krijg je door bij een signaal! Autonomie is onklopbaar (heb afgelopen weekend 15uur gezocht met maar 25% verbruik) De diepgang is abnormaal!  Ik verbaas me regelmateig van de miniscule items die hij weet te vinden op bv vervuilde villa akkers... enz enz Ja, je moet die detector wél weten instellen natuurlijk he  Wat ik op sommige fora las mbt dat onderwerp deed me wel eens lachen Wanneer sommige mensen hun instellingen niet geregeld krijgen, en het dan maar uit frustratie/onkunde op die kl*te detector steken vind ik wel een beetje amateuristisch. Wat dat "regenboogje" betreft, heeft iets te maken met polarisatie geloof ik. Ik heb dat ook. Moet wel zeggen dat ik dat al vergeten was tot ik het hier in het onderwerp weer las De Bulgaarse detectors zullen vast goed zijn Highlander. Zeker voor het geld dat je er maar voor hoeft te betalen. We zullen komend seizoen vast weer eens gaan zoeken saampie, neem je Russische vriend dan zeker mee! 
_________________ One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.
Minelab Manticore
Laatst bijgewerkt door radiohead op 16 jul 2015, 12:07, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 16 jul 2015, 09:42 |
|
 |
|
Highlander
|
|
| 16 jul 2015, 09:57 |
|
 |
|
Zoekzwijn
|
Ik zoek sinds deze week met full tone en heb flink wat aangepast in de programma's is wel even wennen, maar heb het gevoel dat hij nu aanzienlijk dieper gaat op muntjes etc
En inderdaad dat eerste zwaai verhaaltje dat herken ik klein voorbeeldje vorige week een klein storttje gevonden en naast een gegraven gat in eerste instantie zwaaien en ijzer maar pas bij de 3e keer over zelfde oppervlak een flinke piep
Dus even aanpassen en wennen en op naar het goud
_________________ Si vis Pacem para Bellum
|
| 16 jul 2015, 11:21 |
|
 |
|
goldmaxx
|
Phoe dat wordt verdiepen in de materie  van de Detector. Ik heb al inmiddels al een paar keer op een andere vast programma gewerkt, maar ben er zelf nog niet geheel tevreden mee, het bekende test, ijzer en muntje viel me toch wel tegen  had toch wel verwacht, dat het muntje duidelijker hoorbaar is, maar zal kunnen dat het programma aangepast moet worden. Ook heb ik geprobeerd met een draad antenne, voor in het waterzoeken, en dat werkte voor geen meter  of het werkt alleen met de officiële draad antenne Grt, Aaldert
|
| 19 jul 2015, 12:55 |
|
 |
|
apollo
Geregistreerd: 27 maart 2014, 14:51 Berichten: 168 Woonplaats: Kalmthout
|
Hallo Highlander,
Ik heb een XP Deus Software versie 3.2 aangeschaft februari 2014. Is het zinvol dat ik die update ook doorvoer. Dateert die update van april 2014, wanneer je je eerste bericht over die update hebt gepost, of is ie nog van ervoor...
groeten, apollo
|
| 15 sep 2015, 15:48 |
|
 |
|
Highlander
|
apollo schreef: Hallo Highlander,
Ik heb een XP Deus Software versie 3.2 aangeschaft februari 2014. Is het zinvol dat ik die update ook doorvoer. Dateert die update van april 2014, wanneer je je eerste bericht over die update hebt gepost, of is ie nog van ervoor...
groeten, apollo Hoi  in de versie 3.2 zit ook nog de ijzer-voorfilter, maar in 3.2. zit de Full-toon modus in deze modus werkt de ijzer-voorfilter niet gr. H
|
| 15 sep 2015, 16:01 |
|
|