|
|
Het is nu 03 maart 2026, 21:17
|
nieuwe , tweede hands aanschaf XP Deus, first shot.
| Auteur |
Bericht |
|
Goudgeel
|
 Re: nieuwe , tweede hands aanschaf XP Deus, first shot.
Dubbel gepost, sorry
Laatst bijgewerkt door Goudgeel op 12 mei 2014, 07:37, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 12 mei 2014, 06:45 |
|
 |
|
Goudgeel
|
hermanusb schreef: Ik haalde deze week zonder enige moeite met de Deus een klein zilveren kinderringetje uit de bodem van de waddenzee op ca 15cm diepte.
En dat was een klein ringetje. Lopende op het natte deel weinig bijgeluiden gehoord.
Zoals ik al eerder schreef over de deus... Minelabs is goed, maar een tennisarm is het mij niet meer waard. Deus is ook goed, volgens sommigen misschien minder goed dan een minelab.
Misschien is het wel zo.
Maar met de deus ga je veel vinden op het strand. Uit jouw bijdrage hermanusb en die van anderen raak ik steeds meer gecharmeerd van de Deus, dat neemt echter niet weg dat ik nog even wacht, vanwege de tijd die ik nog heb, een definitief aankoopbesluit te nemen. Het feit dat jij in de waddenzee op 15 cm diep een zilver ringetje vind lijkt toch wel aan te geven dat de Deus werkt in natte zoute omstandigheden. Misschien werken andere machines beter op het natte zoute strand, ik heb nog geen idee, maar zoals jij schrijft is het voorkomen van een tennisarm of ander klachten toch ook wel belangrijk voor het plezier in het zoeken, dat je moet hebben en houden. En wanneer het voor mij een Deus wordt dan is ook een voordeel dat ik later niet meteen een detector voor akkers hoef aan te schaffen. Daarbij zou het zo kunnen dat de Deus met de update 3.3. die eraan komt (nog) beter werkt in natte zoute omstandigheden......
|
| 12 mei 2014, 07:05 |
|
 |
|
edwin123
Geregistreerd: 26 apr 2014, 23:29 Berichten: 146 Woonplaats: Flakkee
|
de garrett at pro word erg veel gebruikt op strand door zijn waterdichtheid. en onderwater (zout genoeg), dus ik verwacht op dat gebied geen problemen. de dieper gelegen dingen tja dat is eigenlijk het beste de analoge sovereign. komt dus heel diep op strand en zout maar moeilijk om verschil tussen aluminium,munt en zilver goud te horen. maar als de machine natuurlijk schoonmaakt ligt dat er ook niet veel? wel dieper natuurlijk, maar die heb je maar 1 keer. probeer eens met iemand mee te lopen met sovereign elite/gt om te kijken of je analoge oren hebt. als je 3 maanden lang 3 uur loopt ben je natuurlijk ook al een eind op weg.
de teknetics euro pro met grote 11" spoel loop ik zelf mee. geen probleem op strand, maar ik kom daar echt weinig, meestal akker/gras. ik loop op akker vrijwel altijd op 9 of 10 qua gevoeligheid. loop heel weinig strand, maar als ik er loop dan op strand droog op 9. nat op 8. lukt wat mij betreft prima, maar de vondsten liggen meestal bij de handdoeken, niet in de branding. water ga ik niet in veel te bang dat ik hem laat vallen. ook een duppie uit 1948 en gulden uit 1979 van strand beetje naar achter gevist. terwijl ik maar uur of 5 gelopen hadden. Er komen vaker detectors op het strand dus dan is een duppie uit 1948 toch wel veelzeggend over de diepgang van de detector. Voor 335 euro ben je dan klaar met 5 jaar garantie!!! en kun je altijd een andere/duurdere kopen en deze als stranddetector of als tweede voor de visite/familie.weegt 1kg, kortom slechts 100 gram meer dan Deus. en verkoop je hem na 3 jaar? dan verkoop je hem nog steeds met 2 jaar garantie!
gewoon effe goed nadenken en beslissen. alles heeft voor en nadelen. ga je echt het water in dan is vrijwel alleen de Garrett At pro de optie. Sovereign elite/GT voor als je echt diep wil en bereid bent op alles te graven en honderden uren te oefenen voor je minder op rommel graaft. En aan einde strandseizoen de akkers mee op kan. Teknetics Euro pro (11"), is aanzetten, 2 minuten instellen, en gaan en binnen een uur ben je hem helemaal gewend, kan op ieder terrein en 5 jaar garantie en 335 euro. De deus kan ik niet veel over zeggen. heeft veel mogelijkheden, dus dat duurt wel even voor je hem onder de knie hebt. maar als je hem onder de knie hebt gaat het prima, tot de waterlijn.
Nogmaals op de waterlijn ligt meestal niks. wel bij de handdoeken (droog zand, dus prima voor deus), of in branding tot 1 meter diep voor sierraden.
_________________ zoekuren 104 * goud:2 * zilver:3 * guldens:6,44 * euro's: 32,50 * Minelab Quattro +Teknetics Euro pro met grote spoel* Whites TRX pinpointer.
|
| 12 mei 2014, 10:17 |
|
|