Logo
Het is nu 03 maart 2026, 12:22

Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
 Heeft iemand de afgelopen dagen op strand gezocht of gaat iemand dit de komende dagen doen? 
Auteur Bericht

Antwoord met een citaat
Bericht Heeft iemand de afgelopen dagen op strand gezocht of gaat iemand dit de komende dagen doen?
Heeft een van jullie de afgelopen dagen op het Noordzeestrand gezocht of ga(an) je/jullie dat de komende dagen doen?

Ik zou graag van jullie ervaring horen, zoals:

Zijn jullie alleen geweest of met meerdere personen?
Waren er op het moment dat jullie zochten ook onbekende zoekers aanwezig?
Met welke md hebben jullie gezocht?
Welk strand hebben jullie bezocht?
Op welk moment van de dag hebben jullie gezocht en hoe lang?
Wat en/of hoeveel hebben jullie gevonden?
En zo heb ik veel meer vragen :07

Jammer genoeg verblijf ik nog steeds ver weg tussen hoge bergen, dus zonder strand en zonder een md (die ik nog moet aanschaffen), dus kan ik mijn ervaringen hier (nog) niet plaatsen.

20 mei 2014, 06:05
Profiel

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Heeft iemand de afgelopen dagen op strand gezocht of gaat iemand dit de komende dagen doen?
Ik ben sterk aan't overwegen om vandaag te gaan piepen op een strand hier ergens in zeeuws vlaanderen
weet alleen niet welk strand ?? Iemand een suggestie?
Moet wel nog even het tij checken , het beste zou bij laagwater zijn.

Groeten tntneon

21 mei 2014, 10:16
Profiel

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Heeft iemand de afgelopen dagen op strand gezocht of gaat iemand dit de komende dagen doen?
tntneon schreef:
Ik ben sterk aan't overwegen om vandaag te gaan piepen op een strand hier ergens in zeeuws vlaanderen
weet alleen niet welk strand ?? Iemand een suggestie?
Moet wel nog even het tij checken , het beste zou bij laagwater zijn.

Groeten tntneon

Ik kan je jammer genoeg niet helpen met antwoorden op jouw vragen tntneon.
Kom zelf niet uit Zeeland en mijn voorvaderen die daar domicilie hadden zijn er helaas niet meer.
Maar heel veel success toegewenst, geniet ervan en laat nog even wat weten hier op het forum.

21 mei 2014, 10:55
Profiel

Antwoord met een citaat
Ik vind het nog een beetje te vroeg voor het strand, nog even een paar weken mooi weer en dan begint voor mij het strand en het bollenvelden seizoen.

21 mei 2014, 14:40
Profiel

Antwoord met een citaat
Davy4all schreef:
Ik vind het nog een beetje te vroeg voor het strand, nog even een paar weken mooi weer en dan begint voor mij het strand en het bollenvelden seizoen.

Davy4all, is het met het warme weer, waarvan ik heb begrepen dat dat nu in Nederland heerst, geen rede om naar het strand te gaan?
Tijdens zomerse dagen toch strandbezoekers genoeg?
Met welke md zoek jij op strand?

En met welke md op de bollenvelden?
En wat vind je zoal op de bollenvelden (m.u.v. bollen, stro en zand)?

21 mei 2014, 15:41
Profiel

Antwoord met een citaat
Zo druk is het nog niet met de badgasten op het strand. De vakanties zijn nog niet begonnen.
Ik zoek altijd met de Minelab E-trac en bij voorkeur naar oude zaken op bollen of grasland.
Het strand bezoek ik alleen op mooie warme zomeravonden of ochtenden ter afwisseling en ontspanning. Ik woon er 10 minuten vanaf.
Wat ik daar zoal vind, kijk eens rond op het forum zou ik zeggen, teveel om op te noemen. :-)

Dave

21 mei 2014, 16:23
Profiel

Antwoord met een citaat
Davy4all schreef:
Zo druk is het nog niet met de badgasten op het strand. De vakanties zijn nog niet begonnen.
Ik zoek altijd met de Minelab E-trac en bij voorkeur naar oude zaken op bollen of grasland.
Het strand bezoek ik alleen op mooie warme zomeravonden of ochtenden ter afwisseling en ontspanning. Ik woon er 10 minuten vanaf.
Wat ik daar zoal vind, kijk eens rond op het forum zou ik zeggen, teveel om op te noemen. :-)

Dave

Ik dacht begrepen te hebben dat nu het mooie weer was/is aangebroken er veel mensen op het strand te vinden waren. Natuurlijk zullen er gedurende de zomervakantie veel meer mensen/toeristen op het strand zijn, maar is het nu niet de moeite waard daar te zoeken?

De vraag wat je zoal op het bollenland kan vinden kwam vanuit mijn, misschien foute, redenering dat heel vroeger en door de eeuwen zandgronden een ander gebruik hadden dan bijvoorbeeld klei en leemgronden.
Ook kan ik me voorstellen dat de kwaliteit van de vondsten op zandgronden anders zijn dan op bijvoorbeeld klei, leem, veen en andere grondsoorten.

Ik heb al veel op het forum rondgelezen maar ben nog niet specifiek iets over het doen van vondsten en de kwaliteit ervan op zandgronden tegengekomen, maar ik zal blijven zoeken, de volhouder wint....

21 mei 2014, 17:40
Profiel

Antwoord met een citaat
Zoek en gij zult vinden! :07

21 mei 2014, 17:57
Profiel

Antwoord met een citaat
Davy4all schreef:

Goed advies.
Ik ben van plan het gehele forum door te spitten om zoveel als mogelijk te leren.
En wanneer iets over het zoeken op bollenvelden en de vondsten daaruit te vinden is dan kom ik dat ook wel tegen.

22 mei 2014, 05:43
Profiel

Antwoord met een citaat
Davy4all schreef:

Hoi Dave4all ,
Goed idee die bollenvelden , bij ons staan die wel op voormalige schelde slikken (nu polder) , dus weet ik niet of ik er iets vind .
Voorlopig zoek ik op gras/hooivelden , maar das hard werken met die stugge zoden en warm weer.

Het strand is er toch weer niet van gekomen :04 , zou graag wel eens in de buurt van domburg/ renesse gaan strandzoeken.
Iemand ervaring mee ?

Groeten tntneon

22 mei 2014, 10:00
Profiel

Antwoord met een citaat
Goudgeel schreef:
Davy4all schreef:

Goed advies.
Ik ben van plan het gehele forum door te spitten om zoveel als mogelijk te leren.
En wanneer iets over het zoeken op bollenvelden en de vondsten daaruit te vinden is dan kom ik dat ook wel tegen.

Ga nou lekker in de grond spitten. daar liggen de echte vondsten :07
ik ben afgelopen weekend eens op het strand wezen zoeken, dat is ook wel eens leuk maar niet mijn ding
ik werd ook erg afgeleid door schaars geklede dames daar misschien kwam het daar door :mrgreen:

:sd

22 mei 2014, 10:57
Profiel

Antwoord met een citaat
Marco schreef:
Goudgeel schreef:
Davy4all schreef:

afgeleid door schaars geklede dames daar misschien kwam het daar door :mrgreen:

Spreekt dan toch weer in het voordeel van strandzoeken :07 :sd

22 mei 2014, 11:41
Profiel

Antwoord met een citaat
Marco schreef:
Goudgeel schreef:
Davy4all schreef:

Goed advies.

Ga nou lekker in de grond spitten. daar liggen de echte vondsten :07
ik ben afgelopen weekend eens op het strand wezen zoeken, dat is ook wel eens leuk maar niet mijn ding
ik werd ook erg afgeleid door schaars geklede dames daar misschien kwam het daar door :mrgreen:

......ik werd ook erg afgeleid door schaars geklede dames daar misschien kwam het daar door :mrgreen: ....
:ls Wat gebeurde er dan :07 :07 :07 , je had toch je piepstok in je hand?

Op het moment kan ik ff niet op strand zoeken omdat ik me nog steeds tussen hele hoge bergen bevindt, ver weg van een strand.
Daarom spit ik op het moment het forum maar eens om, ook een heel goed tijdverdrijf omdat er veel voor mij te leren valt.
Ik wil op strand gaan zoeken omdat ik heb begrepen dat je daar de detector en het detectoren gemakkelijker onder de knie krijgt, gemakkelijker dan als beginnend detectorist meteen maar in een akker te duiken.
... En het strand ligt nagenoeg in mijn achtertuin, ook wel gemakkelijk om voor het strand te kiezen natuurlijk.

22 mei 2014, 11:55
Profiel
ForumJoker

Antwoord met een citaat
strand nee allen als je echt niks hebt

na een storm moet je gaan nu niet of als het strand vol ligt met mensen dan is het leuk nu niet

23 mei 2014, 00:18
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ]