|
|
Het is nu 04 maart 2026, 17:55
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|
vordering en vraag mozaiek
| Auteur |
Bericht |
|
dannyR
|
 vordering en vraag mozaiek
Ben inmiddels iets verder en het lijstje zit erom,nog niet af en moet nog geschilderd worden en gelakt. De echte uitdaging zit 'm in het opvullen van de voegen ben ik bang  dacht eerst simpel witte tegelvoegmiddel te gebruiken en hup eroverheen en met een natte doek/spons rest wegvegen en klaar. maar daar er toch onderscheid in diameter van de stukjes is en zoals te zien flink wat reliëf op veel stukjes is ben ik bang dat het een puinhoop word een mogelijkheid zou zijn het voegmiddel behoorlijk vloeibaar maken en middels iets waar een spuitkop op zit tussen de stukjes spuiten maar weet niet of dat haalbaar is iemand wat tips of ervaring met zoiets?? en de scherven zijn bodemvondsten dus b.v.d 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 31 aug 2014, 13:28 |
|
 |
|
Trash
Geregistreerd: 12 jun 2011, 18:14 Berichten: 11240 Woonplaats: Maastricht
|
 Re: vordering en vraag mozaiek
Leuk dit Danny. Ik speel al lang met dit idee. De eerste periode dat ik zocht nam ik altijd een porcelijnen souvenir mee. En ik heb jaren de bodemstempeltjes op porcelijn van Regout/ceramique/Sphinx meegenomen. Ik ga dit ook eens proberen. Groeten, Cyril
|
| 31 aug 2014, 19:34 |
|
 |
|
Raafje
|
Dat met die spons kan wel, maar dan moet je het met het puntje doen en alle randjes apart schoonvegen. Of met wattenstokjes misschien. Ik heb mijn badkamer zelf betegeld en dat kan ik niet zo goed, dus onregelmatigheden genoeg die ik op deze manier toch redelijk netjes heb weten te krijgen. Het wordt een kunstwerkje, dus daar mag je best wat tijd in steken. 
|
| 01 sep 2014, 09:32 |
|
 |
|
slowstart
Geregistreerd: 21 dec 2013, 21:40 Berichten: 1414 Woonplaats: zoetermeer
|
Laagje tegelijm aanbrengen de scherven inlijmen laten drogen. Voegmiddel kopen (wit,grijs,zilvergrijs wat je zelf mooi vindt) dit normaal aanmaken (papje) met je vingers aanbrengen en goed inwrijven. Even laten drogen laten drogen totdat er geen resten voegmiddel meer aan je vingers kleven als je er langstrijkt. Daarna met een natte spons de overgebleven resten van voegmiddel wegwrijven dan krijg je een top resultaat, en ook een erg leuk idee ik heb em van je gepikt nu heb ik ook een reden om aardewerk mee te nemen van het veld! Thanks
Sven
|
| 01 sep 2014, 10:06 |
|
 |
|
radiohead
Geregistreerd: 17 apr 2008, 15:40 Berichten: 7888 Woonplaats: Belgica
|
Goh, wel een leuk idee! Ga dat eens doen met TS denk ik 
_________________ One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.
Minelab Manticore
|
| 01 sep 2014, 12:28 |
|
 |
|
ronald
|
Hoi Danny, het inwassen van het mozaik kun je doen met glashelder giethars of glashelder epoxy. Is ook voor de hobbyist te koop in spuiten. Grtn.Ronald
|
| 02 sep 2014, 21:30 |
|
 |
|
tntneon
Geregistreerd: 05 jan 2014, 11:53 Berichten: 1519 Woonplaats: zuidelijke nederlanden
|
leuke ideeën om met de bijvondsten en keramiek te doen hier nog een linkje waar ik al eens epoxy besteld heb , heel goede service en informatie http://www.mrboat.nl/ grtzz tntneon
_________________ Xp deus (2015) en backup : Garret 350 euro ace + pinpointer
|
| 04 sep 2014, 19:57 |
|
 |
|
marad
|
ik spaar alle stenen fragmentjes vanaf het begin, waar blauw aan zit  Wist ook gelijk dat ik er een moaziek van wil maken, dus meer mensen hebben dat idee, ziet er al gaaf uit!!!!  Heb al een heel doosje vol ook 
_________________ wat niet is kan komen
|
| 07 sep 2014, 17:48 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|