| Auteur |
Bericht |
|
slowstart
Geregistreerd: 21 dec 2013, 21:40 Berichten: 1414 Woonplaats: zoetermeer
|
 Voorlopig niets meer van mij
Aanstaande zondag weer terug op de stort. ging gisteren even langs om wat vondsten te laten.zien. Wat bleek de aasgieren hebben niet stilgezeten kennelijk. de boer en boerin had mensen van het veld gehaald die er stiekem opliepen en vroegen mij of ik hier wat vanaf wist natuurlijk niet zij hadden immers gezegt dat ik daar echt alleen maar alleen of met mijn zoontje of een zoekmaat mocht komen. man wat voelde ik me slecht daarna. gelukkig geloofde zij mij. Gaten in het veld enz...
Deze velden kom je echt niet zomaar op qua betreden of locatie. dit heeft iemand van mij afgekeken of ontdekt dus vandaar helaas voorlopig geen posten meer qua vondsten. Ik vind het heel erg leuk om mijn vondsten te delen met iedereen. Maar niet ten kosten van mijn zoekplekken dit is nu al de tweede keer. kort na het posten van eerdere vondsten kreeg ik te horen dat er mensen op de velden liepen waar ze niet hoorden te lopen daarvoor was er nog nooit iemand geweest volgens de boer.
ik weet niet hoe ze erachter zijn gekomen misschien een beetje naief geweest.
Sven.
|
| 20 feb 2015, 13:52 |
|
 |
|
Hert72
Geregistreerd: 28 maart 2013, 22:03 Berichten: 898 Woonplaats: Arnhem
|
 Re: Voorlopig niets meer van mij
Das klote idd....had je de naam van de vindplaats soms bij de foto staan...heb ik ook weleens gehad! dan geef je in het bericht geen info maar dan verraad de bestandsnaam van de foto de locatie....
jammer zoiets...gaten niet dichtgooien en ongevraagt land betreden daar krijgt onze hobby geen goede naam van!
greetz Ray
|
| 20 feb 2015, 13:59 |
|
 |
|
S E
|
Je heb ook gewoon zoekers in de buurt die jou erop zien lopen, en nodige zich dan zelf uit. Wat jij heb, gebeurt hier ook. Of het door het plaatsen van vondsten komt weet ik niet, die zeggen niets over de locatie. Wat doe je er aan niets. De boer vindt het niet leuk, die zou eigenlijk de politie moet bellen dan. Maar goed die boer heeft er rompslomp van, en boer kent boer en zo mag je opeens op een heleboel akkers in die buurt niet meer zoeken. Met dank aan zoekers die niet het fatsoen hebben om toestemming te vragen.
_________________ Gr Jan
Laatst bijgewerkt door S E op 20 feb 2015, 14:07, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 20 feb 2015, 14:05 |
|
 |
|
Tom1980
|
Tja zoiets heb ik nu 2 x gehad,.... Maar is een Local van hier in omg,.... Probleem is sommige locatie's zijn zichtbaar (althans bij mij die 2 akkers in kwestie) Tot 2 x toe dat ik de eerste dag was geweest,....en een dag later stond hij er ook Vrij frustrerend wil best delen,maar dan verwacht ik ook dat de persoon in kwestie mij af en toe een plek laat zien..... En niet dat ik alle moeite doe om het op te zoeken, wat mischien een interessante locatie is  En de boer altijd vragen 
|
| 20 feb 2015, 14:07 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ha man dat is zo simpel ze zien je lopen en waar zoekers lopen legt vaak wat ik heb het al 2 keer gehad en zonder toestemming er gewoon over de hek en er op en gewoon een groot bek krijg je voor dat de boer er is duurt wel even dus hij gewoon door zoeken tot hij er af moest zag ik hem even verder op lopen op een akker blijf je houden ook al laat je niks meer zien er komen steeds meer zoeker bij dus hou er maar rekening mee dat je daar meer last van krijg en je zit op fb kijk daar uit man verder veel succes man 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 20 feb 2015, 14:17 |
|
 |
|
slowstart
|
Dat is het juist het ligt heel erg afgelegen geen wegen ernaast weinig tot geen verkeer doodlopend Ja daar post ik ook niets meer Ed vind ik wat moois pb ik het wel aan je
|
| 20 feb 2015, 14:20 |
|
 |
|
Tom1980
|
slowstart schreef: Dat is het juist het ligt heel erg afgelegen geen wegen ernaast weinig tot geen verkeer doodlopend Ja daar post ik ook niets meer Ed vind ik wat moois pb ik het wel aan je Ook geen wandelaars met honden,...die toevallig bij de andere op koffie komen, Praatje is dan snel gemaakt als ze ook weten dat diezelfde persoon ook een MD heeft en hun regelmatig wat heeft laten zien of erover verteld  En kun je niet met de boer afspreken dat je hem dan belt? Bedoel zo kun jij blijven zoeken ,als de boer het niet wil dat andere er komen.
Laatst bijgewerkt door Tom1980 op 20 feb 2015, 14:31, in totaal 2 keer bewerkt
|
| 20 feb 2015, 14:27 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
slowstart schreef: Dat is het juist het ligt heel erg afgelegen geen wegen ernaast weinig tot geen verkeer doodlopend Ja daar post ik ook niets meer Ed vind ik wat moois pb ik het wel aan je ok 
|
| 20 feb 2015, 14:28 |
|
 |
|
slowstart
|
Tom1980 schreef: slowstart schreef: Dat is het juist het ligt heel erg afgelegen geen wegen ernaast weinig tot geen verkeer doodlopend Ja daar post ik ook niets meer Ed vind ik wat moois pb ik het wel aan je Ook geen wandelaars met honden,...die toevallig bij de andere op koffie komen, Praatje is dan snel gemaakt als ze ook weten dat diezelfde persoon ook een MD heeft en hun regelmatig wat heeft laten zien of erover verteld  En kun je niet met de boer afspreken dat je hem dan belt? Bedoel zo kun jij blijven zoeken ,als de boer het niet wil dat andere er komen. Mag ze van de boerin van het veld afhalen. Bij de andere plek doet de boer het zelf wel moet ik ff bellen. Inderdaad bezoekers kan ook ik weet het niet helaas
|
| 20 feb 2015, 14:35 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
schieten moet je niet af halen 
|
| 20 feb 2015, 14:52 |
|
 |
|
puntje
|
Je doet wel een beetje moeilijk.De zogenaamde echte zoekers komen altijd effe kijken en vervolgens gaan ze zelf zoeken.Diverse keren meegemaakt met andere woorden gewoon delen.
|
| 20 feb 2015, 15:07 |
|
 |
|
slowstart
|
Delen is voor mij geen probleem doe ik vaker alleen daar niet op verzoek van de boeren zelf, zoals ik al eerder schreef. Maar goed nu ga ik hier afwijken vanwaar het eigenlijk om ging.
|
| 20 feb 2015, 15:25 |
|
 |
|
dannyR
|
slow, trek het je niet aan en ga gewoon door met jou ding doen, wij kennen het allemaal wel, ik heb notabene gasten gehad die gewoon zonder pardon het erf oprijden en tegen de boer zeggen mag van danny je doet er niets aan en het aantal zoekers stijgt met de dag en die willen net als wij vinden soms ten koste van alles je vondsten plaatsen heeft hier verder niets mee te maken en hebben geen invloed of meer of minder lopers op de akker. gewoon doorgaan met plaatsen van je toppers  er verandert niets en de mensen zullen niet weg blijven van de velden waar ook jij loopt omdat je niets meer plaatst greetz 
|
| 20 feb 2015, 15:32 |
|
 |
|
Misfit
|
Shit happens & negeren... D'r over gaan janken helpt ook niks 
|
| 20 feb 2015, 15:46 |
|
 |
|
Vonhuppelrath
|
Heren, Het plaatsen van vondsten heeft er echt niets mee te maken. Blijf plaatsen zodat we er van kunnen genieten. Feit is gewoon dat er meer zoekers komen en iedereen probeert na te denken over de beste plekken. Het is netjes als je toestemming vraagt aan de boer. Kwestie van fatsoen en respect. Zolang je dat doet, hou je de eer bij jezelf. Verder kun je niet meer dan gewoonweg balen als door ongevraagd zoeken van anderen een boer geen toestemming meer geeft. Ik zal vanavond nog een leuke fibel plaatsen, vandaag gevonden op een grasveld waarvoor ik gisteren toestemming had gekregen van de boer. De zoekmaat van de dag had er ook een mooie Augustus gevonden. Zo zie je maar. Gr. V  H
|
| 20 feb 2015, 16:16 |
|
 |
|
slowstart
|
Ik ben maar net ruim een jaar bezig en ben dit gedrag niet zo gewend (steek ook niet zo in elkaar) ben altijd gewend om ergens zelf hard voor te werken en als iemand mij vraagt om advies of dat ze een keer meemogen dan zou dat (als de boer dit wilt) nooit geen probleem zijn. Ik denk gewoon daarom deze reactie was gewoon echt pissig. Met een ding heb ik wel mazzel je komt hun land heel erg moeilijk op zonder dat ze erachter komen dat blijkt maar. Heb net maar aangeboden om de schade (open gaten in het weiland) te fixen als ik ga aanstaande zondag. Vind het bekijken van andermans vondste en het plaatsen van mijn vondsten ook een van de leukere dingen van deze hobby
|
| 20 feb 2015, 16:24 |
|
 |
|
De Speyte
Moderator
Geregistreerd: 28 jan 2013, 21:59 Berichten: 6817 Woonplaats: Meetjesland (Belgie)
|
Zo simpel als het groot is. De volgende keer, zo aan boord leggen ! Dan blijven ze wel van je veld.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Middeleeuwse bodemvondsten uit Gent. Boek "Gezocht en gevonden".[/color] http://www.gezochtengevonden.be http://www.lodenpenningen-mereaux.be/
|
| 20 feb 2015, 18:01 |
|
 |
|
slowstart
|
|
| 20 feb 2015, 18:27 |
|
 |
|
pinkeltje
Geregistreerd: 22 jul 2009, 18:22 Berichten: 7398 Woonplaats: langs de ijssel
|
is altijd balen dat anderen zonder toestemming zoeken. sommigen zeggen gewoon glashard dat ze toestemming hebben, nou lik me de laars. op twee akkers waarvan ik bij de eigenaar zelf werk, heeft nog nooit iemand om toestemming gevraagd. en elk jaar lopen er onverlaten zonder toesteming, en zelfs als het al ingezaaid is met mais........ zelfs in de weilanden durfen ze de gaten los te laten stelletje idioten ...... en dan hoop ik stellig dat ze een keertje weer komen als de belgische koeien weer in de wei lopen........ 
_________________ Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..
|
| 20 feb 2015, 18:31 |
|
 |
|
ace
|
Nou. Dit hebben we allemaal al gehad. Dan maar niemand meer vondsten plaatsen. Kunnen de metaal detectorforums ook meteen wel sluiten. 
_________________ gr Ace
_________________ ♪♫ ♪ " ...want hij komt een keer die dikke vette gouden buit. " ♪♫ ♪
|
| 20 feb 2015, 18:36 |
|
 |
|
Braveheart
Geregistreerd: 13 jan 2015, 19:55 Berichten: 52 Woonplaats: Amsterdam
|
Ze mogen best op de akkers zoeken waar ik loop, want heb tot nu toe toch nog niets gevonden 
|
| 20 feb 2015, 18:39 |
|
 |
|
Trash
Geregistreerd: 12 jun 2011, 18:14 Berichten: 11240 Woonplaats: Maastricht
|
Hier kom je ook heel vaak kuilen van zoekers tegen. Ik zie dat niet als aasgieren. De dingen in de bodem zijn niet alleen van jou. Vervelend zou het daarentegen wel zijn als er daadwerkelijk heimelijk van je afgekeken is. Wat mij opvalt is dat er de laatste tijd heel veel zoekers zijn bijgekomen! Je ziet ze overal en op plaatsen die ik gelukkig al lang heb belopen. En anderen voor mij zeker ook. Sneu misschien, maar get over it! Het hoort erbij. Een plek is daarnaast nooit afgezocht. Groeten, Trash 
|
| 20 feb 2015, 21:18 |
|
 |
|
bennie
|
Das tenminste een piercing 
|
| 20 feb 2015, 21:23 |
|
 |
|
Marc
Geregistreerd: 30 nov 2009, 21:21 Berichten: 554 Woonplaats: Houthalen
|
Ja die shit houd je altijd. 2 jaar geleden op stortgrond nog meegemaakt..... Stortgrond was afgevoerd naar een afgesloten terrein. Van de eigenaar mochten mijn zoekmaat(hagar1958-Eddy) en ik op het terrein zoeken....alleen wij. De volgende dag 3 andere op de grond, eigenaar al op vakantie en zoonlief van de eigenaar niet stevig genoeg in zijn schoenen om ze weg te jagen. Dat overkomt me geen 2e keer, afgesproken met de eigenaar dat er niemand dan wij op zijn terrein komt, code van de poort gekregen en toestemming één van de graafmachines te gebruiken......TOPVENT.....die snapt hoe verzot je van een hobby kan zijn Marc
_________________ Ferrum Perditum Apparebit- verloren metaal zal boven komen-
|
| 20 feb 2015, 21:37 |
|
 |
|
Misfit
|
Met alle respect... ik vind dat gelul over "alleen wij mogen er op" of van die "afspraak met de grond-eigenaar dat wij wel en anderen niet" zo'n egocentrische bullshit. Zowiezo, iedereen denkt altijd dat "ik alleen deze mooie zoekplek gevonden heb", maar vergeten dat er al 40 jaar gezocht wordt & je nu eenmaal niet kan verwachten eeuwig "Remy Alleen Op De Wereld" te blijven. "Alleen ik mag hier zoeken" is leuk voor je eigen achtertuin, maar niet een ander z'n grond. Het boos worden op andere zoekers slaat nóg minder ergens op, da's tussen de grond-eigenaar en degene die (ongevraagd) zoekt, daar ben jij geen 'rechthebbende' partij in.
Dat gejank altijd wordt ik zo moe van... als iemand z'n gaten niet dichtschoffeld zeg je d'r wat van, en als diegene er niet is dan schop jij het hoopje effe vlak als je er toch langs-piept... En als de boer vervolgens zanikt zeg je vriendelijk dat jij 't niet was, einde discussie. Wil die boer dan geen zoekers meer, pech... ander plekkie zoeken.
Waarom ik zo denk ? Omdat jullie ook allemaal beginners zijn geweest, en jullie ook allemaal wel eens zonder toestemming ergens gezocht hebben, en omdat ik zowiezo klagen nutteloos vind.
|
| 20 feb 2015, 22:20 |
|
|