|
|
|
|
|
|
Het is nu 05 maart 2026, 05:56
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|
pfffff...je hebt van die dagen...scherpe mortier granaat gevonder!
| Auteur |
Bericht |
|
Hert72
Geregistreerd: 28 maart 2013, 22:03 Berichten: 898 Woonplaats: Arnhem
|
 pfffff...je hebt van die dagen...scherpe mortier granaat gevonder!
Kwam vandaag nogal gestrest thuis...ik zei tegen mijn vrouw dat ik ff een paar uurtjes ging piepen om mijn zinnen te verzetten. Aangezien de akkers allemaal ingezaaid zijn even gaan piepen op een braakliggend terrein. Grond daar was opgebracht en gaf geen vondsten. Ik dacht dan maar een stukje verder bij die sloot naast die boerderij uit 1702. Vind ik eerst 20 scherpe patronen met roestige punten. Stukje verder een loeier van een piep. Voorzichtig de schep in de grond en op 30 cm diepte zag ik een rond ding met een staartje..ik dacht ff voorzichtig doen. Langzaam eromheen gegraven. En ja hoor een scherpe mortiergranaat...pfff...dag zoekavond! Snel uit de buurt van het onding en de politie bellen. Telefoon bijna leeg..begon al te piepen dat die opgeladen moest worden. Ik kreeg nog net de politie aan de telefoon om mijn locatie door te geven. Na drie kwartier was er een agent in burger ter plekke. Met de agent naar het granaatje gelopen. Agent maakt foto's en stuurd ze door naar de EOD. EOD bevestigd dat het hier om een scherpe granaat ging. Samen met de agent het gebied afgezet met palen en lint. EOD komt de granaat binnen twee dagen ophalen. Mazzel gehad dat ik niet lomp aan het graven was. Geen foto's omdat ik moest kiezen.. Politie bellen of foto's maken ivm lege telefoon. Politie bellen leek me een betere keuze in deze situatie
|
| 13 mei 2015, 23:57 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
 Re: pfffff...je hebt van die dagen...scherpe mortier granaat gevonder!
nooit nooit bang zijn dat doe ik wel je kan er ook een klap op geven  mooi verhaal top
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 14 mei 2015, 00:08 |
|
 |
|
speerpunt
|
Goed gedaan Groet Rob
|
| 14 mei 2015, 08:34 |
|
 |
|
Mara
Geregistreerd: 28 jan 2014, 22:58 Berichten: 1541 Woonplaats: West-Brabant
|
Oh bah en jammer van je zoekavond. Wel goed dat er weer zo'n rotding wordt opgeruimd. Heb een tijdje geleden samen met zoekmaatje voor het eerst munitie gezien. Een enorme artilleriegranaat. Iemand die aan de akker woonde, kende iemand bij de politie en zou het regelen. Helaas groef hij hem daarvoor eerst helemaal uit en ging er mee sjouwen Ik vind het enge dingen.
|
| 14 mei 2015, 09:33 |
|
 |
|
Mat
|
de ed schreef: nooit nooit bang zijn dat doe ik wel je kan er ook een klap op geven  mooi verhaal top Wel opletten DE ED, dat die geen klap terug geeft. gr Mat
_________________ Alle ingezonden foto's blijven eigendom van Mat.
|
| 14 mei 2015, 10:08 |
|
 |
|
Hert72
|
Hert72 schreef: Kwam vandaag nogal gestrest thuis...ik zei tegen mijn vrouw dat ik ff een paar uurtjes ging piepen om mijn zinnen te verzetten. Aangezien de akkers allemaal ingezaaid zijn even gaan piepen op een braakliggend terrein. Grond daar was opgebracht en gaf geen vondsten. Ik dacht dan maar een stukje verder bij die sloot naast die boerderij uit 1702. Vind ik eerst 20 scherpe patronen met roestige punten. Stukje verder een loeier van een piep. Voorzichtig de schep in de grond en op 30 cm diepte zag ik een rond ding met een staartje..ik dacht ff voorzichtig doen. Langzaam eromheen gegraven. En ja hoor een scherpe mortiergranaat...pfff...dag zoekavond! Snel uit de buurt van het onding en de politie bellen. Telefoon bijna leeg..begon al te piepen dat die opgeladen moest worden. Ik kreeg nog net de politie aan de telefoon om mijn locatie door te geven. Na drie kwartier was er een agent in burger ter plekke. Met de agent naar het granaatje gelopen. Agent maakt foto's en stuurd ze door naar de EOD. EOD bevestigd dat het hier om een scherpe granaat ging. Samen met de agent het gebied afgezet met palen en lint. EOD komt de granaat binnen twee dagen ophalen. Mazzel gehad dat ik niet lomp aan het graven was. Geen foto's omdat ik moest kiezen.. Politie bellen of foto's maken ivm lege telefoon. Politie bellen leek me een betere keuze in deze situatie Volgens mij was het deze(zie foto)! Ik dacht namelijk eerst dat het een kitspuit was!
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 14 mei 2015, 14:49 |
|
 |
|
Hert72
|
Mara schreef: Oh bah en jammer van je zoekavond. Wel goed dat er weer zo'n rotding wordt opgeruimd. Heb een tijdje geleden samen met zoekmaatje voor het eerst munitie gezien. Een enorme artilleriegranaat. Iemand die aan de akker woonde, kende iemand bij de politie en zou het regelen. Helaas groef hij hem daarvoor eerst helemaal uit en ging er mee sjouwen Ik vind het enge dingen. Helaas kom ik uit Arnhem en wordt ik als ik in de buurt ga piepen constant met dit oorlogsspul geconfronteerd. Ik zit daar helemaal niet op te wachten maar heb ook niet altijd de tijd om verder weg te gaan. Als het dan ook nog je spaarzame zoektijd ver*^++* wordt je daar niet vrolijk van. groet Ray
|
| 15 mei 2015, 16:17 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
dan word het tocht verhuizen 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 15 mei 2015, 19:57 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|