Logo
Het is nu 04 jun 2026, 01:13

Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
 Cs6mxi 
Auteur Bericht

Antwoord met een citaat
Bericht Cs6mxi
Ik heb sinds kort een cs6mxi en ben op zoek naar iemand hier in de buurt (Veenendaal) die bekend is met dit model en mij op weg helpt.

Reacties worden gewaardeerd !

Spiky

19 jun 2015, 23:13
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Cs6mxi
Hoi,
Ik woon niet in de buurt... maar heb wel zelf een CS6MXi, waar ik erg blij mee ben.

Eigenlijk is het een heel simpel apparaat, dit zijn mijn instellingen die eigenlijk overal werken:
- Grondbalans op Auto
- Disc op een héél klein beetje onder de 2
- IJzervolume op 4
- disc-volume op 10
- sens vol open, als hij rustig is zo laten, is 'ie niet rustig (onregelmatige piepjes en bliepjes), sens omlaag draaien tot het nét aan rustiger is

Verder... koptelefoon gebruiken, lage tonen laten liggen & alle hoge tonen of twijfeltonen (hoog/laag gemengd) allemaal opgraven, en na een tijdje ga je de geluiden herkennen en beter snappen wat je niet hoeft op te graven.
Niet te snel lopen, niet te snel zwaaien, schijf goed vlak & laag houden... en dan ga je prima vinden.
Dit is een hele goede detector, doet niet onder voor een stel veel duurdere detectors, goede aankoop !

Succes, gr,
Paul

20 jun 2015, 02:06
ForumJoker

Antwoord met een citaat
LIJKT DE XP GOLD MAXX WEL Paul

ik zou als je pas zoekt met je md alles op graven
ook lagen tonen zo leer je de md het best
als je wat wat het zo beet je is dan pas doen wat Paul zegt

vaak zijn lagen tonen ijzer dus loop je bij toeval een Romeins stort op dan ook de lagen tonen
mooi klein ijzer is super

en je weet het van ijzer werd je wijzer :sd :sd :sd :sd

20 jun 2015, 09:55
Profiel

Antwoord met een citaat
Ha Misfit , bedankt voor je reactie en tips.

Ik heb het idee dat de CS6 niet goed werkt, ik hoor zeer harde tonen die niet in volume terug te regelen zijn.

Het punt is : Ik kan hem niet vergelijken met een andere versie om te bepalen of het aan mij ligt of de detector.

Vandaar mijn oproep.

20 jun 2015, 14:08
Profiel
Antwoord met een citaat
Klopt Edwin, dit is de C-Scope versie van een Goldmaxx... alleen wat goedkoper.

Hi Spikey,
De Ed heeft wel een punt, lage tonen is ijzer... dat kan net zo goed leuk spul zijn. Ik zet het ijzer-volume ook express niet dicht maar op 4 ofzo, omdat het aangeeft of ik nog op goed terrein zit (Romeinse akkers)... ik wil alleen niet de hele tijd ijzer-frutsels en hoefijzers opgraven :03
Die herrie die je hoort kan een paar oorzaken hebben, bvb aanwezigheid van andere detectors of grondkabels/schrikdraad die storingen opleveren, binnenshuis stoort er vaak van alles (elec. apparaten of betonijzers/electra-kabels), maar ook fors vervuilde grond is vervelend... waarna je de sens omlaag moet draaien, of een draadbreuk in 't snoer, of de batterijen zijn te ver leeg...
Dus, als je buiten bent, niet naast stroombronnen of andere detectors, de batterijen vers zijn (geen oplaadbare gebruiken !), en de sens ook teruggeschroeft naar onder de 4 je de detector niet rustig krijgt... Dan zou ik de importeur/dealer eens op gaan zoeken.

20 jun 2015, 14:30
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ]