|
|
Het is nu 03 jun 2026, 17:40
|
Gekochte munt, oftewel gevonden op het net ?
| Auteur |
Bericht |
|
de ed
ForumJoker
|
 Re: Gekochte munt, oftewel gevonden op het net ?
tocht wel top deze discussie Jan ja waar om staat hij hier zou het niet weTen Jan 1 ding wat er ook gebeurd en wat ze ook zeggen altijd blijven lachten dan word je wel 100 succes JAN GR DE ED 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 21 jul 2015, 18:14 |
|
 |
|
btns
|
Je had je geld beter uitgegeven bij een betrouwbare handelaar - met een koop naar keuze en naar je belangstelling.
Bij dit 'veilinggebeuren' moet je heel veel kennis van zaken hebben om niet te worden belazerd. Bij de spullen waar ik verstand van heb zie ik bedrog en opzettelijke halve waarheden. Ze zeggen van buitenlands spul "afkomstig uit de provincie Utrecht". Dat klopt - daar woont de inzender van het spul. Bij een echt veilinghuis worden serieuze foto's genomen en wordt serieus nagedacht over wat het is. Echte veilinghuizen hebben zelf kennis en ze kennen mensen met verstand van zaken. Dat heeft Catawiki allemaal niet.
NB. ik verkondig hier mijn persoonlijke mening. Op geen enkele wijze is het forum hiervoor verantwoordelijk. Mocht iemand hier een klacht over hebben, dan mag hij zich bij mij vervoegen.
|
| 21 jul 2015, 23:07 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28451 Woonplaats: Kerkrade
|
het is een nepper, geef Mat volkomen gelijk ook hier zie je da plat afgeronde contouren en typische kenmerken van gegoten munten, geslagen munten zijn mooi strak en zeer mooi gesneden muntstempels dat zie je bij gegoten munt niet terug. zie het voorbeeld van een dergelijke munt: ik zou de verkoper eens aan de tand voelen ITALY, Venezia (Venice). Francesco Dandolo. 1328-1339. AR Grosso (21mm, 2.14 g, 8h). Doge and St. Mark standing facing, holding banner between them / Christ Pantokrator enthroned facing. Cf. Papadopoli 4-5; Paolucci 2. Good VF, light scratches. Ex Classical Numismatic Group Electronic Auction 208 (8 April 2009), lot 1 Jul 2015 240 USD
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 22 jul 2015, 14:02 |
|
 |
|
Tegelmenke
Geregistreerd: 02 nov 2013, 12:41 Berichten: 778 Woonplaats: Limboland
|
coinhunter chris schreef: het is een nepper, geef Mat volkomen gelijk ook hier zie je da plat afgeronde contouren en typische kenmerken van gegoten munten, geslagen munten zijn mooi strak en zeer mooi gesneden muntstempels dat zie je bij gegoten munt niet terug. zie het voorbeeld van een dergelijke munt: ik zou de verkoper eens aan de tand voelen ITALY, Venezia (Venice). Francesco Dandolo. 1328-1339. AR Grosso (21mm, 2.14 g, 8h). Doge and St. Mark standing facing, holding banner between them / Christ Pantokrator enthroned facing. Cf. Papadopoli 4-5; Paolucci 2. Good VF, light scratches. Ex Classical Numismatic Group Electronic Auction 208 (8 April 2009), lot 1 Jul 2015 240 USD Dank je voor de info , iedereen maakt wel eens een foutje gr Jan
_________________ Zoek met Garret Euro Ace en AT pro
|
| 08 aug 2015, 10:41 |
|
 |
|
Madelinus
ERELID
|
Persoonlijk geloof ik niet zo in een nepper... deze munten zijn weinig waard dus waarom vervalsen? En dan ook nog zo'n zwaar gesnoeide. En ook nog sleets en gepoetst. Het kost meer dan dat het opbrengt. Rare jongens, die vervalsers 
_________________ Niet uit het veld te slaan.
|
| 08 aug 2015, 12:05 |
|
 |
|
Tegelmenke
|
Madelinus schreef: Persoonlijk geloof ik niet zo in een nepper... deze munten zijn weinig waard dus waarom vervalsen? En dan ook nog zo'n zwaar gesnoeide. En ook nog sleets en gepoetst. Het kost meer dan dat het opbrengt. Rare jongens, die vervalsers  Dat vindt ik ook , maar ja het was mijn eerste ( en laatste ) aankoop.Ik heb nog nooit iets gekocht op het net van munten of gelijke. Maar goed ik toch even een mailtje gedaan naar catawiki , dat ik zeer teleurgesteld ben in de gang van zaken. Reactie is als volgt, helaas spijt het hun , en ze waren er van overtuigt dat ze echt zijn, ze waren vtv gekeurd ( hoe schrijven ze als volgt een munthandelaar had ze begutachted, en de veilingmeester ) Maar om een lang verhaal kort te houden, ze storten me 30,-- terug, met verontschuldigingen.We wachten af. Groetjes Jan Nu ben ik dit aan het schrijven en krijg ik een telefoontje van de verkoopster Renate, het spijt haar zeer en ze zal het gehele bedrag inkl verzendkosten terugstorten. Ze was in de veronderstelling dat ze echt zijn.Ze had ze uit een erfenis van een oom, en wist niet beter.Ik denk als ze een echte vervalser zou zijn , dit niet gebeurde. Of ,haar oom heeft ze toen al als vervalsingen gehad. Nou weet ik het even niet meer. gr Jan
|
| 08 aug 2015, 13:01 |
|
 |
|
Tegelmenke
|
http://www.muntenbodemvondsten.nl/index ... ic=71431.0http://www.ancientresource.com/lots/ven ... etian.htmlde munt met deze beschrijving (Pietro Gradenigo. 1289-1311 AD. AR grosso. obv: Christ enthroned, facing front; IC-XC above. PR-GRADONIGO-SM-VENETI; Doge (L) receiving tall flag from St. Mark (R). DVX down flag staff.)kijk naar de letters naast de vlag zijn ook niet zo duidelijk. Ik weet het niet meer, als ik alles op een rijtje zet.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 08 aug 2015, 13:16 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20727 Woonplaats: utrecht
|
Madelinus schreef: Persoonlijk geloof ik niet zo in een nepper... deze munten zijn weinig waard dus waarom vervalsen? En dan ook nog zo'n zwaar gesnoeide. En ook nog sleets en gepoetst. Het kost meer dan dat het opbrengt. Rare jongens, die vervalsers  lijkt mij ook door het poetsen is hij nep gaan lijken gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 08 aug 2015, 17:50 |
|
 |
|
Madelinus
ERELID
|
bubba schreef: [door het poetsen is hij nep gaan lijken  Dat was precies mijn gedachte.
|
| 08 aug 2015, 22:21 |
|
 |
|
Tegelmenke
|
Is hij nu vals of echt ?
|
| 18 aug 2015, 13:25 |
|
 |
|
tntneon
Geregistreerd: 05 jan 2014, 11:53 Berichten: 1519 Woonplaats: zuidelijke nederlanden
|
of het een echte of copie is , kan ik niet over oordelen omdat ik deze munten niet ken (of nauwelijks). Maar ik ben een verwoed verzamelaar van de 5 Frank 1832 belgie , ik probeer deze op de kop te tikken als het even kan en het budget toelaat. Nu stond er vorige week ook in catawiki een 5 Frank 1832 te koop , en ik zag meteen dat ie vals was zonder dat er en "c" in was geklopt !!!! De "2" was veel te rond in 1832 = een chineese vervalsing en ze worden alsmaar beter erin !!! vele bieders zaten al boven de 200 € te bieden !! Heb meteen de veilingmeester verwittigd , maar dit was 5 uur voor sluit , Dit terwijl er een veilingmeester aanwezig is , kan er toch nog valse munten worden aangeboden op toch een bekende en gerespecteerde site !! Opgepast dus mensen ! grtzz tntneon
_________________ Xp deus (2015) en backup : Garret 350 euro ace + pinpointer
|
| 18 aug 2015, 13:33 |
|
 |
|
Madelinus
ERELID
|
Echt 
|
| 18 aug 2015, 17:37 |
|
 |
|
Crustumerium
Geregistreerd: 30 sep 2008, 02:02 Berichten: 364 Woonplaats: Groningen
|
|
| 27 sep 2015, 21:30 |
|
 |
|
Trash
Geregistreerd: 12 jun 2011, 18:14 Berichten: 11199 Woonplaats: Maastricht
|
Heerlijke discussie... Groeten, Trash 
|
| 27 sep 2015, 22:46 |
|
|