Logo
Het is nu 03 jun 2026, 17:38

Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 BEDANKT 
Auteur Bericht

Antwoord met een citaat
Bericht Re: BEDANKT
Toestemming vragen aan de boer? :lol: :lol: :lol:

Heb weet van personen die met halve kerst pakketten langsgaan, de hond 3x daags uitlaten en helpen het hooi van het land halen :07

Ik ben beginnen zoeken toen ik een jaar of 9 was, ondertussen ook weeral 31 jaar geleden. Maar toestemming vragen heb ik nog nooit op voorhand gedaan. De keren dat de boer er moeite mee had dat ik op zijn akker liep schat ik misschien op een dozijn gevallen. Wel ben ik al eens op een boer afgelopen die toevallig aan het ploegen was. Krijg dan doorgaans een "doe maar een dotje" reactie. Denk dat het wel wat afhangt in welke regio je zoekt ook hoor.

Dat er 1001 anderen op de akkers lopen waar ik ook zoek zal me worst wezen. Niet dat dat gebeurt ofzo, maar waarom zou ik dat erg moeten vinden? Het is een ander verhaal wanneer de mensen die je op sleeptouw neemt achter je rug terugkeren. Maar zelfs dat begint te wennen :ls :lol: :lol:

Er ligt zoveel mannen, zelfs in Limburg :ls :lol: :lol:

Minelab Manticore

11 okt 2015, 21:11
Profiel
Beheerder

Antwoord met een citaat
jongens ik heb al dingen mee gemaakt die wil je helemaal niet weten :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

was eens op een akker waar ik toestemming had, maar de gasten die ik bij me had wilde onbetaald asperge steken :01

kom er toch een reus van een kerel op me af gelopen en wilde me een pak rammel geven en op dat moment wist ik nog niet wat aan de hand was,,,, en ik laat me niet slaan en sloeg terug , mijn knokkels kraakte en de pijn die ik erin voelde :as :as :as :as :as ik sloeg steeds op dezelfde plek op die harde schedel en hij zakte steeds in mekaar en stond weer op,,, toen moet hij gedacht STOPPEN!!! die gek slaat me dood :DOOD: zijn gezicht was bijna een meloen op die plaats waar ik steeds sloeg jongens ik keek naar die kolenschoppen van handen van de kerel en o mijn god als deze mij getroffen hadden.

gelukkig wilde hij nu wel naar luisteren en ik riep die knapen die op afstand stonden te kijken en gaven de gestolen spullen terug, je behoeve er niet over na te denken , nooit meer met deze gasten gaan zoeken :Censuur:

beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"

11 okt 2015, 22:32
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
:10 :lol: :lol: :lol:

Minelab Manticore

11 okt 2015, 23:35
Profiel
ForumJoker

Antwoord met een citaat
uitgezocht schreef:
Zoals al aangegeven had ik er een eenmalig bericht van willen maken maar gezien de reacties wil ik toch nog reageren.

Het probleem is er inderdaad al meerdere jaren maar het wordt gewoon extreem. Binnen twee weken gewoon negen keer nee. In een gebied waar ik al wat jaren kom en nooit problemen heb gehad omdat het in de buurt is.
Er was een boer bij die nog net geen jachtgeweer pakte,zo kwaad was de man. Er is een stuk bij waar je nog maar van één boer op zijn grond komt. De opmerking dat alles leeg gezocht is gaat niet helemaal op. De boeren kunnen met hun huidige materiaal steeds dieper ploegen dus de diepere onderlaag komt steeds naar boven. (Maar dit even terzijde.)
Was vorige week op een plek waar ik met toestemming al langere tijd kom en ben hier eigenlijk meer gaten aan dichtmaken geweest als normaal te zoeken.
Mensen laat dit een waarschuwing zijn. Ik weet zeker dat de personen die dit doen alle forums lezen en uitpluizen,dus ook hier! Jullie verpesten het voor jezelf en anderen.
Ik vrees alleen dat deze berichtgeving totaal zinloos is! en wil er ook verder maar geen woorden meer aan vuil maken.

je hebt 100 % gelijk hoor dat ze er zo op springen maar goed je ben al de zo veelst die er wat over zegt en het helpt niet
wel jammer weer

ik geef je een tip

maak je niet druk om helpt tocht niet ze blijven het doen

je hebt allen je eigen er mee

jij en wij word boos en hun lachen

dus ga lekker zoeken waar het nog kan

bedankt voor je bericht uitgezocht :sd :10

11 okt 2015, 23:58
Profiel

Antwoord met een citaat
Tsja. wil toch even iets kwijt, duik af en toe op dit item en zie net
de reactie van Misfit.
Mijn maat en ik zoeken nog niet zo lang ik(3jr), maat (2jr), wat ik nu wil
opmerken is het volgende, ik was afgelopen week
ook oa even in de betuwe en idd in een miniscuul dorpje de opmerking
van de enige boer volgens mij, nee ik heb al genoeg gesodemetier gehad.
Oke, respect en ik gaan naar een voor ons bekende plek dichtbij,
zoals verwacht geen problemen.
De keren dat ik(we) dit meegemaakt hebben is op drie vingers te tellen,
maar wat we vaker gehoord hebben is het volgende, nee hier zoekt al iemand,
of wat schuift het of de vrouw tegen de man, nee kan niet want Jan betaalt,
of nee want ik wil geen problemen met de andere zoeker.
Tsja jongens laten we eerlijk zijn, er zijn ook zoekers die pissen tegen een boom op het land
en zien het dan als hun terretorium.
Maar terug naar het subject van "uitgezocht" en chris kan ik alleen maar zeggen dat deze zoekers
een k.u.t. mentaliteit hebben en dat waarschijnlijk in de maatschappij ook hebben.

En als laatste, vergeet ook niet dat het is 2015, stijf van de communicatiemiddelen en kennis
op het internet en de jongeren van nu zijn wizzkids.

Laten we gewoon lekker van de hobby genieten incl. de tegenslagen en zoals wij vaar misschien
een eigen koers wat ongetwijfeld iets langer duurt,mijn maat en ik zeggen wel eens tegen elkaar
waar zijn toch al die zoekers, we zien ze zelden en we zoeken echt niet in madurodam :whoea:

groet van toch wel een tevreden zoeker

12 okt 2015, 00:11
Profiel
ForumJoker

Antwoord met een citaat
Mat schreef:
de ed schreef:
ja dat doen ze al jaren

en dat blijven ze ook doen

dit bericht lezen ze niet hoor

zitten ook niet op een forum

maar bedankt

en verder veel succes

gr de ed

Klopt niet helemaal Ed, ze zitten wel degelijk op de forums, want ze weten wel de akkers te vinden, zelfs uit Noord Holland spot je hier in het zuiden.
Vragen gewoon aan je waar de vila exact ligt, dus die info halen ze uit de forums.
Vraag je, zit jij ook op een forum, zeggen ze altijd nee.
Dan vraag ik mij af, hoe ze aan die info komen.
gr Mat

dat vinden ze niet op zo vorum vila zij leest het echt niet wat uitgezocht schrijft hebben daar geen belang bij nee die zitten hier niet op

12 okt 2015, 00:15
Profiel
Beheerder

Antwoord met een citaat
mooi vertaald dolfio :05 :goezo:

heb boeren waar ik wel wat munten en kruisjes aan kwijt wil, ze blijven erheen kijken en waarderen dat nog meer dan een fles wijn :10

zeg dan,,,, misschien van grootvader geweest :07

groet Chris :03

ps bij zoekverbod anders massaal gaan protesteren in Den Haag :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :oooo :oooo :oooo :oooo :pol

vind Rutte mooi als die stoere zoekers voor hem, want hij zoekt nog een stoere man voor de de tuin , koken , stofzuigen en de afwas doet hij 't liefst zelf :09 :09 :09 :09 :09 :09 :07 :whoea:

beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"

12 okt 2015, 00:19
Profiel WWW
Moderator

Antwoord met een citaat
pinkeltje schreef:
tja bekend verhaal.
de schrale akkers die nu leeg zijn, worden bezocht door vele zoekers.
toestemming kennen ze tegenwoordig niet meer.
met alle gevolgen van dien, ook ik heb er hier last van. op enkele akkers ben ik ook niet meer welkom,door zulke gasten.

te triest voor woorden dat de hobby verkl**t wordt door lieden die nergens iets van aan trekken.. :pol

maar wat doe je er aan....helemaal niks.....

dit topic is al meer dan 5452 keer bekeken
http://bodemvondstenwereld.nl/viewtopic ... 38&t=39105
blijkbaar kunnen een hoop niet lezen wat er staat. :07

Een bekent probleem hier in de buurt, die veroorzaakt word door 2 zoekers (uit Heerde) die t overal verzieken voor ons.
Deze knasters ploegen alles om en hebben overal schijt aan, met als gevolg dat we omgeving Terwolde Welsum ect bijna nergens meer welkom zijn............ik denk dat Hapjes..Ramsbrug..Pinkeltje.. precies weten wie ik bedoel :pol .
Deze jongens zijn lid op bijna alle Forums maar plaatsen niets, ze lezen alleen heeeel goed om vervolgens hun slag te slaan :lo

12 okt 2015, 10:55
Profiel

Antwoord met een citaat
Misfit schreef:
Anyway, 'k wil wel even zeggen dat ik altijd heeeeeeeeeeel erg moe wordt van die "mijn akkers" en die "alleen ik heb hier toestemming"... en ronduit kwaad wordt ik van mensen die menen dat ze anderen weg kunnen sturen van akkers of degenen die namens de boer menen te kunnen spreken. 'K krijg er altijd snel een soort PVV / NSB-gevoel bij.

Als het gaat om "mijn akkers" ben ik het helemaal met je eens Misfit.
Maar als het gaat om zoeken zonder toestemming dan zijn ze het voor mij aan het verpesten en daar kan (en zal bij gelegenheid) ik best wel pissed om worden.
Het is niet de eerste keer dat een boer op me af komt om me als zoveelste wildzoeker van de akker af te trappen, tot het moment dat duidelijk wordt dat ik het ben en hij zich herinnert dat ik wel toestemming heb. Dat heb ik dan toch mooi te danken aan die koekerds die zonder toestemming zoeken en vaak ook nog gewoon op ingezaaide akkers.
Heb je gewoon toestemming geregeld "op mijn akker" :whoea: is dat alleen maar prachtig want dan verpest je niets voor me kunnen we gezellig samen zoeken. :sd

De meerderheid zoekt zonder toestemming. De meerderheid kankert hier dat het verpest wordt. Daar moet dan toch een hypocriete overlap in zitten?

PVV/NSB gevoel? Nee hoor, ik val alleen aan wie mijn leven onprettig maakt los van wat voor cluppie dan ook.
Is dan dat anarchistische gedoe wat nu de democratische overhand heeft dan de oplossing?
Prima. Dan doen we het voortaan zo. :10

ace schreef:
Ik loop hierdoor vooral aan tegen een persoonlijke tweestrijd.
Waarom zou ik nog moeite doen om toestemming te regelen terwijl in de tijd dat ik toestemmingen regel vele anderen zonder toestemming de akker toch al leeg gezocht hebben?
Om zelfs wel met toestemming te kunnen blijven zoeken? Zoals je hier leest gaan de boeren zo over de emmer dat jouw toestemming vanzelf ook einde verhaal wordt. Ondertussen lijk ik wel de enige sukkel die dat nog wel doet.
Ik denk er steeds serieuzer over om ook die moeite niet eens meer te doen. Je kunt bijna niet anders meer.

Dus als ik binnenkort op "jouw akker" loop te zoeken....niet zeiken dan. :07

12 okt 2015, 13:08
Profiel
Antwoord met een citaat
Het leven mag van mij wel wat anarchistischer hoor :07

Voor de rest zie ik nooit zoveel problemen... als er ingezaaid is of er gewas op staat dan blijf je d'r vanaf, en als er niks op staat en je schuift steeds netjes je putjes dicht, dan heeft er toch niemand last van ??

12 okt 2015, 13:48

Antwoord met een citaat
Misfit schreef:
Voor de rest zie ik nooit zoveel problemen... als er ingezaaid is of er gewas op staat dan blijf je d'r vanaf, en als er niks op staat en je schuift steeds netjes je putjes dicht, dan heeft er toch niemand last van ??

Als dat toch eens de realiteit was Misfit, dan was er niet zo veel mis mee en geloof ik ook niet dat boeren zo over de zeik gaan. De praktijk is toch voor 80+% anders. Zoals wel weer blijkt uit dit topic wat al voor de 100.000ste keer voorbij komt en wat ik zelf ook doorlopend tegen kom.

Misfit schreef:
Het leven mag van mij wel wat anarchistischer hoor :07

Al die regels daar wordt ik soms ook ziek van ja. Soms moet je daar creatief in zijn.
Maar dan denk ik dat je het ook wel met me eens bent als ik zeg dat het best mag ruiken zolang het niet stinkt.
De detectorwereld stinkt. Zoals ik al zei, 80% klaagt hierover terwijl in de praktijk 80% schijt heeft aan toestemming, netjes zoeken en zelfs aan apv's en monumentenwet. Daar zit dan toch een overlap in van ten minste 60% (meer dan de helft, de overwegende meerderheid) die hypocriet is. :whoea: Zo, bij deze ben ik bij 60+% van de detectorwereld voortaan vijand.
:sd

Anarchistischer? Prima, bij deze pas ik me aan aan de meerderheid. :10 (ik geef het op)

12 okt 2015, 13:57
Profiel

Antwoord met een citaat
Hypocriet? Tell me about it :07

Heb weet van "locals" die, wanneer ze je zien zoeken op een akker, bij de boer langs gaan om te klagen. Met allerlei goed bedoelde tips en adviezen voor die arme boer. Om vervolgens zélf snachts terug te keren :lol:

Ik zoek al heel lang en ken heel veel andere zoekers. Een bijzonder klein percentage hiervan is 100% zuiver van zonde.

Ben er van overtuigd dat ik totaal geen onzin meemaak omdat ik per definitie van de zgn hotspots wegblijf. Nou ja, de bekende hotspots dan :lol:

Minelab Manticore

12 okt 2015, 14:22
Profiel
ERELID

Antwoord met een citaat
radiohead schreef:
Hypocriet? Tell me about it :07

Heb weet van "locals" die, wanneer ze je zien zoeken op een akker, bij de boer langs gaan om te klagen. Met allerlei goed bedoelde tips en adviezen voor die arme boer. Om vervolgens zélf snachts terug te keren :lol:

Ik zoek al heel lang en ken heel veel andere zoekers. Een bijzonder klein percentage hiervan is 100% zuiver van zonde.

Ben er van overtuigd dat ik totaal geen onzin meemaak omdat ik per definitie van de zgn hotspots wegblijf. Nou ja, de bekende hotspots dan :lol:

En zo ist maar net ze zijn/doen allemaal roomser dan de paus, maar onder tussen.

grt
Rob

12 okt 2015, 14:52
Profiel
Antwoord met een citaat
@Ace:
Da's echt het enige da'k niet snap... wat is nou de moeite van effe dat scheppie prut terug het gat inschuiven. Hoeft niet mooi want dat pakt de ploeg/frees wel mee, gewoon dat een ander er niet de enkels over breekt, meer niet.
Tijdens het doorlopen even dat ene been door de hoop heen 't gat in... klaar.

Voor de rest, een hoop gebakken lucht... van overspannen boeren, van andere zoekers met een te klein piemeltje, whatever. Niet zanikken, lekker lopen...

12 okt 2015, 15:30

Antwoord met een citaat
Ook ik wil wel even reageren op deze topic. Ik ben sinds vorig jaar pas in aanraking gekomen met deze geweldige hobby. Zoals sommige spreken over " mijn akker" begrijp ik niet helemaal. Wel het feit dat men zich niet aan de " ongeschreven" regels houdt. Men dient gewoon de gaten te dichten en niet op ingezaaide akkers te komen. Ik zal niet snel heel lang gaan rijden om bepaalde akkers met romeinse vondsten te bezoeken. Ik kan namelijk nog steeds genieten van het heerlijk buiten zijn en iedere vondst is voor mij nog net zo bijzonder als mijn eerste duitje. Zelfs op akkers waarvan ik bijna zeker weet dat ze al regelmatig afgezocht zijn ( kan bijna niet anders) vind ik nog steeds leuke dingetjes.
Mensen laat elkaar met rust en geniet van een geweldige hobby maar houd je aan de afspraken zodat je het niet voor een ander maar ook niet voor jezelf verpest.
AMEN :03

12 okt 2015, 20:00
Profiel

Antwoord met een citaat
Misfit schreef:
@Ace:
Da's echt het enige da'k niet snap... wat is nou de moeite van effe dat scheppie prut terug het gat inschuiven. Hoeft niet mooi want dat pakt de ploeg/frees wel mee, gewoon dat een ander er niet de enkels over breekt, meer niet.
Tijdens het doorlopen even dat ene been door de hoop heen 't gat in... klaar.

:uj
Let's shake hands. Ik snap't ook niet.

Misfit schreef:
Voor de rest, een hoop gebakken lucht... van overspannen boeren, van andere zoekers met een te klein piemeltje, whatever. Niet zanikken, lekker lopen...

Lopen en laten lopen. :sd Proost.

12 okt 2015, 20:23
Profiel

Antwoord met een citaat
Nog een kleine aanvulling op mijn reactie en dan is het wat mij betreft klaar.
Het was niet de bedoeling om iemand aan te vallen, gewoon een constatering.
Het bewijs maar ook gevolg deed zich vandaag(maandag) al weer voor,lees!!
Op een half uur rijden van mijn huis zijn best wel een aantal zoek mogelijkheden,.
Deze regio wordt best wel bezocht door leden van dit forum en wat gebeurt er,
zag zaterdag een akker die ik graag wilde lopen en vandaag op de boer af, wat denk je,
nee liever niet want de koeien ernaast zijn onrustig en er lopen hier al een paar jongens.
Toch was het geen onaardige vent :06 , oke, hoekje om 400 m nog twee mooie akkers, boer woonde
300 m verderop, antwoord, nee men loopt er regelmatig ongevraagd op, dus nee.
Toch geen onaardige vrouw :06.Door naar een akker waar ik vorig jaar niet gelukkig was,
en wat denk je, zie foto's.

Inderdaad het bracht me naar drie keer zilver en nog een aantal leuke dingen,
die mij in iedergeval blij maken.

Boodschap....ja er loopt veel bagger rond op de velden, ook ik zat te morren van begint al lekker.
Maar laten we ook naar ons zelf kijken :06 .....daar wil je toch niet aan meedoen.

Blijf positief en blijf een visitekaartje voor de welwillenden en een bedankje op zijn
tijd naar de boer.

Amen :03

Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

13 okt 2015, 00:23
Profiel

Antwoord met een citaat
dolfio schreef:
Boodschap....ja er loopt veel bagger rond op de velden, ook ik zat te morren van begint al lekker.
Maar laten we ook naar ons zelf kijken :06 .....daar wil je toch niet aan meedoen.

Dit doet mij denken aan die mop van die man op rijles.
Toen hij door rood reed met de boodschap "door rood rijden doen we allemaal bij ons in de familie" kreeg hij op zijn donder van de examinator.
Toen hij voor groen stopte snapte de examinator er helemaal niets meer van en vroeg waarom?
Waarop hij zei "ik kijk wel uit, mijn broer kan daar zo door rood rijden".

Boodschap....wat doe je als groen en rood omdraaien bij iedereen in de wereld gemeengoed geworden is en de flitspalen toch niet werken? Als enige jezelf kapot gaan rijden? :whoea:
Ik ben wel klaar met water naar de zee dragen. :sd

13 okt 2015, 13:30
Profiel

Antwoord met een citaat
Dit zul je altijd blijven houden. Geniet gewoon van het zoeken en gun de (goede) medezoekers ook wat. Dan komt alles goed.

13 okt 2015, 14:07
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2