Vondstenvaria van de afgelopen maand
Van meerdere zoektochtjes op verschillende locaties, gewoon omdat het lekker kijkvoer is.
Van alles wat gevonden, van Romeins tot modern.
Waaronder: Aantal laat-Romeinse muntjes waarvan een piepkleintje (11-12mm) van constans (337-350).
Laat Romeinse fibula.
Laat-Romeins/Merovingische riemhanger, en nog een fragmentje van een waarschijnlijk mero riemhanger (met puntcircel decoratie)
Beste vondst vond ik zelf het pyramidevormig beslagstukje met puntcircel motief.

Merovingisch en met een prachtige gladde patina.
Drie Karolingische schijffibulae en een Karolingische pennanular (= niet complete circel) ring. Kon zowel als vingerring of als oorring gebruikt worden.
'Kopje' van Floris V (1260-1266) Floris was toen nog een kind.
Gouden trouwring, 14 karaat en gemaakt door Willem Menthen tussen 1934 en 1950. Helaas geen trouwdatum of namen.
Lepel van het Britse leger (wo2)
Lood/tinnen Flessenstop met afbeelding van een topless dame. Ik denk van een product uit het voormalig Nederland Indië.
Hele leuke vondst vind ik zelf het speldje van Mickey Mouse. Deze stamt uit begin jaren '30 wat te zien is aan de lange neus.
Ook een stuiver van Kleef, een 8 Heller, 25 ct 1848 van Willem II, en de nodige duiten, Willem en leeuwencentjes.
En last but not least, Kilo's aan troep waarvan wo2 zooi de hoofdmoot vormde. Goed voor de koper/messingbak!
Enjoy!