|
|
Het is nu 21 apr 2026, 10:55
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
v0lt
|
 C'est un Redoute.
Een van de 10 tips die ik kreeg van de plaatselijke heemkundekring, was een veld waar vroeger een redoute stond.
Vandaag de dag is het een tuin/boomgaard op privé terrein. Compleet vrijstaande villa erbij, moestuin, composthopen en prachtige verhoogde zitgedeeltes met nog beter uitzicht.
Anyway,
Eerst maar eens toestemming regelen. De eigenaar wist er al dat er vroeger veel gebeurd was. Mooi dachten we dat hebben we weer in de pocket.
De eigenaar was ook erg geïnteresseerd in mijn informatie, en wat we eventueel zouden kunnen vinden.
Vorige week was ik al paar uurtjes wezen kijken of ik alles kon bevestigen.
Dat ging.
Ik vond musketkogels en koperen Leopolds, een loodje, stuk gesp en wat onherkenbaar ijzer.
Vandaag 3 sep ben ik met Toon terug geweest, en hebben we de gehele oppervlakte inclusief kortgemaaid perfect gazon, uitgekamd.
Van alles gevonden wat niet uit die betreffende periode kwam:
NL stuivers, ww2 hulzen en duiten.
Ineens vond ik een dikke ei vormige plak. Helaas erg slecht maar weet 99% zeker dat dit een romeintje is. Brons, 12 gram en 28mm groot. Voor zover je een ei kan meten. Toch leuk. Heb hem ergens in DTM staan.
De eigenaar heb ik wat muntjes uit die tijd gegeven. Niet de sleetse die we daar vonden, maar mooie duidelijke scherpe uit het bos. Zelfs dezelfde jaartallen had ik. Tevens gaf ik m een musketkogel.
Hij was er content mee, en wij ook. Want nu heeft ie tastbaar bewijs van de Redoute die op zijn domein stond.
Aardige man. Kreeg meteen telefoonnummer van de eigenaar van de maisakker die er naast staat.^
Wat foto's, geen echte toppertjes. Maar dit was gewoon echt leuk om te doen.
Het weer was ook top. Koud zelfs vanmorgen. En dikke soep.
Gr, Harald
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 03 sep 2017, 23:08 |
|
 |
|
Timynator
Geregistreerd: 17 maart 2015, 12:51 Berichten: 48 Woonplaats: Assen
|
 Re: C'est un Redoute.
Klinkt als een leuke dag hopen dat het maisveld veel te bieden heeft
|
| 04 sep 2017, 05:12 |
|
 |
|
Jan Ooms
Moderator
Geregistreerd: 30 jul 2015, 10:24 Berichten: 11394 Woonplaats: Midden Nederland
|
Leuk verhaal v0lt 
_________________ Kennis is macht - Karakter is meer
|
| 04 sep 2017, 08:27 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
mooi verhaal zeg als je van walnoten houdt je md stond net onder een walnotenboom dan weet je dat ook weer mooie foto s en succes
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 04 sep 2017, 08:41 |
|
 |
|
v0lt
|
Bedankt mannen
|
| 04 sep 2017, 09:05 |
|
 |
|
speerpunt
|
weer een leuk avontuurtje 
|
| 04 sep 2017, 09:52 |
|
 |
|
Vince100
Geregistreerd: 22 maart 2011, 12:04 Berichten: 297 Woonplaats: Betuwe
|
Altijd leuk en interessant degelijke zoekprojectjes. Nu nog vind je plekken met de naam Ronduit, Ronduyt, Ronduut etc.. Deze verwijzen naar de vroegere redoute's die hier ooit stonden.
_________________ Zoekt met de Rutus Alter 71 en Deeptech Vista Smart.
|
| 04 sep 2017, 20:12 |
|
 |
|
mj xp
|
Leuke speurtocht Volt  dat is het mooie van het zoeken nieuwe zoekstekken en een nieuw avontuur GroetenMarcel
|
| 04 sep 2017, 21:11 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|