|
|
Het is nu 03 maart 2026, 19:37
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 11 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Pillemwie
Geregistreerd: 21 jan 2018, 01:26 Berichten: 67 Woonplaats: Meijel
|
 Ferme ring
Materiaal: Het lijkt me brons Afmeting: 37mm diameter Gewicht: 14 gram Beschrijving van het voorwerp: Hallo allemaal! Ik heb heel veel uiteenlopende verhalen gehoord over gordijnringen en ringgeld. Ook heb ik veel ringen van verschillende afmetingen en vormgeving gezien. Nu heb ik zelf deze ferme van 37mm gevonden, ik ben benieuwd of iemand mij hier meer over kan vertellen! Zou leuk zijn! Groetjes!! Houdoe hè
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Ben je zoek, En zoek je het niet te zoeken? Zoek het dan waar het is zoekgeraakt, Wat het gezochte ook te vinden maakt. Want door te vinden naar wat je zoekt, Blijkt het vergezocht dat je het niet zou zoeken
|
| 29 jan 2018, 01:15 |
|
 |
|
radiohead
Geregistreerd: 17 apr 2008, 15:40 Berichten: 7888 Woonplaats: Belgica
|
 Re: Ferme ring
Hoi Ringgeld in ieder geval al niet. Dat is niets meer dan een verzinsel. Grt 
_________________ One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.
Minelab Manticore
|
| 29 jan 2018, 01:24 |
|
 |
|
Pillemwie
|
Haha serieus een verzinsel?? Maar hoe dan? Ik zag laatst een site waar ze voor 125 euro als zoete broodjes over de toonbank verkocht werden!  En hoeveel er over te vinden is op internet.. vreemd haha. Bedankt voor je reactie in ieder geval Groetjes
_________________ Ben je zoek, En zoek je het niet te zoeken? Zoek het dan waar het is zoekgeraakt, Wat het gezochte ook te vinden maakt. Want door te vinden naar wat je zoekt, Blijkt het vergezocht dat je het niet zou zoeken
|
| 29 jan 2018, 02:10 |
|
 |
|
radiohead
Geregistreerd: 17 apr 2008, 15:40 Berichten: 7888 Woonplaats: Belgica
|
Tja, verkoop het dan maar beter als dusdanig Het zijn"multi purpose" ringetjes, die voor vanalles gebruikt werden. Verbindingen moesten ze maken tussen het één en het ander, en ze zijn van alle tijden. Ik weet dat op verschillende sites die ringen verkocht/voorgesteld worden alszijnde ringgeld. Dikke bullshit, dat in stand gehouden wordt door types die niet bepaald weten waar ze het over hebben, maar toch een beetje interessant willen zijn Anderzijds heb je natuurlijk de platte commerce dat om de hoek komt kijken. Denk da'k in de loop der tijden al een paar duizend van deze ringetjes weggegooid heb. Had ik ze kunnen verkopen voor 125,- ja dan was ik er rijk van geworden. Het moet maar in je opkomen 
_________________ One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.
Minelab Manticore
|
| 29 jan 2018, 09:26 |
|
 |
|
Luukst
|
Dan zullen we nooit weren waar deze ring voor gebruikt is, maar we zijn in ieder geval weer wat bruikbare info rijker en een illusie armer 
_________________ Zij trocken ten velde, hadden den ganschen dach gezien weinich te melden, maar arriveerden aan den eijnden der tocht met hunner zakken vol oud yzer. En werden gepreezen als zynden waaren helden.
|
| 29 jan 2018, 10:18 |
|
 |
|
Pillemwie
|
Hahah! Zeer duidelijk! Heel erg bedankt voor de informatie! Eindelijk duidelijkheid! Groetjes!
|
| 29 jan 2018, 16:22 |
|
 |
|
krulstaart
Moderator
|
Denk een gordijnring Gr marin
_________________ http://members.casema.nl/mm.driedijk/
ik verzamel fibula s heb je er niks mee denk aan mij ruilen kan ook
|
| 29 jan 2018, 18:02 |
|
 |
|
Luukst
|
Was ook mijn idee
_________________ Zij trocken ten velde, hadden den ganschen dach gezien weinich te melden, maar arriveerden aan den eijnden der tocht met hunner zakken vol oud yzer. En werden gepreezen als zynden waaren helden.
|
| 29 jan 2018, 19:40 |
|
 |
|
joppie
penningmeester
|
Zeker geen gordijnring,ik ga met Radio mee dat het gebruikt werd voor paardentuig e.d.
gr.joppie
|
| 29 jan 2018, 20:04 |
|
 |
|
krulstaart
Moderator
|
Zie er geen slijtsporen in Gr marin
_________________ http://members.casema.nl/mm.driedijk/
ik verzamel fibula s heb je er niks mee denk aan mij ruilen kan ook
|
| 29 jan 2018, 21:35 |
|
 |
|
Pillemwie
|
Interessant 
|
| 29 jan 2018, 22:13 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 11 berichten ] |
|