|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 19:58
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 11 berichten ] |
|
Slijpsteen of niet?/Romeins wetsteentje
| Auteur |
Bericht |
|
dagobert
|
 Slijpsteen of niet?/Romeins wetsteentje
Beste medezoekers,
De steen is op een Romeins/middeleeuwse akker gevonden. Ik heb er al meerdere. Is dit nou een slijpsteen of een natuursteen? Welke periode?
Dagobert
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 18 jul 2008, 15:08 |
|
 |
|
Michel
|
 Re: Slijpsteen of niet?
Een slijpsteen verloren de 12de mei 1187 en de eigenaar had een hoednummer 56 en een schoenmaat 43 Michel 
|
| 18 jul 2008, 15:18 |
|
 |
|
Defixio
|
Hoi Dago, het zou een stuk kunnen zijn van een wetsteen. Hij is wel onnatuurlijk gesleten.
|
| 18 jul 2008, 15:34 |
|
 |
|
Michel
|
Ah ja...wetsteen is het korrekte woord ! Juist Maurits !! 
|
| 18 jul 2008, 15:51 |
|
 |
|
dagobert
|
Defixio schreef: Hoi Dago, het zou een stuk kunnen zijn van een wetsteen. Hij is wel onnatuurlijk gesleten. Ja Def, Ik weet wat je bedoelt. Maar dit is(zou)dan een natuurlijke wetsteen moeten zijn. Ik heb ze in verschillende vormen en maten gevonden. En het rare is dat ik ze op een en dezelfde akker heb gevonden. Op andere akkers heb ik er volgens mij ook wel is een gevonden. Het is in iedergeval geen wetsteen uit deze tijd. dagobert
|
| 18 jul 2008, 15:57 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 18010 Woonplaats: Limbolonie
|
Hoi Gerard,
Ik ben bang dat het er geen is kerel,
grt Bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 18 jul 2008, 19:48 |
|
 |
|
dagobert
|
bertoninus schreef: Hoi Gerard,
Ik ben bang dat het er geen is kerel,
grt Bert Hey Bert, Ik weet het ook niet meer hoor. De stenen die ik gevonden heb zijn allemaal een beetje plat en hebben allerlei sporen. Het lijkt mij dan dat dit niet natuurlijk is ontstaan? Hierbij een andere foto die duidelijker de sporen laat zien.. Dagobert
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 18 jul 2008, 19:55 |
|
 |
|
Peepplaza
|
Ik kom dit soort stennen (fragmenten) ook alleen maar tegen op Romeinse site's dus zou best mogelijk kunnen zijn dat het hier om een wetsteen gaat.
Hier ff even fotoke van de mijne maar dan met visgraat motief.
|
| 18 jul 2008, 20:36 |
|
 |
|
dagobert
|
Peepplaza schreef: Ik kom dit soort stennen (fragmenten) ook alleen maar tegen op Romeinse site's dus zou best mogelijk kunnen zijn dat het hier om een wetsteen gaat.
Hier ff even fotoke van de mijne maar dan met visgraat motief. Is toch het zelfde steen soort. Dagobert
|
| 18 jul 2008, 20:41 |
|
 |
|
aureum
|
deze ga ik toch even verplaatsen omdat we hier nog niet uit zijn......
|
| 27 maart 2009, 14:16 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ik denk het wel
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|