|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 16:51
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 3 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Sabje
|
 Zwaardbeslag beslag
Materiaal: koper verguld
Afmeting: ??
Gewicht: ??
Beschrijving van het voorwerp:
Ook heb ik het zwaard beslag meegenomen wat sommige dachten dat het een zwaardbeslag was. Maar naar een grondige inspectie door Bubba en door ook te speuren op internet is hij erachter gekomen dat het hier niet om een zwaardbeslag gaat maar naar alle waarschijnlijkheid om een beslag van een sabel. En dan gaat het over een sabel gebruikt door het Nederlandse leger of het Duitse leger ergens begin 1800. Het materiaal wat hiervoor gebruikt is geworden is koper met goudverguld. Bubba had iets interessants ontdekt dat ik zelf niet heb gezien. Onder de microscoop heeft hij gezien dat er 2 leeuwen tegen over elkaar een schild met hun poot vast houden. Het gaat zich dan hier over een Heraldiek. Het is een ovale schild met een cirkel erin. En misschien dat iemand van jullie mij meer kunnen vertellen over dit schild zo kunnen we er dan achter komen door wie dit wapen gedragen is geworden. Bubba zei ook het moet wel van iemand zijn geweest met een hoge rang want in die tijd was het vrij kostbaar om dit te laten maken.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 13 dec 2019, 23:04 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28575 Woonplaats: Kerkrade
|
 Re: Zwaardbeslag beslag
interessant verhaal Sabje had Johan alias bubba geen voorbeelden ervan grt Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 13 dec 2019, 23:21 |
|
 |
|
Sabje
|
 Re: Zwaardbeslag beslag
Nee Chris helaas niet daarom mijn vraag aan de leden hier of hun misschien hierbij konden helpen
|
| 13 dec 2019, 23:45 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 3 berichten ] |
|