| Auteur |
Bericht |
|
Defixio
|
 Daggie magneetvissen met Mart Hoffman
Afgelopen vrijdag stuurde ik Mart Hoffman een pb over zijn Klotendolken..."Jij pakte er drie in een paar weken en ik heb er pas een keer een gezien". Mart belde mij 's-avonds terug. "Dit is geen lul verhaal om mijn mageneten te promoten hoor" bezwoer hij mij. "Sterker nog je komt maar een dagje vissen". Nou dat laat ik mij geen twee keer zeggen. Vroeg, te vroeg stond hij voor mijn deur. Eerst zijn we naar een stek in de buurt gereden waar we weining vonden. daarna naar Delft gereden om daar te vissen. Binnen een kwartier was het al raak..."Er hangt een handgranaat aan je magneet" zegt de zoon van Mart. Geschrokken laat ik het touw zakken...waarna Mart het weer ophaald en de granaat weg legt en de politie beld. De eod neemt het uiteindelijk mee. We vissen met een paar man door...ik pak twee breeuwijzers achter elkaar en een aantal mesheften. Ook een leuk sleuteltje en en een hamer kop. Ook ziet een mes met benen handvat het licht. In een van mijn laaste worpen takel ik iets zwaars van de bodem...ik voel hoe het "loslaat van de bodem" dit is zwaar dacht ik nog en voor mijn gevoel blijft het ook maar net hangen...het water is erg helder en ik tuur naar de plek waar de magneet zichtbaar moet worden de diepte in. Voorzichtig trek ik het touw naar mij toe....tot mijn schrik zie ik een mortier granaat hangen aan de magneet, van schrik doek ik een stap terug en ruk iets aan het touw. De granaat laat los...ik besluit om het voor gezien te houden. Ik heb een tas vol spullen va 1500 tot 1700 en ben moe en tevreden. Klein detail....er kwam weer een klote/nier dolk boven water. 
|
| 03 mei 2009, 19:03 |
|
 |
|
van Otterloo
|
 Re: Daggie magneetvissen met Mart Hoffman
Man wat een schitterend verhaal zeg. Er werd mij op het DVVL van Mart ook al gevraagd of het magneetvissen niet wat voor mij was,maar had geen idee dat dit zo leuk kon zijn.Is dus echt stof tot nadenken nu ik dit zo lees.Er is hier in de loop der eeuwen ook héél wat in de rivier gedonderd,dus wat dat betreft is er volgens mij nog wel wat te vinden. Leuk verhaal Defixio  . Grt, Addie.
_________________ Wat volgt, staat altijd in verband met wat eraan voorafging
|
| 03 mei 2009, 19:16 |
|
 |
|
Defixio
|
Leuk om te doen met een ploeg...wel zwaar. Ga zeker weer, al is ff sparen voor de magneet nu.
|
| 03 mei 2009, 19:23 |
|
 |
|
Joop
|
Leuk dat het je goed bevalt Maurits 
_________________ XP Deus en zelfbouw detectoren
|
| 03 mei 2009, 19:27 |
|
 |
|
dikkie
|
Was een beste die laatste granaat....maar weg is weg...op een herkenbare plek voor ons. De eod kan beter een depedance neer zetten daar.
Klotedolk was zeker fraai..nu ben ik weer aan de beurt.
Mijn leukste vondst vandaag was een schaats en een fraai meshandvat..en mijn goede daad van vandaag was het magneet loskrijgen van M. Tevens voor mijn dochter nog een leuke fiets eruit getrokken, banden nog hard en sleutel ernog in. Paste net in de auto Defixio..
Tot de volgende keer
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 03 mei 2009, 19:44 |
|
 |
|
dikkie
|
Sorry..kan maar drie afbeeldingen plaatsen...alsnog.
Dirk
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 03 mei 2009, 19:45 |
|
 |
|
Defixio
|
Kijk beste bike nog zeg. Thanx voor het redden van de magneet. Ik heb een zilveren handvat met daarin een veerrol mechanisme...heel raar. Staat in het zuur nu maar hij was erg slecht.
|
| 03 mei 2009, 19:50 |
|
 |
|
Joop
|
shit alweer een granaat... 
_________________ XP Deus en zelfbouw detectoren
|
| 03 mei 2009, 19:52 |
|
 |
|
dikkie
|
Ja Joop,
En die laatste was echt groot..oeps.
Dirk
|
| 03 mei 2009, 19:55 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
prachtig verhaal zeg en met dit soort vondsten is magneetzoeken toch zeer interessant de kwaliteit is super als het onder water heeft gelegen gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 03 mei 2009, 20:12 |
|
 |
|
Defixio
|
Zeket Johan ik heb ff snel de breeuwijzers en de hamer gedaan. Weinig werk en leuk resultaat.
|
| 03 mei 2009, 20:14 |
|
 |
|
mart hoffmann
|
van Otterloo schreef: of het magneetvissen niet wat voor mij was,maar had geen idee dat dit zo leuk kon zijn. Hallo Addie, eenmaal goed uitgelegd en gedaan is het een 'prachtsport'  . Leuk verhaal Defixio  . @ Addie, ik hoor wel wat u van uw pb vind  . groeten, Mart
|
| 03 mei 2009, 23:18 |
|
 |
|
Defixio
|
Foto,s
|
| 04 mei 2009, 08:42 |
|
 |
|
willem vd akker
Geregistreerd: 13 jul 2008, 19:37 Berichten: 4275 Woonplaats: leiden
|
|
| 05 mei 2009, 11:24 |
|
 |
|
philip
|
kan het niet helemaal goed zien maar lijkt een Duitse eihandgranaat
|
| 05 mei 2009, 19:38 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
wat
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 05 mei 2009, 19:41 |
|
 |
|
not
ERELID
Geregistreerd: 30 apr 2008, 21:28 Berichten: 7121 Woonplaats: Silversun
|
TOK TOK TOK BOEM
_________________ toInfinityandBeyond
|
| 05 mei 2009, 19:47 |
|
 |
|
philip
|
waarschijnlijk munitie gedumpt na de oorlog of net na de bevrijding, mortiergranaat misschien een duitse 5 of 8 cm, moet maar eens gebagerd worden
|
| 05 mei 2009, 19:47 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ja het is ook bevrijdingsdag of net na de bevrijding
|
| 05 mei 2009, 19:49 |
|
 |
|
Defixio
|
Hoi Philip welkom op dit forum. Er is een tijdje geleden gebaggerd daar. De mortier had een opvallende bolle ronde kop erop.
|
| 05 mei 2009, 19:52 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
je moet goed die schijf pen er uit trekken mooie foto van mart i 
|
| 05 mei 2009, 19:55 |
|
 |
|
bubba
|
die granaten zijn instabiel ze kunnen spontaan afgaan terwijl je ze in jou hand houd daarna kun je er geen meer vasthouden (met diezelfde hand) daarom heb ik een hekel aan die dingen gr bubba 
|
| 05 mei 2009, 20:07 |
|
 |
|
Defixio
|
Het blijven LEVENSGEVAARLIJKE dingen. Nu was het EOD team ter plaatse maar gaat het fout komt het RIT team ter plaatse om je tanden te determineren....nooit mee klooien!
|
| 05 mei 2009, 20:10 |
|
 |
|
philip
|
duits 8 cm  wij zijn juist heel blij als we dit vinden  maar ja daarvoor werk je bij een Explosieven Opsporings Bedrijf Duits eitje 
|
| 05 mei 2009, 20:20 |
|
 |
|
bubba
|
ha Philip militairia zoekers zijn hier idd blij mee is niets mis mee ,maar ik wijs graag ook op de gevaren van dit soort vondsten we komen allemaal toch graag heelhuids thuis he gr bubba 
|
| 05 mei 2009, 20:23 |
|
|