|
|
Het is nu 05 maart 2026, 16:48
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 9 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
cees1955
|
 Na al die jaren
Vandaag was er maar één veld beschikbaar. En eigenlijk verboden gebied, dit veld moet je zo zien dat je met je neus tegen een etalageruit van een snoepwinkel staat en de winkel is gesloten. Was net 20 minuten bezig en toen kwam het boze boertje, na een goed gesprek kreeg ik EINDELIJK toestemming van hem. Maar dat kwam meer omdat ik zei dat ik in het voorjaar een sukkel van een zoeker zijn pas ingezaaid veld had uitgestuurd. Weer een vriend erbij. En voor het slechte weer uit nog leuke items gevonden 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 16 aug 2022, 13:07 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28580 Woonplaats: Kerkrade
|
 Re: Na al die jaren
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 16 aug 2022, 14:23 |
|
 |
|
cees1955
|
Coinhunter Chris schreef: Praatje doet wonderen Chris, heb het meestal over mijn opa die ook boer was en heel geliefd was. Dan is het gelijk van , ' kleinzoon van Piet die 12 kinderen had '.en dan is het ei gelegd Gr, Cees 
|
| 16 aug 2022, 14:32 |
|
 |
|
Adri Pieck
|
Ik ga nooit zonder toestemming op iemand zijn terrein zoeken. Altijd eerst toestemming vragen om problemen voorkomen Adri
|
| 16 aug 2022, 23:36 |
|
 |
|
Luukpeel
Geregistreerd: 27 jun 2019, 00:15 Berichten: 1657 Woonplaats: Zwitserland
|
Goed geraapt en top dat je eindelijk toestemming hebt gekregen! Hoop dat je er nog meer moois uit gaat halen Gr Luuk
|
| 17 aug 2022, 11:49 |
|
 |
|
cees1955
|
Luukpeel schreef: Goed geraapt en top dat je eindelijk toestemming hebt gekregen! Hoop dat je er nog meer moois uit gaat halen Gr Luuk Morgen weer een poging doen. Nu heb ik de boer uitgenodigd om eens te komen kijken bij ons wat we zoal vinden, en hij heeft zowaar interesse Gr, Cees 
|
| 17 aug 2022, 11:52 |
|
 |
|
Luukpeel
Geregistreerd: 27 jun 2019, 00:15 Berichten: 1657 Woonplaats: Zwitserland
|
Leuk om te horen Cees, goed te vriend houden altijd die boeren Ik breng ze meestal ook zo wat bier en toon wat interesse in hun respectvolle werk wat ze doen. Altijd leuk om met ze in contact te blijven. Veel plezier en zoekgeluk morgen 
|
| 17 aug 2022, 12:01 |
|
 |
|
cees1955
|
Coinhunter Chris schreef: Heb altijd wel een praatje als ze er zijn. Alleen de laatste tijd weinig kunnen zoeken en weinig op het forum geweest (dus nog veel in te halen) ivm zonnepanelen plaatsen warmtepomp aanschaffen en dan nog bijna een maand in Griekenland geweest. Nu even actief en dan weer naar Griekenland, kom tijd te kort Chris. Gr, Cees 
|
| 17 aug 2022, 14:32 |
|
 |
|
Roozjee
Geregistreerd: 16 mei 2016, 19:45 Berichten: 1591 Woonplaats: Zuid Beveland
|
Tsja, ben volledig mee met Adri, altijd toestemming verkrijgen, en ja, ook ik loop eens in het half jaar bij wijze van spreken nog wel 's een stuk land op waarvan ik ofwel vermoed dat het al een bekende boer was waarvan ik sowieso toestemming had of het moet wel zó'n grote lap grond zijn van een herenboer of maatschap die weer beboerd wordt door pachters dat ik A) niet weet bij wie ik exact moet zijn of B) ik me net zoals Cees eventjes niet in kan houden ( foei dus) ....... En inderdaad, vondsten geven en tonen en refereren naar door grootouders verloren voorwerpen en in de oorlog verschoten materiaal etc. doet ook veel goeds voor de onderlinge relatie! Er zijn nog altijd (jonge, vaak) gasten die sowieso helemaal nooit toestemming vragen en overal op lopen/zoeken, niet alleen op akkerland, maar ook op beschermde gebieden, begraafplaatsen, monumenten etc...en dát zijn pas degenen die het voor de rest verpesten Grt Roozjee
|
| 17 aug 2022, 15:58 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 9 berichten ] |
|