|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 15:15
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 9 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Luukpeel
Geregistreerd: 27 jun 2019, 00:15 Berichten: 1657 Woonplaats: Zwitserland
|
 plat ringetje?
Materiaal: koperlegering Afmeting: 13x10 mm Gewicht: precies 1 gram Beschrijving van het voorwerp: Deze in mijn rommelbakje gevonden, lijkt op een plat dun ringetje. Klopt mijn vermoeden en denken jullie de moeite om deze te laten herstellen? Mvg, Luuk 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 05 jan 2023, 17:27 |
|
 |
|
kwenie
|
 Re: plat ringetje?
het zou ook nog een sluiting kunnen zijn geweest voor een baaltje of een worstdarm.. Dan zit je toch raar te kijken na de restauratie.. misschien eerst nog een beetje verder schoonmaken
|
| 05 jan 2023, 18:30 |
|
 |
|
Nico
|
De afbeelding lijkt wel wat op Maria met kind, dan lijkt het me een religieus ringetje.
|
| 05 jan 2023, 20:17 |
|
 |
|
Luukpeel
|
kwenie schreef: het zou ook nog een sluiting kunnen zijn geweest voor een baaltje of een worstdarm.. Dan zit je toch raar te kijken na de restauratie.. misschien eerst nog een beetje verder schoonmaken Dat zou lullig zijn ja Nico schreef: De afbeelding lijkt wel wat op Maria met kind, dan lijkt het me een religieus ringetje. Ik meende dus ook al iets te zien Nico Dank voor de reacties mannen.. wellicht dat ik in het weekend nog f met een tandenstokertje aan de gang ga. Fijn weekend, Gr Luuk 
|
| 06 jan 2023, 16:43 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Heb je inmiddels een update met een foto van de meer gereinigde vondst?
|
| 06 maart 2023, 15:59 |
|
 |
|
Luukpeel
|
Ik heb nog wat kunnen frutselen maar heel veel beter wordt het niet..
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 06 maart 2023, 20:03 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Jammer, maar dit is wrsl het beste wat je eruit kunt halen. Nu maar hopen dat er bij iemand van ons het kwartje gaat vallen!
|
| 06 maart 2023, 20:09 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Even wat digitaal uitgevouwen, maar dat helpt niet erg. Er lijkt ook wat versiering op de ringband zelf te zitten, maar die is maar deels te zien. Of het lijkt miss. maar zo. Het meeste zit onder de omgevouwen delen. Zou het een soort devotie-ringetje zijn? Maria met kind lijkt het, wat Nico al schreef.
|
| 06 maart 2023, 20:31 |
|
 |
|
Luukpeel
|
Dank voor je reconstructie en jullie inzet, is volgens mij verder geen decoratie op de ringband verder. lijkt wellicht zo door het licht en de donkere en lichtere patina. maar denkelijk idd een ringetje met de heilige Maria afgebeeld, verder zal het lastig zijn om verder te komen  Gr Luuk
|
| 06 maart 2023, 22:07 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 9 berichten ] |
|