|
|
Het is nu 03 jun 2026, 06:56
|
Verzoek om vondsten aan te melden
| Auteur |
Bericht |
|
benjamino
|
 Verzoek om vondsten aan te melden
Allen,
Als Intergemeentelijke archeoloog verantwoordelijk voor Bilzen, Riemst, Voeren en Lanaken probeer ik goede contacten na te streven met de metaaldetectie-amateurs die in ZOLAD’s werkgebied ‘opereren’. Zo werk ik al geruime tijd samen met enkele amateurs rond vliegtuigarcheologie; met zeer interessante vondsten en inzichten tot gevolg.
Zo hoorde ik ook onlangs over jullie fantastische vondsten op de stortplaats van Vandersanden in Membruggen en dat deze naar alle waarschijnlijkheid afkomstig zijn van een werf in Tongeren.
Als de geruchten kloppen, dan zouden jullie diverse munten en andere metalen voorwerpen aangetroffen hebben. Wel, ik zou hier ‘iets’ mee willen doen. Daarom zou ik jullie willen vragen of jullie me deze vondsten eens kunnen komen ‘tonen’ om er een foto van te kunnen maken. Ik benadruk dat het NIET mijn bedoeling is om de vondsten af te nemen, of om jullie hiermee in een kwaad daglicht te stellen; ik ben van mening dat een samenwerking ons meer opbrengt. Zoeken op stortplaatsen, daar kan ik als archeoloog niets op tegen hebben, de context van de vondsten is toch verstoord, dus wetenschappelijk zo goed als waardeloos.
Mochten jullie nog niet overtuigd zijn, dan wil ik jullie vragen om zelf een foto te nemen, het liefst tegen een witte achtergrond, vergezeld van een schaallatje. Mag ik ook vragen dat jullie deze mail doorsturen naar de mensen waarvan jullie weet hebben dat deze detecteren in het gebied waarvan sprake? Ik behandel de informatie die ik van jullie krijg met alle mogelijke discretie. Met vragen kunnen jullie altijd bij mij terecht…
In de hoop spoedig iets van jullie te mogen vernemen, groet ik jullie, en wens ik jullie veel geluk toe bij het zoeken ;-)
Met vriendelijke groeten,
Tim Vanderbeken
Intergemeentelijke archeoloog ZOLAD
|
| 05 jun 2009, 20:42 |
|
 |
|
viros
|
 Re: allen,
|
| 05 jun 2009, 20:47 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20727 Woonplaats: utrecht
|
klasse zo hoort het te gaan gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 05 jun 2009, 20:51 |
|
 |
|
benjamino
|
goed gedaan Edje  ik heb het ook al gedaan mensen die tim vanderbeken zijn e-mail willen hebben kunnen mij een bp sturen. groetjes Gerda en Benny 
Laatst bijgewerkt door benjamino op 06 jun 2009, 08:25, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 05 jun 2009, 20:57 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 17975 Woonplaats: Limbolonie
|
Toppie Benny,.. Laat hem die hele handel maar zien,..mischien samen met Kris,. zo moet het grt bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 05 jun 2009, 20:59 |
|
 |
|
Ambianii
|
dit vind ik een super-initiatief!! Ik zal mijn vondstjes ook melden via pb benny mvg ambianii
|
| 05 jun 2009, 22:38 |
|
 |
|
Bertoninus
|
Ik had deze mail ook in de bus liggen,..
grt bert
|
| 05 jun 2009, 22:43 |
|
 |
|
viros
|
Ambianii schreef: dit vind ik een super-initiatief!! Ik zal mijn vondstjes ook melden via pb benny mvg ambianii tim.vanderbeken@zolad.bekan ook rechtstreeks, mvg Edje
|
| 05 jun 2009, 22:45 |
|
 |
|
Ambianii
|
|
| 05 jun 2009, 23:38 |
|
 |
|
aureum
|
wij haden er ook een aantal.....maar ik heb alles aan CC gegeven.....dus zal hem vragen , om foto's door te sturen....
of we moeten kijken of er niet een dag bestaat.... dat we allen samen kunnen komen......is een leerrijke dag voor de archeolog en zeker ook voor ons....misschien wel iets om ons allen te treffen in het nieuwe museum in tongeren
mvg leon
|
| 05 jun 2009, 23:45 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ja leuk 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 05 jun 2009, 23:54 |
|
 |
|
radiohead
Geregistreerd: 17 apr 2008, 15:40 Berichten: 7768 Woonplaats: Belgica
|
hoi blijkbaar gaat de mail enkel in limburg rond? héél veel heb ik er niet, ik kan tenslotte altijd maar eventjes zoeken daar. toch zit er erg leuk materiaal tussen en morgen ga ik er een stuk of 50 vinden heb ik besloten! grt 
_________________ One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.
Minelab Manticore
|
| 06 jun 2009, 09:10 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20727 Woonplaats: utrecht
|
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 19 jun 2009, 22:22 |
|
 |
|
Bertoninus
|
Mooi wat je ons laat zien Bubba,. Maar aanmelden,..ik kreeg deze week nog een mail,.. of ik mijn spullen wilde aan melden maar daar moet je ook iets voor gevonden hebben,..helaas grt bert
|
| 19 jun 2009, 23:14 |
|
 |
|
Ambianii
|
hahaaa  ...tja bertonio..ik was daar ook wat laat. Ze zeggen er ligt nog veel  ...bennie heeft de boel 3 x omgedraaid daar ..met alle respect hoor!...maar het wordt moeilijk nog wat moois te vinden Mvg Ambi
|
| 19 jun 2009, 23:19 |
|
 |
|
Muta Abundantia
|
**SCHOP** Ik wil deze graag nogeens onder de aandacht brengen! Ik werd vandaag telefonisch benaderd door Tim van der Beken. Zijn verzoek aan mij was om nogmaals te vragen aan degene die daar vondsten hebben gedaan dit aan te melden bij hem. Je kunt hem bereiken via e-mail adres: tim@zolad.be Bij voorbaat dank voor uw medewerking!
|
| 22 jun 2009, 14:56 |
|
 |
|
Madelinus
ERELID
|
 Re: Verzoek om vondsten aan te melden
Ik heb daar vorig jaar ook een dagje gezocht maar de vondsten waren vrij karig. Is het echt de moeite een paar slechte follisjes aan te melden? Ze mogen ze ook hebben trouwens.
_________________ Niet uit het veld te slaan.
|
| 22 jun 2009, 21:28 |
|
 |
|
Muta Abundantia
|
Ik denk dat deze man blij is met alles dat wordt aangemeld.
Al is het "just for the record".
Misschien kun je hem een e-mail sturen?
|
| 22 jun 2009, 22:06 |
|
 |
|
jeroen V.
|
Bij zulke dingen altijd alles aanmelden. Bij alle objecten ouder dan het jaar 1800 trouwens, zijn ze er wat mee dan heb je goed gedaan, zijn ze er niets mee, je hebt het dan op zijn minst aangemeld! Hoe slecht de vondsten ook mogen zijn! Steeds doen!
_________________ sommigen hebben alle kennis, althans dar denken ze.
Bedankt voor de determinaties en reacties
Tot ziens
Foto's gepost door jeroen V. blijven eigendom van Jeroen V.
|
| 22 jun 2009, 22:16 |
|
 |
|
Henri
|
melden doe ik ook gewoon is maar even werk
_________________ Xp goldmax Tesoro Tejón Tesoro compadre Minelab unox 800
|
| 23 jun 2009, 19:49 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
zo is het 
|
| 23 jun 2009, 21:59 |
|
 |
|
hannibal
|
_________________ gr Hannibal
|
| 23 jun 2009, 23:17 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
zo han ben je er weer nee wand die heb ik niet meer die heb ik al weg gegeven die 2 muntjes jij hat tocht zo mooie fibula die moet je wel melden 
|
| 23 jun 2009, 23:23 |
|
 |
|
viros
|
|
| 07 jul 2009, 13:33 |
|
 |
|
Adbas
|
is het verbod daar te zoeken, het melden van vondsten? zo ja, lijkt me niet erg slim 
_________________ ooit lagen vondsten voor het oprapen, nu moet je er zelfs voor graven
|
| 07 jul 2009, 13:48 |
|
|