|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 10:13
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 3 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Marc van der Maarel
|
 Dag allen!
Ook ik stel mij graag even voor. Ik ben Marc, 45 jaar, en ik woon in Ouderkerk a/d Amstel. Een half jaar geleden eindelijk maar eens een metaaldetector aangeschaft; eigenlijk al iets dat ik van kinds af aan al wilde, maar er nooit van van gekomen vanwege andere hobbies en bezigheden. Aanleiding van mijn besluit die metaaldetector eindelijk maar eens te kopen, was een oogvondst op een wandelpad in Zuid-Limburg van een Belgische munt van 150 jaar oud. Die heb ik toen via dit forum laten determineren omdat ikzelf geen idee had wat voor munt het was.
Mijn vrouw en twee kinders vinden het maar een bizarre hobby, als een halve gare met zo'n biep-biep-ding rondlopen. Maar ik vind het te gek. Heb al de nodige oude muntjes en ander spul gevonden. Topper tot nu toe: Een provinciale gulden uit Zutphen uit 1687 op een paar honderd meter van mijn huis op een oud polderdijkje. Zat wel dik ingepakt in een oxidelaag, maar elektrolyse deed wonderen. Hopelijk volgen er nog meer fraaie vondsten, want ik beleef veel plezier aan deze hobby.
Ook heb ik het verzamelen van munten opgepakt, eigenlijk dankzij de metaaldetector. Ik "zoek" daarom ook graag op Marktplaats. Andere zaken die ik - naast het gezinsleven en werk - graag doe zijn marathonschaatsen en wielrennen.
|
| 14 okt 2023, 21:44 |
|
 |
|
Bodemvondstenwereld
|
 Dag allen!
|
| 14 okt 2023, 21:44 |
|
 |