|
|
Het is nu 03 maart 2026, 14:25
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 18 berichten ] |
|
Manticore uitgelaten , thuis wedstrijd.
| Auteur |
Bericht |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28574 Woonplaats: Kerkrade
|
 Manticore uitgelaten , thuis wedstrijd.
Hallo @ allen,,,,,,,,,,,,,,, Vandaag had ik weer eens thuis wedstrijd, een privé veldje wat heel vaak met gras is ingezaaid, maar zo nu an dan staat er iets anders op, ligt aan pachters van die stuk land. Nu is het gras omgeploegd, goed nieuws, er heeft een Romeinse villa gestaan. Maar het Romeinse is er erg slecht, althans het meeste, de plek is erg nat. Maar toch goed gevonden met de Manticore, wat resten van fibels, een geplateerde denarius en een slecht As en follisen waarvan maar enkele verzamelwaardig. Een fraai Keltje van een stam hiet uit de buurt. TIP!!! Wie een manticore bezit of wil aanschaffen, , kloot er niet teveel mee, zoek op fabrieksinstellingen en pas na behoeve aan , zoek niet te hoog op Romeinse context, daar krioelt het nu eenmaal van 't ijzer, ik adviseer op stel de gevoeligheid van 12 , ik zoek wel op ruim het dubbelen, naar ik ben een ervaren zoeker en ken Minelab als mijn eigen broekzak. Ben je eraan gewent voer dan gestaag de gevoeligheid hoger, je moet eerst wennen en de onderscheid maken wat een helderen piep is of niet, oefen in je tuin. De manticore is is super fel en zeer duidelijk als er iets ligt, bij twijfel graven, daar leer je van en je zult tot de conclusie komen dat een heldere piep een voorwerp of munt zal zijn, een rond bolletje op de basis lijn is het bijna altijd een munt, een afwijkend en vertrokken dikke streep er beetje onder of boven een voorwerp. Ik zelf heb een update gemaakt, als er ijzer ligt zal de Manticore dat in rode getallen aangeven en ligt er een munt bv in de buurt zal deze je rood en zwart aangeven, gewoon graven in mijn motto. Het was ook voor mij wennen, ik ben een E track man en deze heeft me zoveel gegeven, de Manicore zal mij dat ook geven in de toekomst. Had in het begin ook mijn twijfels, het is geen E track die wel van een goede instelling houdt, de Manticore is daartegen zeer makkelijk in gebruik zonder veel poespas. Gr Coinhunter Chris 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 22 feb 2024, 17:16 |
|
 |
|
Niels1986
|
 Re: Maticore uitgelaten , thuis wedstrijd.
sow Chris lekker veldje heb je weer te pakken!! heb je ff lekker kunnen rapen, het was ook redelijk weer vandaag... al kan het bij jullie in het zuiden wel erg hard waaien op die bergen ja de manticore is inderdaad wel wennen ja, maar als ik af en toe zie welke kleine frutsels ik van best diep haal... en dan ook nog een helder signaal. is ff wennen als je overgaat van een detector. fijne avond allemaal mvg Niels
|
| 22 feb 2024, 18:12 |
|
 |
|
M.aurice.
|
Ha chris de thuiswedstrijd lijkt geslaagd De Detector is een krachtpatser en wat ik ook heb ervaren hou het simpel en speel wat met de audio Gr Maurice
|
| 22 feb 2024, 21:09 |
|
 |
|
Putterke
|
Hey Chris, Laatst eens heel even mogen proeven aan die md van jou!! Het mooiste is dat ie geen bij geluiden geeft op die mooie romeinse akkers SUPER DETECTOR!!!! jij gaat nog heel veel mooie vondsten doen,...we zien ze hier wel 
|
| 22 feb 2024, 21:10 |
|
 |
|
Luukpeel
Geregistreerd: 27 jun 2019, 00:15 Berichten: 1657 Woonplaats: Zwitserland
|
Goed geraapt met el manti Chris 
|
| 22 feb 2024, 21:49 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
mooi man 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 22 feb 2024, 22:29 |
|
 |
|
speerpunt
|
Dat ziet er goed uit Chris 
|
| 22 feb 2024, 23:43 |
|
 |
|
huntius
|
 Re: Manticore uitgelaten , thuis wedstrijd.
Lekker Chris Beste buit Gr Jan 
|
| 23 feb 2024, 10:21 |
|
 |
|
edwin48
|
Hele beste buit mooi gevonden
|
| 23 feb 2024, 13:46 |
|
 |
|
de munte
|
die denarius is ook nog een prachtige munt lijkt me geloof meteen dat dat manticore een topmachine is met de equinox 800 heb ik ook veeeeeeeeeeeeeeeeel gevonden, vond ik ( veel ) meer mee dan met de deus toch zoek ik weer met de deus ( minelab is kapot ), voor mij is het zoek comfort belangrijker dan wat extra vondsten
_________________ zoekt met een DEUS 1, minelab equinox 600, & een tesoro lobo supertraq.
|
| 23 feb 2024, 13:59 |
|
 |
|
mj xp
|
Mooie berg vondsten  lijkt me een goede machine  wie weet ooit in de toekomst , mijn oude Jack russel jankte de hele buurt bij elkaar zo gauw ik de E-track aan zette  GroetenMarcel
|
| 23 feb 2024, 16:30 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
|
mj xp schreef: Mooie berg vondsten  lijkt me een goede machine  wie weet ooit in de toekomst , mijn oude Jack russel jankte de hele buurt bij elkaar zo gauw ik de E-track aan zette  GroetenMarcel Nee de Manticore is qua geluiden niet te vergelijke met de E track , je hoort eigenlijk maar een toon + het ijzer gezoem. gr Chris de munte schreef: toch zoek ik weer met de deus ( minelab is kapot ), voor mij is het zoek comfort belangrijker dan wat extra vondsten Heb de DEUS splinter nieuw gekocht, drie keer mee gezocht, dat is mijn ding niet  nu zoekt mijn zoon er paar keer paar jaar mee en hij vind er mee na behoren. ieder zijn eigen smaak toch was in begin zeer teleur gesteld in Manticore, kost toch € 2000 euro, maar ik was naar een instelling aan het zoeken die er niet was, deze is zeer eenvoudig in gebruik. gr Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
|
| 23 feb 2024, 17:02 |
|
 |
|
M.aurice.
|
Ha Chris Een manticore is geen e track . De manticore heeft 5/6 freqencie.s !!!!etrack dealt er 28 !!! Dat maakt het meeste verschil Maurice
|
| 28 feb 2024, 13:12 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
|
M.aurice. schreef: Ha Chris Een manticore is geen e track . De manticore heeft 5/6 freqencie.s !!!!etrack dealt er 28 !!! Dat maakt het meeste verschil Maurice klopt maar toch is Manticore veel feller op klein spul dan de E track is mijn ervaring tot nu toe en zijn voordeel is dat deze lekker licht is ook is de Manticore simpel in gebruik, je zoekt op fabrieksinstelling die iets zijn aangepast naar keuze gr Chris 
|
| 29 feb 2024, 16:56 |
|
 |
|
Jormungard
|
Dit heb ik nog niet mogen beleven met de Manticore...
|
| 29 feb 2024, 23:12 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
|
Jormungard schreef: Dit heb ik nog niet mogen beleven met de Manticore... is altijd makkelijk gezegd van mij, maar ik weet ook de veldjes en mijn ervaring speelt ook al een grote rol, zoek al 45 jaar waarvan 20 jaar op Keltisch/Romeins  , 25 jaar op tweede wereld oorlog 
|
| 29 feb 2024, 23:22 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
mooi man  daar komen nog meer zoek jaren bij 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 01 maart 2024, 00:02 |
|
 |
|
mnr.gold
Geregistreerd: 30 maart 2018, 20:36 Berichten: 2893 Woonplaats: Steenwijkerwold
|
|
| 01 maart 2024, 00:34 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 18 berichten ] |
|