Geregistreerd: 30 maart 2018, 20:36 Berichten: 2893 Woonplaats: Steenwijkerwold
HoHOHOOOOO ELITE!!!!!!!
Afgelopen weekend mijn oma’s verjaardag gevierd in zuid-Limburg
Maar alles verliep niet helemaal lekker Zaterdag om acht uur opgestaan om te gaan zoeken. Eenmaal omgekleed en wel beneden. Zit mijn vader in de bank en vraagt: wat ga jij doen Ik helemaal in de war!!! We gingen toch zoeken Uiteindelijk pas om kwart over twee op het veld gestapt in mijn eentje Alles zonder verwachtingen, want werd al snel donker en was een nieuw plekje Nog geen kwartier later en BAM een neolithische bijl Mijn weekend kon al niet meer stukkkk Verder wat muntjes en wat andere steentijd.
Zondag! Wat later opgestaan, want de verjaardag van mijn oma moest gevierd worden! Dit keer geen rare ochtend, maar wel zonder plan. Nieuwe plek proberen of toch niet Toch maar naar een bekender veldje gegaan waar ik mijn Avatar fibel vandaan heb. Veldje was omgewoeld, dus dat gaf weer wat hoop Liep nog geen half uur op het veld en kreeg een piep. Zag iets van zilver liggen dus schrok toch effe! Alles onder het zand, maar zag iets van vergulding met streepjes. Liep ik naar mijn vader, want mijn gevoel gevoel zat al goed. Mijn vader dacht eerst dat het één dekseltje was ofzo. Had op het laatst nog een follisje Eenmaal terug bij mijn oma ging ik even met de munte videobellen En zei tegen hem dat ik misschien wat had! Liet het dekseltje zien aan de munte en zei doe effe onder de kraan. Ik effe afspoelen en mijn ogen sprongen m’n oogkassen uit!!!! Een zilveren Angelsaksische FIBULAAAAA Kon geen boe of ba meer zeggen! de munte werd helemaal gek!!!!!! Deze fibel ga ik waarschijnlijk niet zomaar overtreffen Wat een weekend was dit!!!!!!! Ben nog steeds aan het bijkomen
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
16 dec 2024, 18:43
de munte
Re: HoHOHOOOOO ELITE!!!!!!!
hij is nu al SUPER als hij gereinigd is is hij helemaal niet normaal SUPER
massief zilveren vergulde angelsaksische fibel
zeeerrrr bijzondere fibel....
gefeliciteerd kerel
de munte
_________________ zoekt met een DEUS 1, minelab equinox 600, & een tesoro lobo supertraq.
ho ho nu even van harte gefel met je Oma eb van harte gefet met je topper
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
16 dec 2024, 19:59
Struiner
Zo de kneiter wat een mooie schijf! Kan nog schoner, wel voorzichtig (beter laten doen), kan verguldsel op zitten.
Super! Other side ook scharnier / naaldvanger restanten zichtbaar?
16 dec 2024, 20:09
mnr.gold
Geregistreerd: 30 maart 2018, 20:36 Berichten: 2893 Woonplaats: Steenwijkerwold
Struiner schreef:
Zo de kneiter wat een mooie schijf! Kan nog schoner, wel voorzichtig (beter laten doen), kan verguldsel op zitten.
Super! Other side ook scharnier / naaldvanger restanten zichtbaar?
Laat deze zeker behandelen! Dacht eerst dat het niet om een fibula ging, want er zijn geen sporen zichtbaar van een naaldvanger of scharnier! Denk dat deze van ijzer zijn geweest
16 dec 2024, 20:16
Trash
Geregistreerd: 12 jun 2011, 18:14 Berichten: 11238 Woonplaats: Maastricht
Vet Jesse!
Mooi hoo zo zie je maar...
Groeten, Trash
16 dec 2024, 20:40
_Koen_
Geregistreerd: 01 aug 2017, 12:41 Berichten: 449 Woonplaats: Limburg
Wat een mooie variatie aan vondsten. Weekend om niet meer te vergeten.
Mvg, Koen
17 dec 2024, 10:57
edwin48
Wauw wat een mooie fibula om het jaar mee af te sluiten ben benieuwd hoe deze na reiniging is
17 dec 2024, 13:51
Roozjee
Geregistreerd: 16 mei 2016, 19:45 Berichten: 1589 Woonplaats: Zuid Beveland
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum