|
|
Het is nu 03 maart 2026, 13:01
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|
Double Tournois, Urbain VIII ( Maffeo Barbarini ) , Comtat Venaissin
| Auteur |
Bericht |
|
Wisse
|
 Double Tournois, Urbain VIII ( Maffeo Barbarini ) , Comtat Venaissin
Diameter: 20 mm. Gewicht (massa): 2.28 gram Metaal: koper
Beste allemaal,
Deze koperen munt vond ik samen met nog ander 17e en 18e eeuw muntgeld binnen de contouren van een historische boerderij. Na al heel wat speurwerk heb ik deze munt nog niet kunnen thuisbrengen. Afgaande op de 3 lelies dacht ik aan een Franse munt, maar ik vind geen randschrift die overeenkomt.
Er is al veel van de munt afgesleten, maar er staat vast voldoende op een de munt gedetermineerd te krijgen.
Groet, Jaap
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
Laatst bijgewerkt door Wisse op 10 jan 2025, 15:35, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 10 jan 2025, 15:33 |
|
 |
|
Bodemvondstenwereld
|
 Koperen munt
De uiteindelijke determinatie zal op deze plek komen te staan.
(Dit bericht is automatisch door Bodemvondstenwereld gegenereerd).
|
| 10 jan 2025, 15:33 |
|
 |
|
rimidi
|
 Re: Koperen munt
Dag, Helpt het als ik zeg dat het geen drie lelies zijn, maar bijen... Helpt het ook indien ik "VRBANUS VII I PONT MAX" vermoed. Citaat: Comtat Venaissin, Urbanus VIII & Antoon Barberini Double Tournois ca 1633-1644 Avignon Voorbeelden KLIKBeste groeten rimidi 
|
| 10 jan 2025, 16:34 |
|
 |
|
Wisse
|
 Re: Koperen munt
rimidi schreef: Dag, Helpt het als ik zeg dat het geen drie lelies zijn, maar bijen... Helpt het ook indien ik "VRBANUS VII I PONT MAX" vermoed. Citaat: Comtat Venaissin, Urbanus VIII & Antoon Barberini Double Tournois ca 1633-1644 Avignon Beste groeten rimidi   Ja, dat helpt wel een beetje! Dank je Rimidi! Ik vond op Ucoin wel Double Tournois, maar de zoekterm Urbanus gaf geen resultaat. Blij dat de munt nu is gedetermineerd! Groet, Jaap
|
| 10 jan 2025, 18:35 |
|
 |
|
pinpoint
Moderator en erelid
Geregistreerd: 21 dec 2008, 12:33 Berichten: 4029 Woonplaats: Liemers
|
 Re: Double Tournois, Urbain VIII ( Maffeo Barbarini ) , Comtat Venaissin
Afb.
Grt , Pinpoint
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ COGITO , ERGO SUM
|
| 10 jan 2025, 21:06 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|