|
|
Het is nu 03 maart 2026, 10:37
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|
Zoekverhaal van een (behoorlijk) tijdje geleden....
| Auteur |
Bericht |
|
Nobel1969
Geregistreerd: 04 mei 2022, 16:45 Berichten: 6 Woonplaats: Middelburg
|
 Zoekverhaal van een (behoorlijk) tijdje geleden....
Onlangs kwam ik in een lade nog een busje van een fotorolletje tegen met daarin de vondsten van de laatste keer dat ik met een metaaldetector op pad ben geweest. Dat is al een tijdje geleden. Nou ja.... Tijdje..... Ruim 40 jaar om wat preciezer te zijn! (was toen 15 jaar oud) Volgens mij had ik destijds een C-Scope C200 metaaldetector. Geen discriminatie, pinpointer, etc. gewoon knop aan en gaan. Helaas is het er daarna nooit meer meer van gekomen om te gaan zoeken i.v.m. school, dienstplicht, werk, vriendin..... Het zal menig forumlid wel bekend voorkomen. Wel heb ik vaak de zoekverhalen gelezen op dit forum en nu lijkt het me wel weer leuk om deze hobby weer op te pakken. Niet om rijk te worden maar gewoon voor de "wat zou er nu weer uit de grond komen" spanning. (ik sprong vroeger al een gat in de lucht als ik een duit, leeuwencent of "een halfje" vond) Alleen zijn er tegenwoordig zoveel verschillende detectoren op de markt dat ik door de bomen het bos niet meer zie maar wellicht dat ik de leden hier daar later nog eens om advies zal vragen. Wel heb ik van 2 vondsten nooit geweten wat het nu eigenlijk waren maar ben er nu dankzij Pinpoint en Loodjes achter dat het een rekenpenning uit Nürnberg en een bakenloodje uit Moerdijk zijn. Toch leuk om te weten! Zie foto's voor deze vondsten van "vroeger".....
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 01 apr 2025, 00:29 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
 Re: Zoekverhaal van een (behoorlijk) tijdje geleden....
het bekende verhaal ik had een C-Scope 770 mooie tijd man
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 01 apr 2025, 00:46 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28574 Woonplaats: Kerkrade
|
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 01 apr 2025, 01:59 |
|
 |
|
Roozjee
Geregistreerd: 16 mei 2016, 19:45 Berichten: 1589 Woonplaats: Zuid Beveland
|
Leuk verhaal!! We hebben dezelfde leeftijd en ook ik heb lang geleden voor het eerst slechts een jaartje gezocht (was ongeveer 10 jaar, dus om en nabij1979....) met een door mijn oom in elkaar geknutseld detectorbouwpakket. Dieptebereik 5 cm (bij putdeksels) dus dat werd m niet destijds.... Op mn 25e weer begonnen, met een Metaldec uit Zevenbergen, Hollandse makelij dus! Daarna even een Fischer gehad, daarna over naar XP Adx200, Goldmax en Deus 1 en 2.....time really does fly! Complimenten trouwens voor je signatuur ! De meeste zoekers/forumleden zijn als de dood als men ook nog maar enigszins vermoedt uit welke provincie iemand komt, ik bestrijd dat al jaren, zonder success overigens...  , Groetjes Roozjee, Rilland
|
| 01 apr 2025, 19:19 |
|
 |
|
Trash
Geregistreerd: 12 jun 2011, 18:14 Berichten: 11238 Woonplaats: Maastricht
|
Mooi verhaal Nobel, succes ermee! Groeten, Trash 
|
| 01 apr 2025, 20:39 |
|
 |
|
Jac
Geregistreerd: 27 nov 2017, 21:17 Berichten: 3227 Woonplaats: provincie Zeeland
|
Leuk hoor, en mooie kwaliteit munten zo uit de Zeeuwse klei….
|
| 01 apr 2025, 21:55 |
|
 |
|
Jormungard
|
Vondsten zien er prima uit..vroeger was je blij met alles!
|
| 01 apr 2025, 22:14 |
|
 |
|
Nobel1969
Geregistreerd: 04 mei 2022, 16:45 Berichten: 6 Woonplaats: Middelburg
|
In die tijd, begin jaren '80, had ik maar een beperkt aantal zoekplekjes rond mijn woonplaats. Best redelijk wat gevonden daar. 1 plek lag aardig vol met munitie en ander WO II materialen, wat ik destijds best spannend vond. Mijn ouders vonden dat echter een stuk minder leuk om in huis te hebben dus dat was een snel einde aan de WO II collectie. Op die plek heeft men ook nog landmijnen, steelgranaten, etc aangetroffen. De betreffende agrariër heeft zelfs nog een 500 ponder omhoog geploegd welke door de EOD is geruimd. Het mooiste vond ik toch altijd de akkertjes met oude munten. Helaas is 1 van de akkertjes inmiddels gedeeltelijk verdwenen door woningbouw, een andere is verdwenen onder een golfbaan (mijn oom vond hier een prachtig zilveren broekstuk) en nog een andere akker is, bij wijze van spreken, al door een heel leger zoekers bezocht. Mooie tijden waren dat. 
|
| 03 apr 2025, 01:12 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|