Logo
Het is nu 03 maart 2026, 10:36

Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Tsja, dan vraag je het één keer niet en dan overkomt je dit....: 
Auteur Bericht

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Tsja, dan vraag je het één keer niet en dan overkomt je dit....:
Adri Pieck schreef:
Ik stel voor de rijdende rechter, dan weten al die boeren gelijk waar ze aan toe zijn. :heiligboontje:

Adri

Ja dat zou een stunt zijn, Adri! :07

08 apr 2025, 21:25
Profiel

Antwoord met een citaat
Huzaar schreef:
In de 45 jaar dat ik zoekende ben ben ik 3 x weggestuurd, 2x omdat ik dacht dat mijn zoekmaat toestemming had geregeld,(dat zou hij doen) en 1x door een Boa.
Dat gedoe met de Boa had verstrekkende gevolgen, hij wou mijn md. in beslag nemen waarop ik zei dat hij beter achter de motorcrossers aan kon gaan en hun machine in beslag nemen.
Ik gaf de md. dus niet af waarop hij in een microfoontje zat te melken en 10 min. later er 2 wouten aan kwamen gescheurd. Die dachten ook mijn md. te kunnen afnemen waarop ik de White,s
finaal zelf in mekaar trapte en de restanten voor hun voeten gooide. Ze waren pissig en ik zei dat ik met mijn eigendom kan doen wat ik wil. Proces verbaal opgemaakt en kreeg later een boete.
Weken later ging ik met mijn Bouvier weer die kant op en laat ik nou die Boa een fietscrosser staande zien houden. Zijn fiets stond 20 meter terug tegen een boom, niet netjes van mij, maar hij
is als voetganger de terugweg aangegaan. Dit is wel 35 jaar geleden gebeurd.

Ha, wat een verhaal, kan goed inkomen hoe je toen tot zo'n grote woede bent gekomen dat je dan zelf maar je MD stuk maakte....

08 apr 2025, 21:28
Profiel
ForumJoker

Antwoord met een citaat
Roozjee schreef:
Huzaar schreef:
In de 45 jaar dat ik zoekende ben ben ik 3 x weggestuurd, 2x omdat ik dacht dat mijn zoekmaat toestemming had geregeld,(dat zou hij doen) en 1x door een Boa.
Dat gedoe met de Boa had verstrekkende gevolgen, hij wou mijn md. in beslag nemen waarop ik zei dat hij beter achter de motorcrossers aan kon gaan en hun machine in beslag nemen.
Ik gaf de md. dus niet af waarop hij in een microfoontje zat te melken en 10 min. later er 2 wouten aan kwamen gescheurd. Die dachten ook mijn md. te kunnen afnemen waarop ik de White,s
finaal zelf in mekaar trapte en de restanten voor hun voeten gooide. Ze waren pissig en ik zei dat ik met mijn eigendom kan doen wat ik wil. Proces verbaal opgemaakt en kreeg later een boete.
Weken later ging ik met mijn Bouvier weer die kant op en laat ik nou die Boa een fietscrosser staande zien houden. Zijn fiets stond 20 meter terug tegen een boom, niet netjes van mij, maar hij
is als voetganger de terugweg aangegaan. Dit is wel 35 jaar geleden gebeurd.

Ha, wat een verhaal, kan goed inkomen hoe je toen tot zo'n grote woede bent gekomen dat je dan zelf maar je MD stuk maakte....

Bow zijn af gekeurde politie zeker in die tijd werkt zelf in die tijd in het groen bij de gemeente hadden 3 bow s met 1 kon ik door 1 deur die anderen 2 waren kwallen dachten dat ze macht hadden dingen mee gemaakt toen doe is normaal was niks aan de hand en tocht ruzie maken echt zielig het waren me collega ,s nee dat was niet goed bah wat een sukkels denk en hoop dat ze nu beter zijn opgeleid

08 apr 2025, 21:46
Profiel
ForumJoker

Antwoord met een citaat
Roozjee schreef:
Adri Pieck schreef:
Ik stel voor de rijdende rechter, dan weten al die boeren gelijk waar ze aan toe zijn. :heiligboontje:

Adri

Ja dat zou een stunt zijn, Adri! :07

Adri bedoeld rijdende trekker :00

08 apr 2025, 21:51
Profiel

Antwoord met een citaat
Wat een verhaal! Goed dat er geen gewonden zijn gevallen of erger...

Juridisch zit het zo:

Zoeker met metaaldetector is mogelijk strafbaar voor:
• Huisvredebreuk (art. 138 Sr)
Als de akker duidelijk privéterrein is en jij daar zonder toestemming zoekt, is dit huisvredebreuk. Ook als er geen hek staat, kan het gaan om verboden toegang.
• Overtreding van erfgrens / betreden zonder toestemming
Bij landbouwgrond geldt: zonder toestemming van de eigenaar mag je er niet zomaar op, zeker niet om te graven of zoeken.

Boer is mogelijk strafbaar voor:

• Vernieling (art. 350 Sr)
De boer heeft de metaaldetector kapotgeslagen – dat is vernieling van andermans eigendom, wat strafbaar is.
• Diefstal / wederrechtelijke toe-eigening (mogelijk, afhankelijk van situatie)

Je kan zeker kan aangifte doen van vernieling. De boer had jou ook eerst kunnen aanspreken, wegsturen of de politie kunnen bellen, maar niet zelf het apparaat kapotslaan.
Tegelijkertijd had jij daar niet mogen zoeken zonder toestemming, en de boer kan eventueel ook aangifte van huisvredebreuk doen.

Conclusie: als de boer jouw schade op zich neemt, en jij een boete moet betalen, ben je beter af als nu een nieuwe detector kopen of repareren.
Wat je ook kiest, veel succes!

09 apr 2025, 18:10
Profiel

Antwoord met een citaat
Duidelijk verhaal inderdaad, hier was ik zelf op zich ook al achter gekomen, gemiddelde boete voor illegaal betreden van priveterrein/ huisvredebreuk ligt rond eur. 110,00, de nieuwe schotel was eur. 400,00 dus inderdaad zou het kunnen lonen om te ' vragen' om een boete en zijn verzekering laten opdraaien voor mijn schade....

Ik laat jullie allen nog weten wat ik uiteindelijk ga doen,

Groet
Roozjee

09 apr 2025, 18:48
Profiel

Antwoord met een citaat
Praat het uit met die man dat heeft meer effect dan aangifte.
Ook ik heb de ervaring met een boos boertje gehad die niet wilde dat er op zijn land werd gezocht
en zeker niet als het geploegd was wat ik wel kon begrijpen, maar na de oogst niet mogen zoeken snapte ik niet.
Zijn veld was een ware schatkamer en soms deed ik of ik de grens van het naast gelegen veld niet zag.
Binnen no time kwam hij met zijn trekker achter me aan.
En toe ik hem vroeg of ik mocht zoeken was er ineens de toestemming maar niet op geploegde velden van hem, en hij heeft er wat.
En wat ik veel hoor van boeren is, "ik zoek toch ook niet in jou tuin ".
Dus ik zorg ervoor dat ik ALTIJD toestemming heb.
Hij is al in de 80 dus eens gaat hij hemelen en van zijn zoon mag alles, dus geduld.
Gr,
Cees :sd

10 apr 2025, 12:44
Profiel

Antwoord met een citaat
Ik hoop volgend jaar ook 80 te worden maar hemelen zit er voor mij vanaf mijn 13e niet meer in na de vechtpartijen met de nonnen en kapelaan.
Daarom amuseer ik me maar zoveel mogelijk op Gods akkers. :07

10 apr 2025, 16:18
Profiel

Antwoord met een citaat
Jeetje wat een verhaal Roozjee… :04
Hoop dat je je er een beetje overheen kunt zetten, wat een ork.

Ik zou persoonlijk kijken of er over te praten valt. (Waarschijnlijk niet)
Hand in eigen boezem steken, maar ook genoegdoening want wat die gast je heeft geflikt is niet oké.

Heb ook eens ruzie gehad met een boer hier in de buurt, die haalde me ‘‘s nachts van zijn maïsveld af toen net ingezaaid was. Was bewuste aktie van mij en plantjes keurig terug, maar die was terecht over de zeik.
Later mijn excuses gaan aanbieden. Heb nu wel toestemming op zijn akkers. Achteraf goede kerel.

Goed gesprek levert wat rust op in deze situatie denk ik. Ook met het oog op de andere boeren daar.
Succes ermee, erg vervelend allemaal. :10

Groeten, Trash :sd

10 apr 2025, 18:02
Profiel

Antwoord met een citaat
Huzaar schreef:
Ik hoop volgend jaar ook 80 te worden maar hemelen zit er voor mij vanaf mijn 13e niet meer in na de vechtpartijen met de nonnen en kapelaan.
Daarom amuseer ik me maar zoveel mogelijk op Gods akkers. :07

Haha, de quote van de week!! :10
Groet
Roozjee

10 apr 2025, 18:45
Profiel

Antwoord met een citaat
Wat een klote ervaring!

Natuurlijk niet normaal dat hij je detector heeft gemold! :-?

Succes met wat je beslist te gaan doen.

11 apr 2025, 10:26
Profiel

Antwoord met een citaat
Ik heb het zelfs eens meegemaakt dat we toestemming hadden gevraagd aan een boer om rond zijn huis te zoeken. We hebben eerst bij hem koffie gedronken. Na de koffie zijn we het land opgegaan. Er kwam toen echter iemand aan, die ons sommeerde om te verdwijnen. Ik liep toen naar hem toe en vertelde hem dat we toestemming hadden gevraagd. Hij werd toen helemaal giftig, want het land was volgens hem van hem. Ik zei hem toen dat ik even weer terug ging. En as ie noe niet opdonderd dan schiet ik jullie van het land af schreeuwde hij toen. Gelukkig heeft hij geen materiaal van ons kapot gemaakt.

11 apr 2025, 12:43
Profiel

Antwoord met een citaat
Hoi ,
Wat een laffe hond die boer , we maken allemaal wel eens een fout of iets dergelijks ... om er zo voor afgerekend te worden is onacceptabel. Dat je zo kalm bent gebleven om hem niet iets aan te doen ..
Ik zal 100% zeker aangifte gaan doen en een eventuele boete gewoon betalen .
Hij mag er zo niet mee wegkomen , wat andere boeren betreft en zoekplekken... zal ik me niet zo druk over maken .
Sterkte
Gr
Dennis

11 apr 2025, 13:09
Profiel

Antwoord met een citaat
Uiteindelijk..... Ben ik vanavond langs geweest bij de boer
(mijn idee/wens, ook om het voor mezelf zo goed mogelijk af te ronden - in mn hoofd- was om de boer te confronteren met wat ie heeft gedaan, maar met de mantel der liefde, dus inclusief hernieuwd excuus, al had ik dat op het veld al gedaan vorige week. Als het mis zou lopen qua gedrag van hem, zou ik alsnog aangifte gaan doen, was ik voornemens)
Maar het liep anders.... Hij was niet thuis, zn vrouw deed open, ik deed alsnog mn verhaal aan haar, en ze gaf eigenlijk aan dat:
A) ze het echt niet wist, hij had haar er niks over gezegd tot heden, en ze wist wel dat hij agressief kon worden tegen landlopers
B) ze het echt heel erg vond voor me, maar dat...
C) ik maar beter niet meer langs moet komen want dan zou ie wel eens erg agressief kunnen reageren alsnog...
Ze kwam op mij over als een angstige vrouw, die haar eigen man niet vertrouwt ( losse handjes thuis??)

Ik laat het erbij. Heb getwijfeld over mogelijke aangifte, maar dit soort mensen zijn niet voor rede vatbaar, en het kan de boel doen escaleren...

Al met al een soort van closure, maar niet naar volle tevredenheid moet ik nageven...

Groet & allen dank voor jullie comments en bijdragen!! :10

Roozjee

11 apr 2025, 21:25
Profiel

Antwoord met een citaat
Wat een verhaal ze moeten met de handen van je spullen blijven :Censuur: proberen los te laten en een ander akker uit proberen zonder zulke mafkezen :sd

GroetenMarcel

12 apr 2025, 18:46
Profiel

Antwoord met een citaat
Wow bizar dit.

Ik zou zeker aangifte doen. Zo'n reactie is onacceptabel en eenieder maakt wel eens een foutje. Ik heb eens hetzelfde meegemaakt. We deden de aanname dat het land van een bepaalde boer was die het toch wel goed vond. Het was van de buurman en hij kwam woest het land op. Duwde mijn zoekmaat op de grond, kneep zijn keel dicht en wilde hem slaan. Ik ben er toen op af gerend en met mijn schep in de hand gewaarschuwd dat hij direct mijn maat los moest laten. Hier schrok hij zo van dat hij direct kalmeerde.

Ik had het er niet bij laten zitten!

12 apr 2025, 21:00
Profiel

Antwoord met een citaat
viny schreef:
Wow bizar dit.

Ik zou zeker aangifte doen. Zo'n reactie is onacceptabel en eenieder maakt wel eens een foutje. Ik heb eens hetzelfde meegemaakt. We deden de aanname dat het land van een bepaalde boer was die het toch wel goed vond. Het was van de buurman en hij kwam woest het land op. Duwde mijn zoekmaat op de grond, kneep zijn keel dicht en wilde hem slaan. Ik ben er toen op af gerend en met mijn schep in de hand gewaarschuwd dat hij direct mijn maat los moest laten. Hier schrok hij zo van dat hij direct kalmeerde.

Ik had het er niet bij laten zitten!

Het stormt ook nog wel in mn hoofd zal ik eerlijk zeggen :03
Groet
Roozjee

12 apr 2025, 21:51
Profiel

Antwoord met een citaat
Ik heb vorig jaar 4 weken een rondreis door Texas gemaakt. Als je daar zonder toestemming over een hek klimt, heb je kans dat de boer je ter plekke doodschiet. Overal hangen er bordjes, de een nog duidelijker dan andere :-) Dus wat dat betreft hebben we het hier nog goed :oooo :oooo

13 apr 2025, 10:49
Profiel

Antwoord met een citaat
kerel wat een nare ervaring.

ik weet niet jij het aandurft maar ik zou naar de boer gaan, beamen dat je ziet dat hij boos is (dit werkt de -escalerend) en dat jij vanuit jouw beste bedoelingen hem op het late tijdstip niet wou storen in zijn prive en dat je er vanuit ging dat het mocht.
en ik zou hem vragen waarom hij zo ver moest gaan om alles te vernielen?, dat was niet nodig geweest. had hij gevraagd of gesommeerd dat je weg moest gaan, was dat ook goed geweest.
misschien krijg je zo wederzijds begrip en krijgt het een plekje

groet : Anne

Manticore

13 apr 2025, 11:03
Profiel

Antwoord met een citaat
Annezoekt schreef:
kerel wat een nare ervaring.

ik weet niet jij het aandurft maar ik zou naar de boer gaan, beamen dat je ziet dat hij boos is (dit werkt de -escalerend) en dat jij vanuit jouw beste bedoelingen hem op het late tijdstip niet wou storen in zijn prive en dat je er vanuit ging dat het mocht.
en ik zou hem vragen waarom hij zo ver moest gaan om alles te vernielen?, dat was niet nodig geweest. had hij gevraagd of gesommeerd dat je weg moest gaan, was dat ook goed geweest.
misschien krijg je zo wederzijds begrip en krijgt het een plekje

groet : Anne

Heb ik ook al gedaan , Anne, zie mijn comments van 12 april, 3 berichten voor deze... Ik ga niet nog eens langs, maar twijfel nog wel of ik het helemaal hierbij laat of nog verlaat aangifte ga doen... :06
Groet

Roozjee

13 apr 2025, 17:17
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2