|
|
Het is nu 03 maart 2026, 16:47
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 13 berichten ] |
|
Gehavend stukje met puntcirkelvormige versiering gedeelte romeinse gespplaat
| Auteur |
Bericht |
|
Pevan0
|
 Gehavend stukje met puntcirkelvormige versiering gedeelte romeinse gespplaat
Materiaal: koper
Afmeting: 25x32 mm
Gewicht: 2,17 gram
Dit is een intrigerend stukje voor mij, helaas zal het denk ik niet meer determineerbaar zijn.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 18 sep 2025, 15:46 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
 Re: Gehavend stukje met puntcirkelvormige versiering
Idd een intrigerend stukje. Maar ook zo gehavend dat ik vrees dat je gelijk hebt. Rondom deze vondst zul je het wel zorgvuldig hebben afgezocht. Misschien dat je een ander jaar weer wat ervan vindt op diezelfde plek. Ik heb ervaring dat je dit kan overkomen, natuurlijk geen garantie.
|
| 19 sep 2025, 19:29 |
|
 |
|
Pevan0
|
Dag Sicco,
Van dit veld heb ik nog interessante stukken gevonden de vorige jaren waarvan ik elk jaar hoop dat ik er een extra stuk kan van vinden…hopelijk lukt het ook eens. Ik blijf er in elk geval zoeken.
Mvg. Peter
|
| 19 sep 2025, 21:15 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Prima aanpak! En ik hoop van harte dat je nog fragmenten vindt waarmee de determinatie van dit stukje mogelijk wordt!! Veel succes verder op die zoekplek!
|
| 20 sep 2025, 15:55 |
|
 |
|
krulstaart
Moderator
|
Misschien is het zoiets geweest
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ http://members.casema.nl/mm.driedijk/
ik verzamel fibula s heb je er niks mee denk aan mij ruilen kan ook
|
| 21 sep 2025, 12:15 |
|
 |
|
aureum
Geregistreerd: 20 okt 2018, 17:21 Berichten: 5683 Woonplaats: Kerkrade
|
er zit een soort patroon in de geslagen punten, marin heeft daar een punt met zijn AFB, maar ik zou ook eens onder de gespplaten zoeken
|
| 21 sep 2025, 13:31 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Goede suggestie! In elk geval zie ik een dubbelrij van punten langs een enigszins ronde rand. En ook een soort bloempatroon van 4 grotere ovalen met middenin een punt. Om ook maar wat te noemen.
|
| 21 sep 2025, 15:27 |
|
 |
|
aureum
|
bloem patroon
|
| 21 sep 2025, 15:33 |
|
 |
|
krulstaart
Moderator
|
Hier nog een wat beter voorbeeld Ik denk dat we dit op een gespplaat moeten houden Gr marin
_________________ http://members.casema.nl/mm.driedijk/
ik verzamel fibula s heb je er niks mee denk aan mij ruilen kan ook
|
| 22 sep 2025, 16:18 |
|
 |
|
Pevan0
|
Heren,
Bedankt voor de info , een gespplaat behoort inderdaad zeker tot de mogelijkheden.
Mvg. Peter
|
| 22 sep 2025, 22:11 |
|
 |
|
aureum
|
,
|
| 24 sep 2025, 07:57 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
 Re: Gehavend stukje met puntcirkelvormige versiering gedeelte romeinse gespplaat
|
| 24 sep 2025, 21:54 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
 Re: Gehavend stukje met puntcirkelvormige versiering gedeelte romeinse gespplaat
Ik denk eigenlijk dat deze voorbeelden van Leon (dank!  ) dusdanig zijn dat we de determinatie daarmee wel afdoende kunnen afronden. Als we het zetten op iets als 'vermoedelijk (of waarschijnlijk) een onderdeel van een gedecoreerde gespplaat Romeinse tijd', is het volgens mij prima zo. Met voortschrijdend inzicht kan daar later altijd nog op terug gekomen worden. En kan dit topic wel netjes worden ingedeeld in de database.
|
| 27 sep 2025, 16:45 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 13 berichten ] |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|