Friesland trip met Ace, Sheep en MarkV
Gisteren ochtend 6 uur het nest uit om zeer vroeg naar Friesland af te reizen op zoek naar middeleeuws en Romeins.
Ace die stond stipt op tijd voor de deur en vol moed vertrokken we naar het noorden.
Bewapend me... Oeps ik bedoel. Lekker met eten van de bakker en voor de heren een leuke loupe meegenomen van XP.
De detector natuurlijk mee. Gelukkig had ik 2 schijven mee.
Want toen we aankwamen hebben we lekker bijgekletst en even later kwamen we aan op het veld. En wat bleek. De detector van Sheep had problemen.
Het bleek te gaan om de schijf.
Dus gelukkig kon hij mijn schijf lenen.
Niet veel later vond hij daarmee ook een hele mooie wapenstuiver. Eentje welke nog heel goed leesbaar is.
Op datzelfde veldje vond MarkV een nog een mooi zilveren kwartje van Willem 2.
Even later wilden we naar een perceel waar romeins moest liggen. Maar dat perceel was helaas niet beschikbaar.
Dus even later verder gegaan naar een alom bekend stuk... Waar ik nagenoeg niks vond maar Mark V nog wel een mooi stukje goud???? Wat lijkt op blik....
Helaas is het schroot. Een fragment van een groter geheel. waar echt helemaal niks uit op te maken valt.
Zegt Mark dat aan de overkant dat stuk was waar ik die monnikshanger had gevonden.
Dus daar naartoe gegaan. En na een half uurtje had ik er een middeleeuwse gesp met gespplaat.
Ace die kwam thuis met een hele mooie tap.
Maar er was meer. Mark V en zijn vrouw hadden nog een verrassing voor onze heren Heerlijk dineren samen met de kinderen en de vrouw! Het was gewoonweg geweldig!
Mark, Sheep en Ace. Het was gewoonweg geweldig! Heel hartelijk bedankt voor deze onvergetelijke dag!