|
|
Het is nu 03 maart 2026, 07:22
|
Kippenvel vandaag, en niet door de kou.
| Auteur |
Bericht |
|
Luukst
|
 Re: Kippenvel vandaag, en niet door de kou.
Goeiemiddag heren, leuk dat jullie dit topic van mij opgepakt hebben. Aan de hand van wat je zegt johan kan ik dan het beste een keer bij jou aan komen met het beeldje zodat je hem beter kan bekijken.
Groetjes Luuk.
_________________ Zij trocken ten velde, hadden den ganschen dach gezien weinich te melden, maar arriveerden aan den eijnden der tocht met hunner zakken vol oud yzer. En werden gepreezen als zynden waaren helden.
|
| 13 nov 2025, 17:30 |
|
 |
|
gert1111
|
Luukst schreef: Goeiemiddag heren, leuk dat jullie dit topic van mij opgepakt hebben. Aan de hand van wat je zegt johan kan ik dan het beste een keer bij jou aan komen met het beeldje zodat je hem beter kan bekijken.
Groetjes Luuk. Dat zou ik maar doen Luuk! 
|
| 13 nov 2025, 21:51 |
|
 |
|
krulstaart
Moderator
|
Daar zijn we voor Om te proberen er een juiste det eraan te geven Gr marin
_________________ http://members.casema.nl/mm.driedijk/
ik verzamel fibula s heb je er niks mee denk aan mij ruilen kan ook
|
| 14 nov 2025, 00:08 |
|
 |
|
Luukst
|
Ik ben onlangs bij johan langelaar op de koffie geweest om dit beeldje te laten bekijken. Het is 100% niet romeins zoals de gedachte van sommigen al deed vermoeden. Wel is het een ouder beeldje en naar schatting uit de jaren rondom 1700. Zoals johan beschreef werd er in de tijd van de VOC dit soort beeldjes gemaakt naar stijlkenmerken uit de romeinse periode. De niet afgewerkte gietnaden en kleine gaatjes van dit beeldje duiden op het feit dat het vermoedelijk een misgietsel was en dus normaal gesproken weer omgesmolten werd om een nieuw beeldje van te gieten. Het feit dat dit beeldje die dans ontsprongen heeft maakt het wel een heel bijzondere en zeldzame vondst zoals johan me vertelde. Johan als jij hier nog iets aan toe te voegen hebt hoor ik dat graag. Zal als het beeldje gereinigd is de fotos plaatsen van dit beeldje wat naar zeggen van johan zeldzamer is dan een origineel romeins beeldje. Alvast dank johan voor je tijd en moeite. Groetjes luuk
_________________ Zij trocken ten velde, hadden den ganschen dach gezien weinich te melden, maar arriveerden aan den eijnden der tocht met hunner zakken vol oud yzer. En werden gepreezen als zynden waaren helden.
Laatst bijgewerkt door Luukst op 13 dec 2025, 23:19, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 13 dec 2025, 18:38 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
Luukst schreef: Ik ben onlangs bij johan langelaar op de koffie geweest om dit beeldje te laten bekijken. Het is 100% niet romeins zoals de gedachte van sommigen al deed denken. Wel is het een ouder beeldje en naar schatting uit de jaren rondom 1700. Zoals johan beschreef werd er in de tijd van de VOC dit soort beeldjes gemaakt naar stijlkenmerken uit de romeinse periode. De niet afgewerkte gietnaden en kleine gaatjes van dit beeldje duiden op het feit dat het vermoedelijk een misgietsel was en dus eigenlijk normaal gesproken weer omgesmolten werd om een nieuw beeldje vsn te gieten. Het feit dat dit beeldje die dans ontsprongen is maakt het wel een heel bijzondere en zeldzame vondst zoals johan me vertelde. Johan als jij hier nog iets aan toe te voegen hebt hoor ik dat graag. Zal als het beeldje gereinigd is de fotos plaatsen van dit beeldje wat naar zeggen van johan zeldzamer is dan een origineel romeins beeldje. Alvast dank johan voor je tijd en moeite. Groetjes luuk Goed verwoord! Ter toevoeging , dit soort beeldjes zijn eigenlijk zeldzamer dan een beeldje uit de Romeinse tijd. Dus niet Romeins , maar toch een topper Gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 13 dec 2025, 19:31 |
|
 |
|
tegelmenkemobiel
|
Bedankt voor de opheldering. Het is en blijft een leuke vondst.
_________________ Zoekt met garrett euro ace en is tegelmenke maar dan vanuit mobiel
|
| 13 dec 2025, 19:43 |
|
 |
|
Trash
Geregistreerd: 12 jun 2011, 18:14 Berichten: 11238 Woonplaats: Maastricht
|
tegelmenkemobiel schreef: Bedankt voor de opheldering. Het is en blijft een leuke vondst. Sluit ik me bij aan. Groeten, Trash 
|
| 13 dec 2025, 19:54 |
|
 |
|
Hoth
|
....en dit laat weer de waarde en de expertise van ons forum zien.
Top!
_________________ Ook gij, Brutus?
|
| 13 dec 2025, 21:47 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Wat het ook is blijft voor mij een topper goed gedaan zet hem maar in je kast 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 15 dec 2025, 16:15 |
|
 |
|
Luukst
|
Inderdaad ik ga een mooi standaardje voor dit beeldje maken als ie gereinigd is. Mooi voor op de schouw 
|
| 18 dec 2025, 20:54 |
|
 |
|
bubba
|
Daar zit ze dan Gr bubba 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 28 dec 2025, 14:36 |
|
 |
|
Luukst
|
Heel mooi Johan! Centrepiece voor de vitrine! 
|
| 28 dec 2025, 14:48 |
|
 |
|
bubba
|
Luukst schreef: Heel mooi Johan! Centrepiece voor de vitrine!  Zij wil alleen in jouw vitrine als ze mag zitten Gr bubba 
|
| 28 dec 2025, 18:35 |
|
 |
|
Luukst
|
Haha ja daar is ze voor gemaakt hè, ik ga een mooi standaardje maken waar ze haar zitvlees maximaalkan benutten 
|
| 28 dec 2025, 19:51 |
|
 |
|
Detecto-searcher
ERELID
|
_________________ Met vriendelijke groet, Sicco
|
| 06 jan 2026, 20:37 |
|
 |
|
Toyker
Geregistreerd: 09 sep 2019, 13:01 Berichten: 1326 Woonplaats: Fryslân/oostergo
|
Prachtig  mooi gedaan Johan Groeten Richard
|
| 06 jan 2026, 22:42 |
|
|