|
|
Het is nu 05 sep 2026, 12:22
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 13 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
keossvin
|
 Klein gouden sieraad
Materiaal: goud
Afmeting: 0,8cm
Gewicht:
Beschrijving van het voorwerp:
Recent dit fraaie voorwerpje gevonden op een akker. Heb hem nog niet getest maar ben er vrij zeker van dat het goud betreft.
Er staan geen merkjes in. Op de ronde uiteinden zit een breukrand, het voorwerp lijkt dus niet compleet. Ik ben er ook niet helemaal aan uit wat het geweest is. De achterzijde ziet er vrij ongewoon uit, er lijkt een restant van een scharniertje op te zitten. mogelijk iets ihkv een sluiting?
Ben benieuwd wat jullie ervan denken!
Gr Kevin
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 03 sep 2026, 12:42 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20782 Woonplaats: utrecht
|
 Re: Klein gouden sieraad
Lijkt mij verguld Maar wat? Gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 03 sep 2026, 18:35 |
|
 |
|
Annezoekt
Geregistreerd: 01 okt 2022, 16:24 Berichten: 475 Woonplaats: Fryslan
|
bubba schreef: Lijkt mij verguld Maar wat? Gr bubba  iets scharnierend? en helft van een sierraad? gr Anne mooie vondst altijd leuk om te vinden
_________________ Nokta Impact Nokta Legend Xp deus 2 Manticore
|
| 03 sep 2026, 19:48 |
|
 |
|
Gierigegoudzoeker
|
bubba schreef: Lijkt mij verguld Maar wat? Gr bubba  Hallo Bubba, Dit is wel goud. Mogelijk 14 karaat. Typische zwart / paarse patina. Kevin zit hierin goed. 333 kan paars / zwart uitslaat maar meer met een grijs accent. Het is dan het koper / zilver / platina wat er aan is toegevoegd wat verkleurd en niet het goud zelf.
_________________ Metaaldetectie is een voorrecht,,, Wij kunnen zien wat onze voorouders niet konden zien en wij kunnen vinden wat onze kleinkinderen niet kunnen vinden!
|
| 04 sep 2026, 18:08 |
|
 |
|
bubba
|
Gierigegoudzoeker schreef: bubba schreef: Lijkt mij verguld Maar wat? Gr bubba  Hallo Bubba, Dit is wel goud. Mogelijk 14 karaat. Typische zwart / paarse patina. Kevin zit hierin goed. 333 kan paars / zwart uitslaat maar meer met een grijs accent. Het is dan het koper / zilver / platina wat er aan is toegevoegd wat verkleurd en niet het goud zelf. Dat is nogal stellig Is er een toets gedaan dan.... Maargoed dan houden we het volgens jou op goud ....alles is mogelijk Gr bubba 
|
| 04 sep 2026, 22:10 |
|
 |
|
Gierigegoudzoeker
|
bubba schreef: Gierigegoudzoeker schreef: bubba schreef: Lijkt mij verguld Maar wat? Gr bubba  Hallo Bubba, Dit is wel goud. Mogelijk 14 karaat. Typische zwart / paarse patina. Kevin zit hierin goed. 333 kan paars / zwart uitslaat maar meer met een grijs accent. Het is dan het koper / zilver / platina wat er aan is toegevoegd wat verkleurd en niet het goud zelf. Dat is nogal stellig Is er een toets gedaan dan.... Maargoed dan houden we het volgens jou op goud ....alles is mogelijk Gr bubba  Ja, Stellig. Ik wil niet teveel zeggen... Straks word ik beroofd. Maar heb genoeg van dat spul gehad om dat te weten. Als je die kennis niet hebt snap ik dat heel goed. Maar ik kan iedere juwelier in twente uitlullen op eentje na. En die ene is mijn contactpersoon.
_________________ Metaaldetectie is een voorrecht,,, Wij kunnen zien wat onze voorouders niet konden zien en wij kunnen vinden wat onze kleinkinderen niet kunnen vinden!
|
| 05 sep 2026, 05:05 |
|
 |
|
bubba
|
Ja wat weet ik nou van metaal..... Als jij zo goed bent dan moet het wel goud zijn ... Succes ermee.... Gr bubba 
|
| 05 sep 2026, 07:23 |
|
 |
|
bubba
|
Maargoed Goud of goud, het lijkt mij een helft van een boekslotje .. knipsluiting noem ik het maar even Zie voorbeeld in goud Gr bubba 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 05 sep 2026, 08:00 |
|
 |
|
bubba
|
Kan ook nog van een Portefeuille / documentenmapje zijn geweest Rond 1900 Wat vind jij gierigegoudzoeker Gr bubba 
|
| 05 sep 2026, 09:03 |
|
 |
|
Gierigegoudzoeker
|
bubba schreef: Ja wat weet ik nou van metaal..... Succes ermee.... Gr bubba  Dat is niet wat ik probeer te zeggen. Het is gewoon vervelend als je elke keer in twijfel word getrokken. Ik heb in die jaren veel kennis en ervaring opgedaan en probeer die kennis te delen. Jammer dat je dat zo interpreteerd.
|
| 05 sep 2026, 09:26 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
als ik dit zo op de foto zie zeg ik het is geen goud kan zijn dat het op de foto er anders uit ziet succes mooi ding geweest 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 05 sep 2026, 09:44 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 05 sep 2026, 09:46 |
|
 |
|
bubba
|
Gierigegoudzoeker schreef: bubba schreef: Ja wat weet ik nou van metaal..... Succes ermee.... Gr bubba  Dat is niet wat ik probeer te zeggen. Het is gewoon vervelend als je elke keer in twijfel word getrokken. Ik heb in die jaren veel kennis en ervaring opgedaan en probeer die kennis te delen. Jammer dat je dat zo interpreteerd. Weet niet wat ik hier op moet zeggen.... Teveel zelfvertrouwen kan iemand tever drijven Ge verder niet in discussie Meten is weten... Ik blijf maar bescheiden.... Gr bubba 
|
| 05 sep 2026, 10:04 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 13 berichten ] |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|