|
|
|
|
|
|
Het is nu 19 sep 2026, 12:35
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Jim88
|
 Stukje fibula?
Goedemiddag! Iemand misschien een idee bij dit stukje (fibula)? Gevonden binnen romeinse context. Excuses, maten en gewicht heb ik pas na het weekend... Misschien dat iemand hem al herkent. Materiaal: vertint brons Bedankt alvast! Groetjes Jim
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 18 sep 2026, 16:42 |
|
 |
|
fibula
Moderator en erelid
|
 Re: Stukje fibula?
Ik ga het fragment eens uitgebreid bekijken maar ik herken er zo niet direct een fibulatype in maar soms zien mensen dat ineens wel. Ik meld me als ik iets gevonden heb
_________________ Hartelijke groet, Joost
DE FIBVLAE NIL NISI BENE over de fibula's niets dan goeds Nulla aetas ad discendum sera Je bent nooit te oud om iets te leren
|
| 18 sep 2026, 16:57 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20841 Woonplaats: utrecht
|
fibula schreef: Ik ga het fragment eens uitgebreid bekijken maar ik herken er zo niet direct een fibulatype in maar soms zien mensen dat ineens wel. Ik meld me als ik iets gevonden heb Wel één hoogstwaarschijnlijk fibula Joost Heb hem in handen gehad… ik ken dit type ook niet Zie het scharnierpunt zitten… er mist wel een stuk t/m de naaldvanger Ik zei tegen hem Joost heeft tijd en die vind hem wel Gedeeltelijk zit er nog tinresten op Gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 18 sep 2026, 18:16 |
|
 |
|
fibula
Moderator en erelid
|
Ha Johan,
Ik heb hem wat uitgebreider bekeken nu en enkele fibulatypes als referentie erbij gehaald. Ik weet niet precies wat je met scharnierpunt bedoelt (zie foto) en zie je het gedeelte met de ronding als beugeldeel of precies andersom? Aan welke kant heeft volgens jou de naaldvanger (naaldhouder) gezeten? Ik heb even zitten denken aan een boogfibula met wangenscharnier door het (half)ronde gedeelte maar daar kom ik niet verder mee. Vandaar de vragen (zie ook onder op de foto)
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Hartelijke groet, Joost
DE FIBVLAE NIL NISI BENE over de fibula's niets dan goeds Nulla aetas ad discendum sera Je bent nooit te oud om iets te leren
|
| 18 sep 2026, 19:26 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20841 Woonplaats: utrecht
|
Ja Joost, Dat is wat ik even gauw zag Gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 19 sep 2026, 07:03 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
klein stukje die had heel moeten zijn
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 19 sep 2026, 10:56 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|