Logo
Het is nu 03 maart 2026, 13:13

Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
 Voor welke detector ga jij??? 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Voor welke detector ga jij???
Beste medezoekers,

Hierbij even een vraagje. Welke detector is in jou ervaring het beste voor?

1: Stort (uitgegraven grond in binnenstad)(Amsterdam of zo) Ik zeg de lobo supertrac van Tesoro(super gevoelig voor klein spul)

2: Romeinse/middeleeuwse akkers(fosfaat houdende grond) Ik zeg de lobo en de Tejon van Tesoro(super gevoelig voor klein spul)

3: 16e 17e 18e eeuwse akkers (akkers waar stadsafval is gedumpt uit de grote steden) Ik zeg weer de tejon(op dit gebied zou ik graag een andere detector willen hebben)

Dit omdat ik zelf met deze detectoren zoek. Maar ik wil wel heel graag weten of ik aan een andere detector toe ben.

Geef jou mening over de beste drie detectoren. Geef ook aan waarom.

Groetjes, Dagobert

17 apr 2008, 17:16

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Voor welke detector ga jij???
Hallo Gerard

daar kan ik kort over zijn minelab exployer

en waarom dat is 3 in een zet op stortgrond
een kleine schijf er onder en je bent klaar

en als die dat kan is hij vanzelf goed
op de andere akkers

deze detector volgens het FBS systeem (Full Band Spectrum) waarmee 28 frequenties tegelijk de grond in worden gestuurd, Daardoor onstaat een perfect systeem dat met alle grondcondities rekening houdt en bovendien niet alleen superdiep gaat maar ook nog eens heel gevoelig is! (deze gevoeligheid is bijvoorbeeld nodig om kleine en dunne voorwerpjes te vinden van zilver en goud. Met een Minelab wordt in Engeland (samen met Tesoro/Lasere) veruit het meeste 'hammerd silver' gevonden. Elke zoekers die een keer mee gegaan is naar Engeland zal dat bevestigen.

dus Gerard hij doet 28x zoveel werk als een andere detector

grt bert

17 apr 2008, 18:48
Profiel

Antwoord met een citaat
De lobo is inderdaad super gevoelig maar gaat niet diep.
Als je een Tejon hebt dan is de lobo in mijn ogen overbodig, die is net zo gevoelig als de lobo maar gaat veel dieper!

De Explorer is een all-rounder die je in principe overal kan inzetten maar als je bergen aarde moet afzoeken dan istie wat aan de zware kan naar mijn mening. Maar dan komt de Tejon weer in beeld.

Natuurlijk kun je met een White's DFX ook heel veel beginnen maar dan moet je van programmeren houden. Ook de Fisher F75 is heel gevoelig en gaat erg diep, deze detector met een klein shoteltje voor op de stort is ook een goede combinatie.

Je ziet: keus genoeg! :smile:

05 mei 2008, 22:45
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
op elke akker de explorer SE :grin:

op de stort (sinds kort) een tesoro LOBO :grin: (nu ik wilhelm zijn reactie lees had een tejon beter geweest) :lol: :01

oh,ja en op het strand een handdoek 8-)

gr bubba :grin: :grin: :grin:

11 mei 2008, 21:44
Profiel WWW
Antwoord met een citaat
lang verhaal......

In de zomer willen we als het mooi weer is geweest nog welles 's-avonds naar het strand gaan om de detectors uit te laten..... (een White, een Black knight en een c-scope)
Mijn wederhelft heeft dan alstijd de white in handen en laat die niet los, dus das geen optie.
Mijn kiddoos lopen altijd 5 minuten met de andere twee detectors en vinden vervolgens andere bezigheden.
:twisted:
dan komt mijn kans.... bij voorkeur pak ik dan de black knight ennuh.......
noem geen namen maar heb eens iemand verslagen die met een White liep :07

Black knight dus...... redelijk handelbaar als je blonT bent!

11 mei 2008, 22:50

Antwoord met een citaat
Blijft een moeilijk onderwerp, voor de stort absoluut de wolftrax en wel omdat ie gewoon nog een betere discriminatie heeft dan de lobo.

Voor de normale akkers denk ik de explorer, voor de zware akkers een tejon of wolftrax.
heb ook gehoord van de nieuwe minelab gpx4500, schijnt ook een hele goede detector te zijn.

Voor het strand is wederom de explorer volgens velen de betere.

Het mooie van een detector is dat je met elke detector wel leuke dingen kunt vinden, ook de persoonlijke wensen en beperkingen geven vaak de doorslag bij de aanschaf van een detector.
Elke detector heeft zijn voor en nadelen, het is maar net welke voor en nadelen het zwaarste wegen.
Ik persoonlijk ga voor discriminatie, wat dit jaar niet naar boven komt dat komt dan volgend jaar wel.
Ook je zoekgebied speelt mee in de keuze van een detector,om maar een voorbeeld op te noemen: Sommige akkers bij ons daar valt het niet mee om met een explorer te zoeken, er zijn zoekers die dit aan den lijve hebben ondervonden, en toch is de explorer een van de beste allround detectors op het moment te krijgen.

Ik zocht altijd met een lobo en heb een 3 kwart jaar geleden een wolftrax gekocht en ja geloof mij, die Engelsen hebben goed werk geleverd.
Om het in het kort te zeggen de wolftrax is de detector met de beste discriminatie van alle detectoren op het moment leverbaar, zoekers die ermee zoeken weten wel waarom.
:uu :uu

Heb trouwens ook nog een T2 , deze mag je vergelijken met een gtax750 van Garrett.
Als je vondsten wilt gaan vinden op 30-40 cm met de T2 dan moet je hem gaan gebruiken als schep, anders red je dat niet :iu

Ow ja die garrett heb ik ook nog steeds :as :iu

Andere detectors die niet genoemd zijn door mij kunnen ook hele goede detectors zijn maar daar heb ik geen ervaring mee en daardoor ook geen oordeel.

12 mei 2008, 00:13
Profiel
Antwoord met een citaat
Citaat:
redelijk handelbaar als je blonT bent!

Oh ben je van naure blond.... :06

12 mei 2008, 10:31

Antwoord met een citaat
Defixio schreef:
Citaat:

:lol: :lol: :lol:

12 mei 2008, 10:32
Profiel WWW
Antwoord met een citaat
Defixio schreef:
Citaat:

He pssssssssssst niet verder vertellen hoor maar paars is niet mijn natuurlijke haarkleur!

12 mei 2008, 11:31
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ]