Re: Voor welke detector ga jij???
Blijft een moeilijk onderwerp, voor de stort absoluut de wolftrax en wel omdat ie gewoon nog een betere discriminatie heeft dan de lobo.
Voor de normale akkers denk ik de explorer, voor de zware akkers een tejon of wolftrax.
heb ook gehoord van de nieuwe minelab gpx4500, schijnt ook een hele goede detector te zijn.
Voor het strand is wederom de explorer volgens velen de betere.
Het mooie van een detector is dat je met elke detector wel leuke dingen kunt vinden, ook de persoonlijke wensen en beperkingen geven vaak de doorslag bij de aanschaf van een detector.
Elke detector heeft zijn voor en nadelen, het is maar net welke voor en nadelen het zwaarste wegen.
Ik persoonlijk ga voor discriminatie, wat dit jaar niet naar boven komt dat komt dan volgend jaar wel.
Ook je zoekgebied speelt mee in de keuze van een detector,om maar een voorbeeld op te noemen: Sommige akkers bij ons daar valt het niet mee om met een explorer te zoeken, er zijn zoekers die dit aan den lijve hebben ondervonden, en toch is de explorer een van de beste allround detectors op het moment te krijgen.
Ik zocht altijd met een lobo en heb een 3 kwart jaar geleden een wolftrax gekocht en ja geloof mij, die Engelsen hebben goed werk geleverd.
Om het in het kort te zeggen de wolftrax is de detector met de beste discriminatie van alle detectoren op het moment leverbaar, zoekers die ermee zoeken weten wel waarom.
Heb trouwens ook nog een T2 , deze mag je vergelijken met een gtax750 van Garrett.
Als je vondsten wilt gaan vinden op 30-40 cm met de T2 dan moet je hem gaan gebruiken als schep, anders red je dat niet
Ow ja die garrett heb ik ook nog steeds
Andere detectors die niet genoemd zijn door mij kunnen ook hele goede detectors zijn maar daar heb ik geen ervaring mee en daardoor ook geen oordeel.