Vanmiddag is het Nederlandse vrachtschip "De Marathon" uit Zaandam gekaapt voor de kust van Somalië.
De acht koppige (Oekraïense) bemanning is door zwaar bewapende piraten overmeesterd.
Dit hoor ik dus net op het nieuws met mijn prakkie op schoot. Erg vervelend dat die gasten daar in plaats van vissen een beetje boten overvallen tegenwoordig.
Zeg nou zelf een paar miljoen dollar losgeld voor een koopvaardij schip vis je niet met je gammele bamboe bootje bij elkaar. En een paar miljoen dollar bij elkaar werken..nou dan moet je werken tot je zweet.
Bange momenten voor de bemanning...lijkt mij.
Maar er is hoop: Het marineschip "De zeven provincien" is onderweg naar de golf van Aden. Dit
http://www.marineschepen.nl/marschepen/images/ZEPROV9a.jpg stukje Nederlands vakmanschap met daarop ons keurkorps van "onze Jantjes" zal weldra korte metten maken met die snoodaards aan boord.
Niets niet onderhandelen over losgeld...oude tijden zullen herleven en de hele wereld zal zich namen als
" Michiel Adriaenszoon de Ruyter, Piet Hein, Tromp en Doorman" plots weer herinneren. JP Balkenende heeft al telefonisch overlegd met de president van Oekraïne, waarschijnlijk hebben ze lachend een weddenschap gemaakt wie als eerste de piraten kielhaalt of over de plank naar de haaien laat gaan. Want immers J P Balkenende heeft het zelf gezegd dat we onze VOC mentaliteit niet moeten verloochenen. Dus ik zit er klaar voor en kan niet wachten hoe oude tijden gaan herleven.... hoezee!