Logo
Het is nu 03 jun 2026, 01:41

Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
 Nederlands schip gekaapt 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Nederlands schip gekaapt
Vanmiddag is het Nederlandse vrachtschip "De Marathon" uit Zaandam gekaapt voor de kust van Somalië.
De acht koppige (Oekraïense) bemanning is door zwaar bewapende piraten overmeesterd.
Dit hoor ik dus net op het nieuws met mijn prakkie op schoot. Erg vervelend dat die gasten daar in plaats van vissen een beetje boten overvallen tegenwoordig.
Zeg nou zelf een paar miljoen dollar losgeld voor een koopvaardij schip vis je niet met je gammele bamboe bootje bij elkaar. En een paar miljoen dollar bij elkaar werken..nou dan moet je werken tot je zweet.
Bange momenten voor de bemanning...lijkt mij.

Maar er is hoop: Het marineschip "De zeven provincien" is onderweg naar de golf van Aden. Dit http://www.marineschepen.nl/marschepen/images/ZEPROV9a.jpg stukje Nederlands vakmanschap met daarop ons keurkorps van "onze Jantjes" zal weldra korte metten maken met die snoodaards aan boord.
Niets niet onderhandelen over losgeld...oude tijden zullen herleven en de hele wereld zal zich namen als
" Michiel Adriaenszoon de Ruyter, Piet Hein, Tromp en Doorman" plots weer herinneren. JP Balkenende heeft al telefonisch overlegd met de president van Oekraïne, waarschijnlijk hebben ze lachend een weddenschap gemaakt wie als eerste de piraten kielhaalt of over de plank naar de haaien laat gaan. Want immers J P Balkenende heeft het zelf gezegd dat we onze VOC mentaliteit niet moeten verloochenen. Dus ik zit er klaar voor en kan niet wachten hoe oude tijden gaan herleven.... hoezee!

07 mei 2009, 17:58
ERELID

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nederlands schip gekaapt
Kielhalen en vierendelen dat tuig er zijn er toch genoeg van :pol

gr Niels.

07 mei 2009, 18:29
Profiel

Antwoord met een citaat
boeven!......helemaal uitroeien daar!!!....ook goed voor de visstand :06 :06

07 mei 2009, 18:48
Profiel
Antwoord met een citaat
tsjek PB ambi!

07 mei 2009, 18:56
Antwoord met een citaat
Kijk Rita snapt het ook al...
Citaat:
DEN HAAG - Als het aan Rita Verdonk ligt, worden de Somalische piraten neergeschoten en hun scheepjes met een torpedo naar de zeebodem gejaagd.

Dat liet het Tweede Kamerlid donderdag weten in een verklaring naar aanleiding van de kaping van een Nederlands schip in de Golf van Aden.

De leidster van Trots op Nederland vindt dat er ''gewoon'' bewapende mensen aan boord van de schepen moeten zijn die het recht hebben eigen lijf en goed te verdedigen.

''Wachten tot de kapers op de touwladder klimmen en ze er vervolgens vanaf schieten. Het moederschip van de kapers desnoods met een torpedo naar de zeebodem jagen.''

Gelijke munt

Verdonk stelt dat mensen ''die ons in ons gezicht uitlachen en zelf alle internationale afspraken aan hun laars lappen, met gelijke munt moeten worden terugbetaald''.

De politica vindt dat ''de eens zo trotse natie van de zee'' zich nu laat ringeloren door een stel kapers. Volgens haar hebben we gezien dat daar maar één remedie tegenover staat en dat is met harde hand terugslaan.

07 mei 2009, 19:09
Antwoord met een citaat
ik vindt het goed...wat hebben de Nederlandse piraten dan vroeger gedaan......dood en verderf gezaait..geroofdt en verkracht....its payback time..... waardoor zitten wij met onze schatkist op het drooge.....omdat wij die landen niet alleen aan hun grondstoffen gebracht hebben maar ook hun inwooners versleept hebben...want zo'n zwarte man was mode..

maar ja....dat telt ja niet meer...wat wij brave nederlanders hebben gedaan...wij zijn ja een vrede lievend land

mvg leon :sd

07 mei 2009, 19:23
Antwoord met een citaat
Een medaille heeft idd twee kanten Leon...(mijn topic was enigszins doorspekt met sarcasme) ik vraag mij af wat Nederland gaat doen in deze. Vierhonderd jaar geleden zouden we het schip met piraat en al naar de kelder hebben geholpen. Nu... paar miljoen extra ontwikkelings hulp dokken?

07 mei 2009, 19:31

Antwoord met een citaat
Tuurlijk begrijp ik de andere kant van de medaille. Maar ik ken wat schippers en matrozen....varen over de wereldzeeen en hebben vrouw en kinderen.
WAT kunnen die er wat aan doen dat er 400 jaar geleden (en tot veel korter) door nederlanders e.a werd uitgevreten??
dus wij gaan vannacht de oosterburen gruwelijk platgooien met bommen en granaten?? Nee beste mensen...dit zijn natuurlijk stumpers en wij hebben het maar altegoed, maar miljoenen afpersen zijn streken van criminelen...niet een heldhaftige piraat met een sabel en een pistool en de baard in de FIK!

mvg ambi :sd

07 mei 2009, 20:34
Profiel

Antwoord met een citaat
Mooi klusje voor de mariniers, hebben ze niet voor niets geoefend. Korte metten maken met die gasten, :05 :05 :05 :05 Wordt tijd voor ACTIE, :10

guus

07 mei 2009, 20:55
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ]