|
|
Het is nu 04 maart 2026, 08:10
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 13 berichten ] |
|
Magneetvissen in mutalonie
| Auteur |
Bericht |
|
Muta Abundantia
|
 Magneetvissen in mutalonie
In Leiden is een water: een van de oudste wateren in Leiden en er is langs die water altijd markt gehouden. Vanaf 1000 na christus is deze plek bewoond geweest. Er heeft ook een klooster gestaan. Al een tijdje zijn we aan het bekijken om daar eens te gaan magneetvissen, probleem is wel dat het er vol ligt met fietswrakken. Toen ik vandaag door de stad liep zag ik een baggerschuit liggen in het water met daarop.....  een hele berg fietswrakken! Wie heeft zin om een dezer dagen eens mee te gaan magneetvissen?
|
| 05 aug 2009, 17:24 |
|
 |
|
archeonist
|
 Re: Magneetvissen in mutalonie
Ik zou wel willen, maar ik woon te ver  Ben wel heel benieuwd wat je naar boven gaat halen. 
|
| 05 aug 2009, 17:28 |
|
 |
|
Defixio
|
Waar woon je dan?
|
| 05 aug 2009, 17:33 |
|
 |
|
dagobert
|
Dat bagger schuitje lag er niet voor niets. Meerdere malen per jaar schapen ze de bodem van de grachten schoon. Alle vuil is dan weer voor korte tijd van de bodem. Maar lang duurt dit meestal niet. Blikjes,flesjes,hout,metalen,enz,....
Houd er wel rekening mee dat je een hele hoop afval gaat opvissen. Misschien vang je toch ook af en toe iets ouds? Mochten ze op bepaalde plekken diep gebaggerd hebben,dan zit je waarschijnlijk goed.
Succes.
Dagobert
|
| 05 aug 2009, 17:35 |
|
 |
|
Defixio
|
Kom je niet meevissen Gerard?
|
| 05 aug 2009, 17:39 |
|
 |
|
archeonist
|
@Defixio, In Nijmegen 
|
| 05 aug 2009, 17:40 |
|
 |
|
mart hoffmann
|
Hoi Def, wat ik al zei, ik ben bang dat ze enkel de 'toplaag' hebben geruimd. Ik heb eens vernomen dat men de grachten wil laten zoals ze nu zijn ivm de vele munitie die voor en na WO II in het water is gemieterd. Toch de gedachte dat men eens echt gaat baggeren  , dat dan wordt wild-kamperen in de weekenden  langs de grachten. groeten, Mart
|
| 05 aug 2009, 18:50 |
|
 |
|
Muta Abundantia
|
zag er inderdaad uit als alleen losse troep van de bodem. maar niet intressant dan Mart?
|
| 05 aug 2009, 19:10 |
|
 |
|
mart hoffmann
|
Muta Abundantia schreef: zag er inderdaad uit als alleen losse troep van de bodem. maar niet intressant dan Mart?  Tja, het is wel mogelijk, maar dan zou je veel op de zelfde plek moeten gooien met de hoop dat je een oude laag te pakken krijgt. groeten, Mart
|
| 06 aug 2009, 09:29 |
|
 |
|
Muta Abundantia
|
maar dat moet je toch zowieso overal toch?
|
| 06 aug 2009, 11:21 |
|
 |
|
speerpunt
|
Hoi magneetvissers, Weet wel als jullie de Mare singel proberen deze door het baggeren heel erg vervuild is. Er is gezegd dat het water voor dieren en mens gevaarlijk is.. Goed bedoeld Groetjes Speerpunt 
|
| 06 aug 2009, 11:55 |
|
 |
|
Muta Abundantia
|
ow goed dat je het zegt!
|
| 06 aug 2009, 12:00 |
|