|
|
Het is nu 03 maart 2026, 16:01
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 13 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
johoo
|
 vangst van de dag
vandaag weer een daggie op de pier gevist met zoltan en mijn 200/400 jaar oude gerecycelde loodjes 30 makrelen gevangen waarvan we er 18 hebben meegenomen het was op een gegeven moment zo takelen dat we er wel 100 hadden kunnen vangen ze liggen nu in de pekel en morgen roken paar fotootjes 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
Laatst bijgewerkt door johoo op 22 aug 2009, 23:37, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 22 aug 2009, 23:35 |
|
 |
|
johoo
|
 Re: vangst van de dag
en de emmer met vis  maximum aan de lijn waren er 5 tegelijk 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
Laatst bijgewerkt door johoo op 22 aug 2009, 23:38, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 22 aug 2009, 23:35 |
|
 |
|
Ambianii
|
heerlijk!!..lekker bakken of roken...en smullen maaar! 
|
| 22 aug 2009, 23:37 |
|
 |
|
johoo
|
topdag gehad geeft wel een kick als je ineens die makrelen voelt aan slaan paar uur niets en dan in eens zijn ze er en pakken ze bij elke worp 3-4 tegelijk  het is trouwens bijna over met het makrelen seizoen dan komen de velden om te zoeken ook weer vrij
|
| 22 aug 2009, 23:42 |
|
 |
|
van Otterloo
|
hoi Johoo,ben je in Scheveningen van wal gegaan ? Ik ben deze week ook met mijn zoon voor het eerst op zee geweest en hebben héél wat haringen gevangen.Het was een leuke ervaring,de deining beviel goed en gelukkig zijn we niet zeeziek geworden,maar er lagen toch een aantal mensen benedendeks  .We willen volgend jaar graag nog eens op grote vis gaan in de buurt van Schotland. Grt, Addie.
_________________ Wat volgt, staat altijd in verband met wat eraan voorafging
|
| 23 aug 2009, 01:01 |
|
 |
|
Ambianii
|
nee, lijkt me de pier ijmuiden 
|
| 23 aug 2009, 01:02 |
|
 |
|
van Otterloo
|
Ik heb die brokken beton inderdaad zien liggen Rich, bij de uitgang van de haven in Scheveningen. Grt, Addie.
|
| 23 aug 2009, 01:06 |
|
 |
|
johoo
|
dit is de zuidpier van ijmuiden net voor de bocht aan de buitenzijde bij hoogtij dacht dat we ca op 2500 meter op de pier stonden mooie pier om te vissen met die blokken leuke vis trouwens zo'n makreel je sleept rustig en in eens een kromme hengel en als je binnen draait dan pakken er nog een paar tot je molen bijna niet meer te draaien is het moment was er vanaf hoog tij aflopend naar laag tij in eens zagen we de bliekjes (jonge haring) in paniek springen omdat de makrelen kwamen jagen en alles in 1.30 uur er voor helemaal niets er waren wedstijd vissers die er de hele dag al zaten en hadden nog geen stootje gehad
|
| 23 aug 2009, 09:44 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 18010 Woonplaats: Limbolonie
|
Mooie foto`s Johoo en mooi gevangen,.. grt Bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 23 aug 2009, 11:21 |
|
 |
|
jeroen V.
|
Ja zo gaat dat met markreel en sardines :) Bij het op of afgaan heb je massaal beet, is het stilstaand tij dan heb je nooit beet :p
Ik weet nog goed enkele jaren geleden in dieppe frankrijk, daar zit veel zeewier. En je hong geregdl vast met je lijn in het zee wier en maar trekken en trekken, en plots hong iedereen vast op de hele pier, zo'n 100 man ofzo (was toen heel druk bezoch voor markreel vissen) enja, iedereen had er wel een stuk of 3 aan zijn lijn hangen, en zo een uurtje lang, en dan weer niets!
Dat vind ik toch wel het toffere vissen, markreel en sardines!
Alhoewel kabeljauw ook tof is!
In noorwegen op de fjorden, wat een kracht heeft zo'n vis, ons kleine bootje bewoog tot recht boven de vis altijd :p En dan hangt er plots een kabeljauw van een paar kilo aan :)
_________________ sommigen hebben alle kennis, althans dar denken ze.
Bedankt voor de determinaties en reacties
Tot ziens
Foto's gepost door jeroen V. blijven eigendom van Jeroen V.
|
| 23 aug 2009, 11:26 |
|
 |
|
van Otterloo
|
Toch IJmuiden,Ik dacht even iets te herkennen  ,die blokken zijn daar natuurlijk niet anders.Het is een leuke ervaring die je in ieder geval een keertje mee moet maken  . Grt, Addie.
|
| 23 aug 2009, 12:13 |
|
 |
|
willem vd akker
Geregistreerd: 13 jul 2008, 19:37 Berichten: 4275 Woonplaats: leiden
|
lekker hoor dat vissen, en de vis zelf ook!!! Het is voor mij alweer een hele tijd geleden, ben zo'n twee jaar geleden met een andere verslavende hobby..................  Willem vd Akker
|
| 23 aug 2009, 13:33 |
|
 |
|
johoo
|
vandaag ze lekker zitten roken in het zonnetje en zijn lekker vind het vissen van de pier leuker dan uit de boot met de boot is het een kwestie van takelen en op de pier moet je het moment hebben ...en dan heel actief vissen op hoog tij naar aflopend en de tij rond 17/18.00 uur ja willem die andere hobby (zoeken) heb ik ook nog hoor maar met deze temperatuur sta ik liever op de pier met een lekker koel windje dan in het land aan het zoeken op een akker zonder wind pfffff zweet zweet en het zeevissen levert nog wat op ook 
|
| 23 aug 2009, 18:20 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 13 berichten ] |
|