|
|
Het is nu 03 maart 2026, 12:40
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 16 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Wiebren
Geregistreerd: 17 apr 2008, 16:54 Berichten: 1512 Woonplaats: Augustinusga
|
 Een ring terug....
Elk jaar gaan wij met de zomervakantie drie weken naar Italie.
Ik zocht daar wel eens op het strand en vond dan toch wel redelijk veel. Maar het leek me wel wat om ook eens in het water te zoeken. Nog nooit gedaan, wel al eens een stingray gekocht maar daar heb je in de zee niks aan Gelukkig heb ik een paar goede bevriende zoekers in Belgie zitten en van deze zoekers mocht ik wel de detectoren meenemen en natuurlijk ook bijbehorende waadscheppen.
De eerste paar dagen niet wezen zoeken in de zee gewoon omdat er toch wel veel mensen op het strand nog waren en ik niet als onnozelaar(belgisch woord) wou overkomen.
Na drie dagen toch het water in gegaan gewapend met een waadschep en cz-20. Gelijk de eerste dag 12 ringen gevonden en een handvol kleingeld. Op een gegeven moment,ik was al snel verslaafd aan het zoeken in het water, liep lekker te zoeken en komt er een man op mij af die vroeg in het engels ghwat are ghyou doeiing.
Had wel in de gaten dat het geen Engelsman was
Ik kwam er achter dat het een Zwitser was en zei dat ik om metalen zocht die in het water lagen. De man vroeg of ik ook een gouden ring kon terugvinden. Als ik maar weet waar die ligt dan vindt ik die wel was mijn antwoord. Hij was zijn ring kwijtgeraakt toen ie voor het eerst ging zwemmen. Net voordat ie op vakantie ging was de man geopereerd en hierdoor 9 kilo kwijtgeraakt. De trouwring hadden ze speciaal laten maken voor hun 25 jarig huwelijk en had een grote emotionele waarde voor hem. Zijn vrouw had eenzelfde ring alleen dan een paar maten kleiner. Hij beloofde mij dat als ik de ring terug zou vinden ik hiervoor beloond zou worden met 200 Euro. Ik dus aan het zoeken op de bewuste plek, alles wat ik ook vond, geen gouden ring. Ik had mijn zoontje beloofd dat, als ik de ring terug zou vinden, hij een nintendo dsi zou krijgen. Een paar dagen later, die dagen ervoor had het redelijk gewaaid en waren er hoge golven,liep ik weer ongeveer daar waar die ring verloren moest zijn en kreeg ik weer een piep. Daar was inderdaad de ring die ik zocht, een knots van een witgouden ring. Ik terug het strand op waar de vrouw lag te zonnen. Vertelde haar dat ik de ring gevonden had. De Zwitser had mij verteld in welk huisje hij zat en mijn vrouw wou het goede nieuws wel even brengen. Jammer genoeg waren ze niet in het huisje aanwezig, wel hun zoon was daar en die probeerde nog om zijn ouders te bellen en het goede nieuws te vertellen. Hij kreeg jammer genoeg geen gehoor. Naja geen nood, vanavond komen we wel even langs en dan brengen we die ring wel mee.
Toe mijn vrouw weer terugkwam op het strand en zei dat ze niet aanwezig waren ben ik weer het water in gelopen om nog wat te zoeken, was net 5 minuten in het water en toe stond ze te gebaren dat die Zwitser er was en dat ik zelf die ring even moest geven. Jaja ik kom er aan riep ik, nog even dit piepje opgraven. Dat piepje hoorde ik op een gegeven moment ook niet meer en ik dacht ach laat maar. Uit het water gegaan en daar stond die Zwitser mij vragend aan te kijken. Jaaa zei ik ich habe deine ring wieder gefunden. Toen die man zijn ring weer zach barstte hij in tranen uit . Ook zijn vrouw barstte in tranen uit, zal wel een mooi gezicht zijn geweest daar op het strand. Nadat ze bekomen waren van de emotie trok ie zijn geldbuidel en gaf me zonder blikken of blozen 200 euro. Ik zei geef die maar aan de kleine jongen daar, die had ik ze beloofd. We hebben nog een goed half uur staan praten, foto's gemaakt van alles en iedereen. Op een gegeven moment keek ik in de waadschep en waarempel, daar lag tussen de schelpen weer een gouden ring...........
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Soms...........
|
| 16 sep 2009, 11:27 |
|
 |
|
aureum
|
 Re: Een ring terug....
leuk verhaal...en je zoontje blij..... mvg leon
|
| 16 sep 2009, 11:43 |
|
 |
|
ALFABOY
Geregistreerd: 18 apr 2008, 11:07 Berichten: 2821 Woonplaats: kerkrade
|
?????????????
|
| 16 sep 2009, 11:44 |
|
 |
|
Defixio
|
Een ring heeft zoveel symboliek ik kan mij voorstellen hoe ziek je bent als je bv een trouwring verliest.
|
| 16 sep 2009, 13:12 |
|
 |
|
Wiebren
Geregistreerd: 17 apr 2008, 16:54 Berichten: 1512 Woonplaats: Augustinusga
|
Vandaag zat er bij de post een grote doos met allemaal chocolade en zoetigheden uit...... Juist ja uit Zwitserland. Wat hebben we toch een mooie hobby 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Soms...........
|
| 16 sep 2009, 14:32 |
|
 |
|
Dax
ERELID
|
Leuk 
|
| 16 sep 2009, 14:34 |
|
 |
|
speerpunt
|
Een te gek verhaal en een originele beloning Groetjes Rob 
|
| 16 sep 2009, 15:05 |
|
 |
|
markenlicia
|
wiebren een mooi verhaal man klassen 
_________________ groeten mark
|
| 16 sep 2009, 15:10 |
|
 |
|
Lykle
|
Daar doe je het nou voor! Een mooi moment, een fijne herinnering en iets om met een heerlijk gevoel op terug te kijken! groet van Lykle 
|
| 16 sep 2009, 15:39 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
en je bent al zo dik super leuk 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 16 sep 2009, 17:01 |
|
 |
|
willem vd akker
Geregistreerd: 13 jul 2008, 19:37 Berichten: 4275 Woonplaats: leiden
|
mooie actie  Geweldig dat je ring hebt terug gevonden Prachtig verhaal, klasse hoor  Willem vd Akker
|
| 16 sep 2009, 17:56 |
|
 |
|
Ambianii
|
in 1 woord..; SCHITTEREND!! mvg richke 
|
| 16 sep 2009, 20:42 |
|
 |
|
Defixio
|
Man man man wat is dat lekker die chocolade uit Zwitserland...
|
| 16 sep 2009, 20:44 |
|
 |
|
Ambianii
|
|
| 16 sep 2009, 20:47 |
|
 |
|
Defixio
|
Op witgoud mag ik wel reageren maar het gaat over chocolade nu Richard... 
|
| 16 sep 2009, 20:49 |
|
 |
|
Ambianii
|
|
| 16 sep 2009, 20:56 |
|
|