|
|
Het is nu 03 jun 2026, 16:30
|
MOOISTE VONDST ALLERTIJDEN
| Auteur |
Bericht |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20727 Woonplaats: utrecht
|
 Re: MOOISTE VONDST ALLERTIJDEN
mijn PAARDENKOP is 1 van mijn toppers ,maar in het bijzonder het verhaal er achter wij zoeken dus ,, (met een man of 5) en eens in het uur ,komen we even bij elkaar op de akker. dan effe wat drinken,en gezellig kletsen,voordat we weer verder gaan piepen. ook zeggen/vragen we om de vondsten tot dan toe. CHRIS zegt tegen de groep , hmm een follis ,een gesp ... ook de andere zeggen en laten hun buit zien. toen was ik aan de beurt ,en men vraagt ENE BOEBBA ,WAT JIJ. waarop ik vrij droog zeg ,,,, IK HEB EEN PAARDENKOP (waarop CHRIS ZICH ZOWAT VERSLIKTE) toen viel er een korte stilte , en keek men mij aan , en vervolgens barste ze in LACHEN UIT tranen met tuiten , en ik liep rood aan haha maargoed ik had dus een PAARDENKOP gr bubba 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 03 jun 2008, 20:34 |
|
 |
|
Jvlivs
Geregistreerd: 16 apr 2008, 19:33 Berichten: 7088 Woonplaats: Kerkrade
|
_________________ A Casa, sulla divane, si trova niente!!!!!!
|
| 03 jun 2008, 21:27 |
|
 |
|
kees
|
als ik zou zeggen lizzie dan zou ik haar gevonden moeten hebben..ik denk niet dat ze dat zou waarderen mijn mooiste vondst tot nu toe is een gepolijst,geslepen,puntgaaf en neolithisch bijltje.. ik was samen met lizzie aan het zoeken toen mijn oog viel op een fossieltje..toen ik deze steen uit de grond trok en het zand eraf veegde wist ik even niet wat te zeggen of te denken..een beetje huiverig en aarzelend riep ik lizzie..lizziieee..ik he..he..heb een bijltje gevonden!!! eerst dacht ze dat ik een geintje maakt en vroeg mij de steen naar haar toe te gooien..toen ik dat weigerde begon ze toch al wat te twijfelen,en ik of ik wel bij haar in de buurt moest komen en hiermee een liefdevolle schop onder mijn hol kon verwachten maar goed,hij ligt in haar kastje en vandaag of morgen trekt ze er vast één onder mijn voeten weg bij deze een pica van mijn mooiste vondst tot nu toe 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
Laatst bijgewerkt door kees op 18 aug 2008, 15:44, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 18 jun 2008, 16:51 |
|
 |
|
bubba
|
|
| 18 jun 2008, 18:37 |
|
 |
|
Axel
|
Idd hele aparte en bijzondere vondst zo`n bijl,,zeker van steen,,je moet het maar herkennen ook 
_________________ Mvg Axel
|
| 18 jun 2008, 21:04 |
|
 |
|
lizzie
|
Als je er 1 in je handen hebt herken je um wel... over 6000jr is de vorm bijna niet veranderd... 
|
| 18 jun 2008, 21:13 |
|
 |
|
Axel
|
Heb wel een leuke voor hier. Ik nam voorheen meestal al het koper wat ik vond mee,,voor de koperbak (logisch) Ik lekker zoeken en was al een week in dezelfde berg grond bezig. Toen vond ik een kandelaar,,alleen de steel dan,,en daar kwam ik pas achter toen ik die op een forum plaatste,,had van een knopenkandelaar namelijk nog nooit gehoord toen. Ik werd er attent op gemaakt dat ik echt terug moest gaan om de lekbak/voetring erbij te vinden. Dus tegen elke zoeker gezegd,,als iemand die lekbak vind dan wil ik die er toch wel erg graag erbij hebben/kopen. Vervolgens plaatst iemand een complete foto van een knopenkandelaar,,en toen schoot me iets te binnen,,zo`n onderkant heb ik in m`n koperbak liggen,,die had ik uit dezelfde berg grond gevist een paar dagen ervoor Tja,,wat een geluk dat ik die zelf al gevonden had,,dat was een mooi moment voor mij. Restaurateur Jan Wakker heeft het ding weer in elkaar gezet voor me,,en nu komt ie leuk op de eettafel te staan straks,mooie druipkaars erin,,net echt Mvg Axel
|
| 18 jun 2008, 21:17 |
|
 |
|
Axel
|
lizzie schreef: Als je er 1 in je handen hebt herken je um wel... over 6000jr is de vorm bijna niet veranderd...  Ehm,,ik heb er wel`s èèn in m`n handen alleen die vorm is al langer als 6000 jaar niet veranderd Effe zonder gekheid,,dat geloof ik idd,,als je dingen vaak gezien of gevonden hebt dan ga je vormen herkennen,,dat zie ik ook wel als ik in stortjes graaf,,dan zie je een bepaalde vorm (zwart modderig) liggen en dan weet je al,,Hee een mesheft bijv.
|
| 18 jun 2008, 21:24 |
|
 |
|
J.A.G.
|
Mijn mooiste vondst (ook vooral onze, was er namelijk niet alleen) tot nu toe.. Anders misschien dan jullie denken http://www.nu.nl/news/762570/84/rss/Gro ... gypte.htmlGroeten jeroen
|
| 19 jun 2008, 20:48 |
|
 |
|
bubba
|
|
| 19 jun 2008, 21:04 |
|
 |
|
Muta Abundantia
|
 dan weet je ff niet meer wat je meemaakt! 
|
| 19 jun 2008, 21:51 |
|
 |
|
Defixio
|
Tsja mooi verhaal zeg...ik vraag mij af of zo'n tombe wel helemaal leeg is gehaald...wie weet vinden ze een geheime kamer erachter nog. (ja weet het ben een dromer) 
|
| 19 jun 2008, 22:07 |
|
 |
|
kees
|
dat is natuurlijk wel heel erg kicke ik kan haast niet wachten tot wij hier per ongeluk struikelen over een grafheuvel wel erg jammer dat deze was leeggeroofd,dat spul is nooit meer te achterhalen en argeologisch gezien dan ook waardeloos..maar goed,geld is machtig en daar draait het hele zooitje helaas in de meeste gevallen om ik moet ook eerlijk bekennen dat ik allang een paar keer met de blieper over het plekje ben gegaan waar ik mijn bijltje vond..ik weet voor 99% zeker dat het een grafgift is..en als de aangewezen personen het niet belangrijk genoeg vinden om hier te gaan graven dan is het natuurlijk wel heel erg moeilijk om de dingen te laten zoals ze zijn.. 
|
| 19 jun 2008, 23:53 |
|
 |
|
lizzie
|
dit is mijn mooiste vondst... 7 jr geleden liep ik die tegen het lijf hehehehe
|
| 20 jun 2008, 06:35 |
|
 |
|
kees
|
waar vind je zoiets?? en nou niet zeggen op een grafheuvel ofzo eey 
|
| 20 jun 2008, 09:46 |
|
 |
|
Michel
|
De gustibus et coloribus non disputandum est 
|
| 20 jun 2008, 09:48 |
|
 |
|
dagobert
|
lizzie schreef: dit is mijn mooiste vondst... 7 jr geleden liep ik die tegen het lijf hehehehe Ik had hem terug gegooit. Maar ja, ik ben een man he. En nee mensen. Geen homo Dagobert
|
| 20 jun 2008, 16:23 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
is die van steen
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 20 jun 2008, 16:43 |
|
 |
|
dagobert
|
de ed schreef: is die van steen Dat weet ik niet. Zijn hart misschien. Maar dat lijkt me niet want hij kijkt wel vriendelijk. Dagobert
|
| 20 jun 2008, 16:46 |
|
 |
|
kees
|
laten we het er maar op houden dat ik het beste ben wat lizzie kan overkomen maareuh,wat betekend De gustibus et coloribus non disputandum est eigenlijk?? iets van: damn wat een wereldvondst in het latijns?? 
|
| 20 jun 2008, 22:59 |
|
 |
|
dagobert
|
kees schreef: laten we het er maar op houden dat ik het beste ben wat lizzie kan overkomen maareuh,wat betekend De gustibus et coloribus non disputandum est eigenlijk?? iets van: damn wat een wereldvondst in het latijns??  En zo is dat. ik wens jullie heel veel geluk samen. Dagobert
|
| 21 jun 2008, 00:04 |
|
 |
|
Michel
|
Citaat: De gustibus et coloribus non disputandum est = Over smaken en kleuren wordt er niet geredetwist, bijvolg men moet ieders smaak respekteren ! Michel 
Laatst bijgewerkt door Michel op 22 jun 2008, 12:05, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 21 jun 2008, 17:54 |
|
 |
|
kees
|
weer wat geleerd et coloribus non disputandum had ik al zo'n beetje begrepen dus ik zat in de buurt 
|
| 22 jun 2008, 11:51 |
|
 |
|
Dwayne
Geregistreerd: 28 apr 2008, 20:52 Berichten: 107 Woonplaats: Bij Mederiacum
|
Hoi, Mijn mooiste vondst is iets wat opzich niet zo bijzonder is. Ik had een plaatje gevonden met het jeruzalemkruis erop (denk aan kruisvaarders etc.) Dit plaatje intrigeert me nogal, mede omdat het zo misterieus is en omdat ik het vlak bij mijn huis heb gevonden, op deze site heb ik ook nog een bulla gevonden. De legende gaat dat er op die plek ongeveer een kasteel heeft gestaan (is een moeras gebied). 
|
| 22 jun 2008, 12:37 |
|
 |
|
Defixio
|
Hoi Dwane, je hebt geen sluitende determinatie van het stuk? Mystirieus stukje hoor...
|
| 22 jun 2008, 12:41 |
|
|