|
|
Het is nu 03 maart 2026, 13:10
|
4 grote zilveren jongens (FOTO UPDATE PAGINA 2)
| Auteur |
Bericht |
|
mcpw
|
 4 grote zilveren jongens (FOTO UPDATE PAGINA 2)
Beste allemaal,
Dit is mijn eerste topic op dit forum, ben net een uurtje aangemeld.
Ik heb een zeer bijzondere vondst gedaan, waarover ik op een geschikter moment alles zal plaatsen. Het gaat om een grote hoeveelheid munten, goud (12) en zilver (83), voor zover ik kan zien allen te dateren tussen 1597 en 1649. Dat zijn tenminste de twee verst uiteenliggende jaartallen die ik kan ontdekken. Ik ga een aantal munten plaatsen in de hoop dat jullie me kunnen helpen met de determinatie.
De oxidatie moet nog beter verwijderd worden, ik weet het, maar mijn nieuwsgierigheid won....
Nr 1: Münster-Bistum Ferdinand von Bayern 1611-1650 Taler 1639, 22 gram, 41mm
Nr 2: 29 gram, 41 mm
Nr 3: 27 gram, 42 mm
Nr 4: 27 gram, 40 mm
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
Laatst bijgewerkt door mcpw op 24 okt 2009, 12:49, in totaal 2 keer bewerkt
|
| 22 okt 2009, 23:22 |
|
 |
|
indian
Geregistreerd: 11 sep 2008, 20:53 Berichten: 558 Woonplaats: Hardenberg
|
 Re: 4 grote zilveren jongens
_________________ desiderum constans cavo thesarus grandis et infinitus humus transissulanos
|
| 22 okt 2009, 23:39 |
|
 |
|
mcpw
|
Bedankt Indian,
Maar geloof me, het mooiste komt nog!
|
| 22 okt 2009, 23:44 |
|
 |
|
ALFABOY
Geregistreerd: 18 apr 2008, 11:07 Berichten: 2821 Woonplaats: kerkrade
|
nou dat noem ik nog eens met de deur in huis vallen welkom hier en ben benieuwd naar de rest is dit een oudere vondst gr alfa 
|
| 22 okt 2009, 23:44 |
|
 |
|
mcpw
|
De vondst is gedaan op 21 oktober 2009
|
| 22 okt 2009, 23:45 |
|
 |
|
aureum
|
Hallo mcpw
Welkom hier op het forum....
profie met je schat vondst van gisteren....
ik wil je vragen.....om elke munten appart te plaatsen met diameter en gewicht..
waarom dit !!!!!!!
dit is beter om elke munt zijn andacht te geven
en hierdoor krijgt elke munt zijn eigen DTM...en hierdoor zijn ze ook altijd beter terug te vinden op het forum....
brdankt alvast
en nog veel forum plezier hier
mvg leon
|
| 22 okt 2009, 23:50 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28574 Woonplaats: Kerkrade
|
hoi @ mcpw,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, van harte  hier em vooral veel forumplezier bedankt voor het plaatsen van een deel van je muntschat maar wil je een duidelijke determinatie,,,plaatst de munten allen apart in deze topic anders wordt er door elkaar geroepen en snappen we er nadien niets meer van alvast bedankt grt chris  leon,,we gelijk bezig
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 22 okt 2009, 23:51 |
|
 |
|
hannibal
|
_________________ gr Hannibal
|
| 23 okt 2009, 00:02 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ja han het is weeer super
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 23 okt 2009, 00:38 |
|
 |
|
bacchus
|
hoi mcpw dat is nu een mooie binnen komer,welkom op dit forum de munten wat je hier toont wat een mooie kwalitijd super vondst,ik ben benieuwdt naar de rest gr jacob
|
| 23 okt 2009, 05:40 |
|
 |
|
frenk
ERELID
|
_________________ Gezocht hondenpenningen Franse en Duitse regiments knopen gezocht
|
| 23 okt 2009, 06:44 |
|
 |
|
deepscandd1400
|
Ja Prachtig! Gefeliciteerd! Groeten Deep 
|
| 23 okt 2009, 08:29 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 18010 Woonplaats: Limbolonie
|
Hallo Mcpw,. Om te beginnen welkom in ons midden  fijne tijd gewenst hier op het forum Nou je steekt goed van wal,. ongelooflijk mooie vondst wat je ons laat zien gefeliciteerd met deze 4 toppers grt bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 23 okt 2009, 09:31 |
|
 |
|
The twins
Geregistreerd: 23 sep 2008, 06:47 Berichten: 1021 Woonplaats: kartonnen doos
|
_________________ ga nu naar http://www.thetwins.nl
|
| 23 okt 2009, 09:38 |
|
 |
|
sjoho
|
|
| 23 okt 2009, 09:44 |
|
 |
|
Tonnie
|
Wow dat zijn nog eens toppers. Graag alle munten even apart plaatsen voor een, determinatie.
Groetjes Tonnie
|
| 23 okt 2009, 10:21 |
|
 |
|
speerpunt
|
|
| 23 okt 2009, 10:53 |
|
 |
|
Pelgrim
|
|
| 23 okt 2009, 10:57 |
|
 |
|
mcpw
|
Bedankt voor alle leuke reacties!
Ik zal de volgende munten apart plaatsten en diameter en gewicht erbij vermelden. Voor de 4 munten in dit topic voeg ik die gegevens alsnog toe.
Was echt geweldig om dit te vinden, het begon met een gouden munt die na 1 schop tegen de grond onder de bladeren vandaan kwam rollen, glimmend als een chocolade munt en gek genoeg denk je in eerste instantie ook dat het dat is. Nog een keertje met de detector eroverheen en er kwam een geweldig signaal van de rest. Ondertussen mijn zoekmaat erbij die geweldig werk verricht heeft door alle signaaltjes (disc. op stand 0) rond het gat op te piepen.
Om het gat heen in een kleine cirkel lagen er nog ongeveer 20 los. Ik heb sterk het gevoel dat de plek nog niet leeg is, dus gaat zeker weer bezocht worden.
Wij waren in het buitenland en eigenlijk op zoek naar militair spul uit de oorlog. We hebben jarenlang op akkers en stortgrond gezocht, maar omdat wij beide ook militaria verzamelen zijn we wat zoeken betreft ons daar alleen maar op gaan richten de laatste jaren. Het leuke is dat je zo'n vondst absoluut niet verwacht tussen de granaten, hulzen en overige militaria. Daarnaast begon de zoekdag met een afbrekende koptelefoonplug en liep ik (vanwege de gevoeligheid van onze hobby in het buitenland) te zoeken zonder koptelefoon en het volume bijna 0, echt een wonder dat ik de eerste gouden munt gehoord heb in windkracht 5.
Laatst bijgewerkt door mcpw op 23 okt 2009, 12:41, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 23 okt 2009, 11:00 |
|
 |
|
Adbas
|
super-super-super vondst MC laat zien, laat zien grt ad
_________________ ooit lagen vondsten voor het oprapen, nu moet je er zelfs voor graven
|
| 23 okt 2009, 11:17 |
|
 |
|
ALFABOY
|
mcpw schreef: Bedankt voor alle leuke reacties!
Ik zal de volgende munten apart plaatsten en diameter en gewicht erbij vermelden. Voor de 4 munten in dit topic voeg ik die gegevens alsnog toe.
Was echt geweldig om dit te vinden, het begon met een gouden munt die na 1 schop tegen de grond onder de bladeren vandaan kwam rollen, glimmend als een chocolade munt en gek genoeg denk je in eerste instantie ook dat het dat is. Nog een keertje met de detector eroverheen en er kwam een geweldig signaal van de rest. Ondertussen mijn zoekmaat erbij die geweldig werk verricht heeft door alle signaaltjes (disc. op stand 0) rond het gat op te piepen.
Om het gat heen in een kleine cirkel lagen er nog ongeveer 20 los. Ik heb sterk het gevoel dat de plek nog niet leeg is, dus gaat zeker weer bezocht worden.
Wij waren in en eigenlijk op zoek naar militair spul uit de oorlog. We hebben jarenlang op akkers en stortgrond gezocht, maar omdat wij beide ook militaria verzamelen zijn we wat zoeken betreft ons daar alleen maar op gaan richten de laatste jaren. Het leuke is dat je zo'n vondst absoluut niet verwacht tussen de granaten, hulzen en overige militaria. Daarnaast begon de zoekdag met een afbrekende koptelefoonplug en liep ik (vanwege de gevoeligheid van onze hobby in ) te zoeken zonder koptelefoon en het volume bijna 0, echt een wonder dat ik de eerste gouden munt gehoord heb in windkracht 5. geweldig verhaal eerst de pech,en dan gehandicapt zon topvondst en het gekke is dat mensen die eigenlijk militairia zoeken vaak zon vondst doen terwijl andersom ook heel vaak voorkomt,zo was ik laatst op een akker en vond de ene na de andere wo II spulletjes loodjes met US erop met een bom afbeelding,heel veel onstekers en alu plaatjes met engelse teksten met 155 mm,smokeless powder enz geef mij toch maar liever een muntschat gr alfa oh ja ik weet dat niet de bedoeling is maar kon t niet laten de eerste munt is deze,Münster-Bistum Ferdinand von Bayern 1611-1650 Taler 1639 en gelijk al een hele dure http://www.muenzauktion.com/pater/item. ... 11&lang=nl
Laatst bijgewerkt door ALFABOY op 23 okt 2009, 13:47, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 23 okt 2009, 11:24 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
mooi super verhaaal dat is echt genieten dit verhaal super goed gedaan
|
| 23 okt 2009, 11:32 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Bedankt voor alle leuke reacties! Ik zal de volgende munten apart plaatsten en diameter en gewicht erbij vermelden. Voor de 4 munten in dit topic voeg ik die gegevens alsnog toe. Was echt geweldig om dit te vinden, het begon met een gouden munt die na 1 schop tegen de grond onder de bladeren vandaan kwam rollen, glimmend als een chocolade munt en gek genoeg denk je in eerste instantie ook dat het dat is. Nog een keertje met de detector eroverheen en er kwam een geweldig signaal van de rest. Ondertussen mijn zoekmaat erbij die geweldig werk verricht heeft door alle signaaltjes (disc. op stand 0) rond het gat op te piepen. Om het gat heen in een kleine cirkel lagen er nog ongeveer 20 los. Ik heb sterk het gevoel dat de plek nog niet leeg is, dus gaat zeker weer bezocht worden. Wij waren in en eigenlijk op zoek naar militair spul uit de oorlog. We hebben jarenlang op akkers en stortgrond gezocht, maar omdat wij beide ook militaria verzamelen zijn we wat zoeken betreft ons daar alleen maar op gaan richten de laatste jaren. Het leuke is dat je zo'n vondst absoluut niet verwacht tussen de granaten, hulzen en overige militaria. Daarnaast begon de zoekdag met een afbrekende koptelefoonplug en liep ik (vanwege de gevoeligheid van onze hobby in ) te zoeken zonder koptelefoon en het volume bijna 0, echt een wonder dat ik de eerste gouden munt gehoord heb in windkracht 5. 
Laatst bijgewerkt door de ed op 23 okt 2009, 16:50, in totaal 2 keer bewerkt
|
| 23 okt 2009, 11:33 |
|
 |
|
mcpw
|
Hoe kan ik de laatste oxidatieresten van de munten af krijgen? Zit echt muurvast en ik wil de munten absoluut niet beschadigen of onnatuurlijk laten glimmen (lijken op foto aardig te glimmen, maar is flits van de camera, bij daglicht glimmen ze niet).
Citroenzuur en daarna wrijven met maagzout? Ben een beetje huiverig voor citroenzuur omdat ze na de eerste behandeling rood uitsloegen door koperdeeltjes. Hoe neutraliseer ik de citroenzuur behandeling?
Silverdip heb ik geprobeerd, maar daar komen ze pikzwart en erg kleverig uit.
|
| 23 okt 2009, 12:51 |
|
 |
|
ALFABOY
|
mcpw schreef: Hoe kan ik de laatste oxidatieresten van de munten af krijgen? Zit echt muurvast en ik wil de munten absoluut niet beschadigen of onnatuurlijk laten glimmen (lijken op foto aardig te glimmen, maar is flits van de camera, bij daglicht glimmen ze niet).
Citroenzuur en daarna wrijven met maagzout? Ben een beetje huiverig voor citroenzuur omdat ze na de eerste behandeling rood uitsloegen door koperdeeltjes. Hoe neutraliseer ik de citroenzuur behandeling?
Silverdip heb ik geprobeerd, maar daar komen ze pikzwart en erg kleverig uit. als het vol zilver is zou je eletrolyse kunnen proberen,je kunt ook de munt wikkelen in alufolie met een beetje soda en dan in een pannetje met heet water laten bruisen,daarna de munt schoonwrijven gr alfa
|
| 23 okt 2009, 13:14 |
|
|