|
|
Het is nu 04 maart 2026, 08:08
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 10 berichten ] |
|
Geverfd romeins aardewerk
| Auteur |
Bericht |
|
tjenne
|
 Geverfd romeins aardewerk
Hallo, Bijgevoegde scherven verleden week samen gevonden.Spijtig genoeg zitten er drie bodems bij zodat het bijna uitgesloten is dat er een volledig in zit. Groeten,Etienne
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 13 nov 2009, 12:47 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 18010 Woonplaats: Limbolonie
|
 Re: Geverfd romeins aardewerk
Mooi gevonden Etienne tja wat past, past,..ben benieuwd wat je er aan overhoud, grt bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 13 nov 2009, 13:29 |
|
 |
|
Defixio
|
Nou Tjenne pas het is zou ik zeggen. Als je de scherven gaat tapen (alvorens te lijmen) let dan op... Als je de tape er weer af trekt kan het de deklaag beschadigen.
|
| 13 nov 2009, 20:34 |
|
 |
|
tjenne
|
Hallo Bert en Defixio Geverfd ga ik zeker niet tapen hoor want dan trek je de deklaag er zo af.Lijm direct,zonder tape.Er zitten al 10 passende fragmenten in de zandbak te drogen.Het grote probleem is dat in een afvalkuil de scherven vaak op een zekere afstand van mekaar terecht gekomen zijn.Kom nu soms stukken tegen van objecten waarvan ik de voorbije jaren optwee of drie meter afstand reeds fragmenten gevonden had.Als je geen stukje wilt missen gaat het zoeken héél traag hoor.Ik denk echter bij ieder scherfje,dit zou het ontbrekende kunnen zijn om iets compleet te maken,dus ze zijn voor mij allen even belangrijk.Denk dat ik er ondertussen een dertigduizendtal heb.Ik sukkel serieus met mijn gezondheid dus het sorteren en samenstellen houd ik voor als ik helemaal niet meer uit de voeten kan.Uitgezonderd dan wanneer ik zoals nu echt veel passende delen samen vind.
Groeten,Etienne
|
| 13 nov 2009, 21:20 |
|
 |
|
Defixio
|
Tjenne ik beloof je dat er een dag komt dat je een stuk vind dat compleet is...dus, toentertijd alle scherven op een plek in de put gegooid...let maar op! Leuke stek man dat wel!
|
| 13 nov 2009, 21:29 |
|
 |
|
tjenne
|
Hallo, Wat het minst waarschijnlijk leek is inderdaad zo.Het meest gefragmenteerde bodemonderdeel hoort bij het volledige bovendeel.Met wat geluk komt er een te restaureren uit de zandbak. Groeten,Etienne
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 18 nov 2009, 21:24 |
|
 |
|
archeonist
|
Meld je dit soort vondsten ook aan Tjenne?
|
| 18 nov 2009, 21:37 |
|
 |
|
Defixio
|
Ik krijg er maar zo een harde plasser van...
|
| 18 nov 2009, 21:41 |
|
 |
|
tjenne
|
Hallo Archeonist, Al mijn belangerijkste vondsten zijn gemeld bij de bevoegde instanties o.a.neolitisch,romeins beeldje,olielampje,munten,fibula's en dergelijke.Als niettegenstaande dat ,er nog pas 3 woningen gebouwd zijn in de onmiddelijke omgeving,15 tot 25 meter,meen ik dat er mij geen enkele schuld treft wegens nalatigheid.Ik ben zelfs om desilluties te vermijden niet gaan zoeken in de hiervoor uitgegraven grond,alle resten zijn toch vernield.Wat mijn vondsten betreft,deze zijn gedaan op mijn wettige eigendom,niet dat dit veel belang heeft,maar ik probeer nog te bewaren wat er te bewaren valt. Beste groeten,Etienne
|
| 18 nov 2009, 22:17 |
|
 |
|
Defixio
|
Klasse Tjenne!
|
| 18 nov 2009, 22:19 |
|