|
|
Het is nu 20 apr 2026, 02:19
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|
restauratie van een m3 gevechtsmes
| Auteur |
Bericht |
|
Octavianvs
|
 restauratie van een m3 gevechtsmes
Eergisteren ontving ik een setje ringen van het handvat met de post uit de US. deze zijn geperst met een originele machine uit wo2. de verkoper heeft jammer genoeg een machine te pakken gekregen voor slechts 1 maat van ringen na enkele uurtjes aanpassingswerk om alle ringen de juiste maat te geven en ze er oud te doen uitzien ben ik erg tevreden met het resultaat. Het mes is een echte uitblinker geworden op de militaria plank, alles lijkt origineel als opgegraven.
kostplaatje van de hele operatie 7 dollar
heb ook nog een uitgebreidere determinatie gekregen: The M-3 that you excavated is made by The Imperial knife company of Providence Rhode Island. It has the brown "Bakelight" spacers on the handle----they were known for this. . The U.S. Government purchased 2,590,240 of these knives from various U.S. makers---Imperial made 854,015 of these knives---the largest maker of M3"s. The old factory is about 30 miles from where I live. It's a 5 story brick bldg. that now house's shops and Restaurants--I have eaten there several times.
grtn oct
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 25 nov 2009, 12:38 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28320 Woonplaats: Kerkrade
|
 Re: restauratie van een m3 gevechtsmes
hoi @ Kris,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, topvondst kerel een goed zet geweest om dit gevechtmes een tweede kans heb gegeven doe het het staal goed conserveren,want meestal roesten ze nog na en dat zou zonden zijn  vond een mooie link over dit onderwerp,misschien kon je deze al zelver,zien  klik op de  grt chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 25 nov 2009, 13:04 |
|
 |
|
Octavianvs
|
Bedankt chris, een erg mooie link had het ijzer in de olie gezet, hopelijk is het stabiel nu grtn oct
|
| 25 nov 2009, 13:24 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28320 Woonplaats: Kerkrade
|
hoi @ kris,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, olie weet ik niet echt ,is misschien wat te dik ik heb wel gehoord als je haarlak overheen spuit,of in de diesel een tijdje in laten trekken bubba,of bertininus weter er vast meer over te vertellen grt chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 25 nov 2009, 13:55 |
|
 |
|
Octavianvs
|
Chris op bodem-vondsten (forum bestaat niet meer) heeft men mij destijds gezegd: " in de lijnolie zetten" vernissen is ook goed denk ik maar dan blinkt het zo fel zolang ik geen roest zie panikeer ik niet grtn oct
|
| 25 nov 2009, 14:08 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|