|
|
Het is nu 03 jun 2026, 10:09
|
| Auteur |
Bericht |
|
dagobert
|
 Zeg het maar
Beste medezoekers,
Was gisteren een op Marktplaats aan het zoeken onder bodemvondst(en). Tot mijn verbazing zag ik een vondst(archeologische) te koop staan waar velen van ons veel moeite voor hebben gedaan om er een dtm aan te geven.
Ik heb de persoon een bericht gestuurd met de vraag of hij deze vondst aangemeld heeft. Zijn antwoord was,nog niet. Verder vermelde deze persoon dat de dtm van een forum kwam. Is dit gezond voor een forum?? Zijn fora,s een tussen station om archeologische vondsten te verkopen??
Verkopen laat ik aan ieder over. Maar het eerst melden lijkt mij toch wel een verplichting?
Heb er geen link bij gezet ivm prive reden van deze persoon.
Dagobert
Dit bericht mag weggehaald worden als deze thread niet correct is.
|
| 06 dec 2009, 01:21 |
|
 |
|
van Otterloo
|
 Re: Zeg het maar
Hoi Dago,ik heb net even op MP gekeken,maar misschien wil je iets concreter zijn ? Ik zie het namelijk niet  . Grt, Addie.
_________________ Wat volgt, staat altijd in verband met wat eraan voorafging
|
| 06 dec 2009, 01:40 |
|
 |
|
dagobert
|
van Otterloo schreef: Hoi Dago,ik heb net even op MP gekeken,maar misschien wil je iets concreter zijn ? Ik zie het namelijk niet  . Grt, Addie. Lijkt me beter van niet. Ieder zijn prive. Hoop dat je dat begrijpt? Ging mij er meer om dat er archeologische vondsten worden aangeboden zonder melding hier van. Is zo ie zo een gevoelig onderwerp. Ieder persoon heeft zijn mening hier over. Dagobert
|
| 06 dec 2009, 01:52 |
|
 |
|
Defixio
|
Ja die heb ik ook gezien dat handvat van een schaal....
|
| 06 dec 2009, 13:06 |
|
 |
|
bennie
|
Erger u niet, verwonder u slechts : 
|
| 06 dec 2009, 13:31 |
|
 |
|
leonardo
Geregistreerd: 04 mei 2008, 20:50 Berichten: 1108 Woonplaats: Hoogeveen.
|
Hmm jammer ik zie hem niet.
|
| 06 dec 2009, 13:38 |
|
 |
|
archeonist
|
Hm, ik begrijp het niet helemaal. Er staan op marktplaats en ebay zo veel archeologische vondsten. Mijn eigen gevonden voorwerpen voorzie ik altijd van een melding want het geeft mijn vondsten meer "waarde", zelfs het kleinste stukje fibel wordt gemeld met coordinaten. Je kunt je bij elk scherfje of stukje metaal wel afvragen of het wel of niet is aangemeld, persoonlijk vind ik dat ook het mindere er van. Maar het weerhoud mij er niet van zo nu en dan iets te kopen. Bovendien denk ik dat de handel in archeologische voorwerpen bij een hoop mensen toch ook weer de interesse voor archeologie aanwakkerd.
Maar betreft het hier dan een recent gevonden voorwerp op nederlandse bodem? Ik kan er op MP overigens niks van terugvinden.
Groet,
Archeonist
|
| 06 dec 2009, 13:56 |
|
 |
|
Mat
|
Zie hem ook niet, maar je mag die link wel plaatsen, is niks mis mee. Toch niet deze? viewtopic.php?f=342&t=14209&p=136427&hilit=handvat#p136427Op marktplaats is dus niks te vinden. Gr Mat
_________________ Alle ingezonden foto's blijven eigendom van Mat.
|
| 06 dec 2009, 14:02 |
|
 |
|
dagobert
|
bennie schreef: Erger u niet, verwonder u slechts :  Mooi gesproken. Dagobert
|
| 06 dec 2009, 14:41 |
|
 |
|
Aardvark
Geregistreerd: 05 okt 2008, 19:00 Berichten: 884 Woonplaats: Voerendaal
|
dagobert schreef: van Otterloo schreef: Hoi Dago,ik heb net even op MP gekeken,maar misschien wil je iets concreter zijn ? Ik zie het namelijk niet  . Grt, Addie. Lijkt me beter van niet. Ieder zijn prive. Hoop dat je dat begrijpt? Ging mij er meer om dat er archeologische vondsten worden aangeboden zonder melding hier van. Is zo ie zo een gevoelig onderwerp. Ieder persoon heeft zijn mening hier over. Dagobert Als het op Marktplaats staat is het niet privé, Dagobert. Je kunt gerust de link plaatsen anders maak je alleen iedereen nieuwsgierig. Grt Aardvark
_________________ De pleuris is reeds uitgebroken...
|
| 06 dec 2009, 16:13 |
|
 |
|
aureum
|
al we een naam weten...... dan weten we ook dat we deze man geen DTM meer moeten geven..als hij deze alleen maar gebruikt voor zijn verkoop..
mvg leon
|
| 06 dec 2009, 16:16 |
|
 |
|
dagobert
|
Aardvark schreef: dagobert schreef: van Otterloo schreef: Hoi Dago,ik heb net even op MP gekeken,maar misschien wil je iets concreter zijn ? Ik zie het namelijk niet  . Grt, Addie. Lijkt me beter van niet. Ieder zijn prive. Hoop dat je dat begrijpt? Ging mij er meer om dat er archeologische vondsten worden aangeboden zonder melding hier van. Is zo ie zo een gevoelig onderwerp. Ieder persoon heeft zijn mening hier over. Dagobert Als het op Marktplaats staat is het niet privé, Dagobert. Je kunt gerust de link plaatsen anders maak je alleen iedereen nieuwsgierig. Grt Aardvark Wel als ik het combineer met het forum. Wat deze beste man doet moet hij zelf weten. Het gaat alleen ten koste van onze hobby en forum,s. Als je toch nieuwsgierig bent? Lees deze thread goed door. En je hebt het gevonden. Dagobert
|
| 06 dec 2009, 16:42 |
|
 |
|
dagobert
|
aureum schreef: al we een naam weten...... dan weten we ook dat we deze man geen DTM meer moeten geven..als hij deze alleen maar gebruikt voor zijn verkoop..
mvg leon Hij heeft alleen het desbetreffende stuk laten determineren. En later zag ik dat hij dit stuk te koop aanbied op Marktplaats. Dagobert
|
| 06 dec 2009, 16:43 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20727 Woonplaats: utrecht
|
Dago , wat wil je nou met deze thread. gr bub 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 06 dec 2009, 21:10 |
|
 |
|
viros
|
|
| 06 dec 2009, 21:16 |
|
 |
|
nakky
|
Dago wat heeft Mat nu gewonnen??? Grt Nakky
|
| 06 dec 2009, 21:48 |
|
 |
|
Defixio
|
Dago je vergat mij de aangever : Citaat: Ja die heb ik ook gezien dat handvat van een schaal.... Deze gaat niet op slot!
|
| 06 dec 2009, 21:50 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20727 Woonplaats: utrecht
|
deze dus viewtopic.php?f=342&t=14209&hilit=handvat+schaalmaargoed een ieder mag doen met zijn vondsten wat hij wilt al gooit men het terug op de akker (wel even vermelden waar a,u,b) gr bub 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 06 dec 2009, 22:22 |
|
 |
|
Defixio
|
Twee Euro!
|
| 06 dec 2009, 23:32 |
|
 |
|
dagobert
|
Defixio schreef: Twee Euro! Twee euro!?!?!?! Daar krijg je hem niet voor. Dagobert
|
| 06 dec 2009, 23:54 |
|
 |
|
Mat
|
Vind het wel jammer, aangezien deze persoon mij ook nog een mail had gestuurd voor te vragen waar hij dit kon aanmelden, natuurlijk heb ik hem gelijk de tel en mailadressen gegeven, heb hem zelfs aangeboden om met hem mee te gaan voor de aanmelding, maar na die mail hoorde ik dus niks meer van hem. In mijn ogen mag ook eenieder doen met zijn vondsten, maar aanmelden is een klein ding dat veel van de geschiedenis boven water kan krijgen. Ik heb hem nu weer een mail gestuurd, waarom hij nog niet aangemeld heeft. Mischien wil hij wel eens kijken op marktplaats wat zo een hengsel echt waard is. Gr Mat
_________________ Alle ingezonden foto's blijven eigendom van Mat.
|
| 07 dec 2009, 00:22 |
|
 |
|
dagobert
|
Mat schreef: Vind het wel jammer, aangezien deze persoon mij ook nog een mail had gestuurd voor te vragen waar hij dit kon aanmelden, natuurlijk heb ik hem gelijk de tel en mailadressen gegeven, heb hem zelfs aangeboden om met hem mee te gaan voor de aanmelding, maar na die mail hoorde ik dus niks meer van hem. In mijn ogen mag ook eenieder doen met zijn vondsten, maar aanmelden is een klein ding dat veel van de geschiedenis boven water kan krijgen. Ik heb hem nu weer een mail gestuurd, waarom hij nog niet aangemeld heeft. Mischien wil hij wel eens kijken op marktplaats wat zo een hengsel echt waard is. Gr Mat Wat zo,n hengsel waard is?!?!!?!?!?! Dat doe je niet op Marktplaats. Daar heb je alleen maar spotbieders die alles voor een appel en een ei willen. Bij deze bied ik aan,staat er. Maare,........................ik houd er over op. Straks heb ik het allemaal weer gedaan. Mensen. Voordat men verkoopt,...................meld het wel eerst even aan bij de archeologische instanties. Dat wou ik er mee zeggen. Dagobert
|
| 07 dec 2009, 00:28 |
|
 |
|
peter
Moderator
Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49 Berichten: 7596 Woonplaats: Deventer
|
Ik zie net dat er al €300,- voor geboden is,vind ik toch een hoop geld voor een stukje brons  . Ik vind wel dat hij de vondst had moeten aanmelden(heeft hij misschien ook wel gedaan),en hij had hem ook eerst hier op het forum te koop kunnen aanbieden. Onze moderators zijn er druk mee geweest om er een goede determinatie aan te geven,en dan gauw zon ding op MP te gooien vindt ik niet helemaal kunnen. Maar wie ben ik gr Peter
_________________ gr Peter zoekt met een Manticore
|
| 07 dec 2009, 13:23 |
|
 |
|
aureum
|
vergeet niet..de schaal wat ik erbij heb gezet met de zelfde handvaten.....kost bij de verkoop site waar ik de foto vondt 14,500 dollar....dus ik denk dat deze meneer Bux1980 zijn vondst voor veel geld wil verkopen....
moet hij ook zelf weten...maar van mij krijgt hij geen DTM meer...omdat hij niet zijn bedoelling kenbaar maakte om zijn vondts met DTM te kunnen verkopen
mvg leon
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 07 dec 2009, 13:31 |
|
 |
|
peter
Moderator
Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49 Berichten: 7596 Woonplaats: Deventer
|
aureum schreef: vergeet niet..de schaal wat ik erbij heb gezet met de zelfde handvaten.....kost bij de verkoop site waar ik de foto vondt 14,500 dollar....dus ik denk dat deze meneer Bux1980 zijn vondst voor veel geld wil verkopen....
moet hij ook zelf weten...maar van mij krijgt hij geen DTM meer...omdat hij niet zijn bedoelling kenbaar maakte om zijn vondts met DTM te kunnen verkopen
mvg leon Je hebt groot gelijk Leon dit kan en mag niet de bedoeling zijn van dit forum. gr Peter
_________________ gr Peter zoekt met een Manticore
|
| 07 dec 2009, 13:36 |
|
|