| Auteur |
Bericht |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
 grote schotel / kleine schotel / kop en schotel ???
hallo ik zie regelmatig dat mensen grotere of kleinere schotels voor hun detector aanschaffen opzich begrijp ik dat je voor een stort (bult grond) een kleinere schotel gebruikt omdat het makkelijker zoekt maar voor akkers ben ik voorstander van de standaard schotel wat vinden jullie gr bub 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 07 dec 2009, 22:41 |
|
 |
|
J-P de zoeker
|
 Re: grote schotel / kleine schotel / kop en schotel ???
Hallo Bubba, Tjaaa ik zoek met de Tejon, en heb gewoon de meegeleverde spiderschotel eronder.. Bevalt prima!! Nu zeggen die Friese Zandhazen waar ik wel eens mee zoek dat zo'n eliptisch schoteltje beter is, omdat ik dan de sens helemaal vol open kan draaien. Waardoor hij dus gevoeliger is. Verder kan je met een eliptisch schoteltje tegen de stoppels van een maisakker aan zoeken... Maar of het kwa vondsten nu ook veel verschil maakt................. geen idee Miss maar eens een zo'n schoteltje aanschaffen. Groeten JP 
_________________ Ainmoal n Grunninger, altied n Grunninger!
|
| 07 dec 2009, 22:46 |
|
 |
|
rocky
Geregistreerd: 20 mei 2008, 13:12 Berichten: 493 Woonplaats: vl brabant
|
standaard schotel  dan is de detector veel beter uitgebalanseert qua gewicht dan met groter of kleinder schotel en gaat hij beter in de hand liggen en dus ook beter zoeken.(DENK IK)is zo ontworpen dus? greets
_________________ http://sprekend-verleden.tripod.com
|
| 07 dec 2009, 22:52 |
|
 |
|
dagobert
|
Heb laatst de grote sef schotel geprobeerd op een zeer goed afgezocht terein(echt leeg!!!). Met deze schotel heb ik nog verschillende signalen gekregen op maximale diepte. Echter te weinig signaal om er meerwaarde aan te hebben. Daarom heb ik besloten mijn E-trac weg te doen. En gewoon tevreden moet zijn met een detector die iets minder diepgang heeft. Met of zonder grote schotel.
Standaard schotel is inderdaad voor het standaard werk. De kleine schotel voor meer gevoeligheid en handig qwa gewicht. De grote schotel voor iets(en het is echt iets)meer diepgang. Erg zwaar zwaaien tegen een slecht rendement(vind ik persoonlijk).
Dagobert
|
| 07 dec 2009, 22:56 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
bubba schreef: hallo ik zie regelmatig dat mensen grotere of kleinere schotels voor hun detector aanschaffen opzich begrijp ik dat je voor een stort (bult grond) een kleinere schotel gebruikt omdat het makkelijker zoekt maar voor akkers ben ik voorstander van de standaard schotel wat vinden jullie gr bub  ja klopt
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 07 dec 2009, 22:58 |
|
 |
|
J-P de zoeker
|
dagobert schreef: Heb laatst de grote sef schotel geprobeerd op een zeer goed afgezocht terein(echt leeg!!!). Met deze schotel heb ik nog verschillende signalen gekregen op maximale diepte. Echter te weinig signaal om er meerwaarde aan te hebben. Daarom heb ik besloten mijn E-trac weg te doen. En gewoon tevreden moet zijn met een detector die iets minder diepgang heeft. Met of zonder grote schotel.
Standaard schotel is inderdaad voor het standaard werk. De kleine schotel voor meer gevoeligheid en handig qwa gewicht. De grote schotel voor iets(en het is echt iets)meer diepgang. Erg zwaar zwaaien tegen een slecht rendement(vind ik persoonlijk).
Dagobert Meee eens Dago.... Had vanmiddag een halve kilo klei aan de schotel zitten, zoekt heel zwaar te snel zwaaien doe je dan niet!!! Kan dus een voordeel zijn dat een schotel iets zwaarder is, natuurlijk zou ik om die reden geen zwaardere schotel kopen  maa toch JP 
|
| 07 dec 2009, 22:59 |
|
 |
|
Adbas
|
op een pas geploegde akker zoek ik met een vierkante schotel. je hebt dan rondom mooie rechte groeven, je slingerd niet zo en kunt veelal haaks de hoek om. dat bevalt me wel 
_________________ ooit lagen vondsten voor het oprapen, nu moet je er zelfs voor graven
|
| 07 dec 2009, 23:02 |
|
 |
|
bubba
|
Adbas schreef: op een pas geploegde akker zoek ik met een vierkante schotel. je hebt dan rondom mooie rechte groeven, je slingerd niet zo en kunt veelal haaks de hoek om. dat bevalt me wel  
|
| 07 dec 2009, 23:03 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
vliegen de schotels met de DEUS
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 07 dec 2009, 23:05 |
|
 |
|
ernie
|
ik heb al voor veel detectors andere schotels gekocht maar de standaard vind ik toch vaak wel de beste.
gr ernie
|
| 07 dec 2009, 23:08 |
|
 |
|
bubba
|
ernie schreef: ik heb al voor veel detectors andere schotels gekocht maar de standaard vind ik toch vaak wel de beste.
gr ernie mijn idee 
|
| 07 dec 2009, 23:14 |
|
 |
|
dagobert
|
Adbas schreef: op een pas geploegde akker zoek ik met een vierkante schotel. je hebt dan rondom mooie rechte groeven, je slingerd niet zo en kunt veelal haaks de hoek om. dat bevalt me wel   Wat voor bui heb jij vandaag zeg??? Dagobert
|
| 07 dec 2009, 23:20 |
|
 |
|
J-P de zoeker
|
dagobert schreef: Adbas schreef: op een pas geploegde akker zoek ik met een vierkante schotel. je hebt dan rondom mooie rechte groeven, je slingerd niet zo en kunt veelal haaks de hoek om. dat bevalt me wel   Wat voor bui heb jij vandaag zeg??? Dagobert Adbas heeft de lolbroek aan...... 
|
| 07 dec 2009, 23:23 |
|
|