|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 11:42
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|
Namen/ Dubbele denier 1579
| Auteur |
Bericht |
|
rocky
Geregistreerd: 20 mei 2008, 13:12 Berichten: 493 Woonplaats: vl brabant
|
 Namen/ Dubbele denier 1579
hallo iedereen.vandaag deze munt gevonden hij is 25mm groot. weet iemand meer?????????? greets
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ http://sprekend-verleden.tripod.com
|
| 14 dec 2009, 19:37 |
|
 |
|
not
ERELID
Geregistreerd: 30 apr 2008, 21:28 Berichten: 7121 Woonplaats: Silversun
|
 Re: welke munt?
Hoi Rocky.
Denk deze ????????
gr Niels.
bron: kopergeld pagina.
BOS.1: penning.(GH.236 - PW 9201)
VOORZIJDE: Stokkenkruis welke door een vuurijzer is heen gestoken, van het vuurijzer springen vonken in het rond.
TEKST: PHS. D.G. HISP. Z. REX. DV. BR (of variant), dit is voluit: Philippus Dei gratia Hispaniarum z rex dux Brabant. Dit betekent: Philips, bij Gods gratie koning van Spanje en hertog van Brabant.
KEERZIJDE: Gekroond wapenschild (2) met hierin een klimmende leeuw naar links.
TEKST: DOMINVS. MIHI. ADIVTOR (of variant), dit betekend: de Heer is mijn helper.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ toInfinityandBeyond
|
| 14 dec 2009, 20:05 |
|
 |
|
rocky
Geregistreerd: 20 mei 2008, 13:12 Berichten: 493 Woonplaats: vl brabant
|
bedankt not;die lijkt erop. zie een paar verschillen zoals bij mijne loopt de tekst door boven de kroon en denk daar een datum te zien(1679 denk ik)?? maar zal wel een variant zijn . van welk tot welk jaar werden deze munten geslagen?? greets
_________________ http://sprekend-verleden.tripod.com
|
| 14 dec 2009, 20:12 |
|
 |
|
Ton
|
VOlgens mij is het een duit, welke weet ik niet. Heb even in het verkade muntboek gekeken, maar kon hem niet vinden. wat soortgelijke waren voornamelijk duiten. Misschien heb je er iets aan.
Gr. ton
_________________ Libertas vita carior. Tesoro Eldorado, Tesoro Tejon, Fisher CZ7a-pro.
|
| 15 dec 2009, 22:08 |
|
 |
|
Ton
|
Gevonden.
het is een dubbele denier (Namen) Vuurijzer op een stokkenkruis met vier ringetjes in het veld. Omschrift [lelie|kruisje|vuuijzer| rozet] omschrift enkele varianeten keerzijde gekrond wapen van namen met Dominus, mihi,adivtor Gemaakt 1578 en 1579 afbeelding is exact, in oord en duit uit noor en zuid. Blz 61 munt 95
Gr, ton
_________________ Libertas vita carior. Tesoro Eldorado, Tesoro Tejon, Fisher CZ7a-pro.
|
| 15 dec 2009, 22:17 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|