Re: Hoe ben jij door het zoekvirus besmet geraakt?
denk dat iedereen die deze hobby heeft geintereseerd is in geschiedenis zo is het bij mij in iedergeval begonnen .Heb jaren op kamp bakkum gestaan en had toen net mijn detector gekocht [whites xlt] maaaaar waar moet je zoeken ??? dacht toen vroeger deden ze alles te paard dus deze paden afgestruind[soms levensgevaarlijk voor ons maar ook voor paard en ruiter ] vanaf de dorpen naar de duinen ,en zee en had na een week een jampot vol vondsten ringen ,oorlogsgeld ,sieraden ,duiten ,gespen en na werkelijk 1minuut al een mooi zilver kwartje dacht ik wist dat er op de camping nog een zoeker was die bij mij in de buurt woonde en ben met deze vondsten naar hem toe gegaan en hij dacht ben sindsdien vaste vriend met hem en zijn gezinnetje geworden en hebben heel wat afgelachen en mijn jongste zoon was toen ook helemaal gek van de hobby en voor hem heb ik toen een whites classic2 gekocht en geloof het of niet hij kwam binnen 5 minuten terug met een gouden trouwring ,hoe bedoel je beginnersgeluk ,want dat bestaat nl echt hoor en zie dit zo vaak [kan geen toeval meer zijn] zo is het bij mij gegaan
gr ed
_________________ gezelligheid kent hier geen tijd
Beginnersgeluk bestaat zeker Edwin,.
ik ken iemand die met beginnersgeluk begonnen is,.. en er niet mee op gehouden is,..zelfs niet na jaren,.. het blijft maar duren bij onze Joppie
grt bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
19 dec 2009, 14:41
bobo
heb jaren lang vanaf een jaar of tien pijpenkopjes lopen zoeken op een akker en met de gevonden kopjes ging ik indertijd naar het museum in gouda om te achterhalen door wie en waneer ze gemaakt waren er was toen nog geen internet .een paar jaar later had een vriendje een detector vsn de tandy winkel en daar gingen we de bossen van arnhem en oosterbeek mee afstropen naar oorlog spul ,bommen en granaten dus, zelfs er eentje laten ontploffen in een bunker door een vuurtje te stoken en daar een flinke granaat in te gooien , het zand op de bunker ging omhoog door de explosie ! vele jaren later ik was ondertussen volwassen kwam ik op een plek stik vol scherven en pijpenkopjes en ik dacht had ik maar een detector ! eindelijk was het zover en na de eerste munt en sprong in de lucht was ik er aan verslingerd, eerste en laatste rally van de dda in engeland geweldig wat een sfeer ,nu minder tijd en plekjes maar zodra het kan wil ik er op uit, helaas een zoekmaat die meestal in het weekend met een kater in bed ligt en dus niet gaat zoeken.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 41 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum