|
|
Het is nu 03 maart 2026, 15:35
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 10 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
robbie
Geregistreerd: 17 apr 2008, 20:43 Berichten: 176 Woonplaats: amersfoort
|
 bijzondere vondst
Hier een vondst die ik vorige week in Frankrijk deed. Er zit een laag bladgoud op, het ding zelf is van koper. Aan de ene kant rare tekens en aan de andere kant iets van een draak? Iets chinees wellicht. Ik weet niet goed hoe ik dit nu moet gaan schoonmaken zonder het te beschadigen, als er iemand is met tips dan hoor ik het graag. De diameter is ongeveer 6 cm.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 29 jun 2008, 13:12 |
|
 |
|
dagobert
|
 Re: bijzondere vondst
Hey Robbie, Als ik jou vondst zo vanaf de foto zie lijkt het wel of het aluminium is. Is het voorwerp licht of zwaar?? Zwwar zou betekenen dat het geen aluminium is maar koper of zo. Ook lijkt de vondst in mijn ogen niet erg oud maar een foto kan een hoop vertekenen. Leg je voorwerp een paar dagen in de olijfenolie en krap voorzichtig de rommel en de korstjes eraf. Dit gaat ook heel goed met een kippenbotje. Je zou ook een tandenstoker kunnen gebruiken die je in een dremel doet. Laat de dremel nu draaien en door de draiiende beweging word er ook een hoop schoon gemaakt. Brons,koper,messing nooit in zuur schoonmaken Plaats even een foto als je de vondst beter schoon hebt gekregen. Dagobert
|
| 29 jun 2008, 13:31 |
|
 |
|
robbie
|
Hoi Dagobert, het is een zwaar geval en als je het zo ziet overduidelijk bladgoud wat erop zit. Op de foto zie je het idd wat minder goed. Dank voor je reinigings tips.
Gr. Robert
|
| 29 jun 2008, 13:35 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
aparte vondst zeg is dit een watervondst gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 29 jun 2008, 19:13 |
|
 |
|
robbie
|
Het is een strandvondst Bubba.
|
| 29 jun 2008, 21:00 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
lijk wel chinees
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 20 feb 2009, 10:50 |
|
 |
|
johoo
|
lijkt me van messing en geen goud  mischien eens meenemen naar de afhaal chinees
|
| 20 feb 2009, 11:27 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 18010 Woonplaats: Limbolonie
|
Hoi all, Het lijkt mij ook Chinees,..lijkt mij niet zo oud te zijn,. zoiets mischien  grt Bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 20 feb 2009, 16:52 |
|
 |
|
bacchus
|
hoi robbie het lijk wel een chinees grafstuk aan de ene kant een draak, en de andere kant een aantal letters. in een docomantere ik heb ooit zie iets gezien bij een as verstrooiing aan zee voor de chinezen die overleden waren, de nabestaande die het geldt niet konden op brengen, om de overledende te verschepen,werden op deze manier geeerdt in hun geloof ik meen dat stuk hier in te erkennen grt jacob
|
| 20 feb 2009, 17:08 |
|
 |
|
archeonist
|
Hoi Robbie,
Ik zou even naar de plaatselijke chinees lopen, die kunnen zo die karakters voor je vertalen.
Succes en we horen het wel als het wat is ok?
Erwin
|
| 20 feb 2009, 17:17 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 10 berichten ] |
|