|
|
Het is nu 03 maart 2026, 17:34
|
| Auteur |
Bericht |
|
bacchus
Geregistreerd: 01 maart 2009, 11:04 Berichten: 3002 Woonplaats: Kerkrade
|
 Re: gerecycled lood
prachtig johoo. ik wil namelijk ook mijn lood omsmelten tot vislood. bert ik zie dat jij die mallen zelf maakt. hoeveel kost zo'n mal bert,of maak je ze alleen voor jezelf? ik wil namelijk loodjes maken van 30 en 50 gram,en het liefst in die ruitvorm. @mat,mooie site mat,ze zijn al een beetje goedkoper geworden,maar nog steeds veel te duur vind ik. zelf heb ik er 2,de laatste die ik heb laten maken is 150x45x45 en heeft me 65 euro gekost. ik verheug me ook alweer op het vissen en roken deze zomer. bacchus.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Vulpem pilum mutat, non mores
|
| 31 jan 2010, 10:56 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 18010 Woonplaats: Limbolonie
|
Ha die Danny,. als je niet sterk bent kan je ook slim zijn,.. hier een voorbeeld,..koop bij een automaterialen zaak een pot polyesterplamuur  ,..neem 2 doosjes zo groot als een luciferdoosje,.. stop een naald in het gaatje van het loodje,..smeer het loodje in met vaseline,..maak wat polyester plamuur aan  en doe het in een helft van het doosje,..druk het loodje er half in,..laten uitharden,..de hele handel weer insmeren met vaseline,.dan het tweede doosje vullen het polyester plamuur en er bovenop drukken,.als het uitgehard is haal je het uit elkaar en maakt een giettuitje,.. de kosten nog geen 1€ per mal ,..en is goed voor een 30-40 loodjes grt Bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 31 jan 2010, 11:20 |
|
 |
|
Bertoninus
|
Hoi allemaal,.
Zelfs de knijpijlloodjes maak ik er zelf mee de linkse en de rechterhelft zijn het zelfde,.
zie voorbeeld
grt bert
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 31 jan 2010, 11:29 |
|
 |
|
johoo
|
er is op internet ook een eigengemaakte mal van rubber  druk steeds op verder voor de volgende pagina maar met al die moeite vind ik de prijs om er 1 te kopen beter mooi gedaan bert 
|
| 31 jan 2010, 11:37 |
|
 |
|
bacchus
|
bedankt bert voor het idee. maar zoals johoo ook al aangeeft heb ik liever een goede metalen gietmal,omdat men deze ook niet om de 30 loodjes hoeft te vervangen. 30 loodjes zijn soms zo weg als het een beetje tegenzit op de visplek. heel erg jammer dat dit model er niet bij staat,ik kan ook nog nergens zo'n ruitvormige mal vinden op het net. zo'n pot plamuur kost toch ook al zo'n 15 euro,ik zou inderdaad wel 25 euro over hebben voor zo'n mal. bacchus.
|
| 31 jan 2010, 11:49 |
|
 |
|
johoo
|
Bacchus schreef: bedankt bert voor het idee. heel erg jammer dat dit model er niet bij staat,ik kan ook nog nergens zo'n ruitvormige mal vinden op het net. bacchus. en deze dan 
|
| 31 jan 2010, 12:10 |
|
 |
|
bacchus
|
sh.t helemaal over het hoofd gezien . gister kindercarnaval geweest met mijn zoon bedankt johoo ik ga hem gelijk bestellen,perfect bacchus.
|
| 31 jan 2010, 12:38 |
|
 |
|
Bertoninus
|
Ha die Johoo,. bedankt voor de tip  ,..ik kende hem al,..maar is wel niet goedkoop, Tja het is wat je wil natuurlijk,. Danny,..kleine potjes polyesterplamuur geeft het ook voor een 4,75€..2 mallen een voor 70 loodjes kos je 1,5 €,..,..wil je er een massa produckt van maken voor de verkoop kan je beter een mal kopen,.. grt Bert
|
| 31 jan 2010, 13:52 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Bertoninus schreef: Ha die Johoo,. bedankt voor de tip  ,..ik kende hem al,..maar is wel niet goedkoop, Tja het is wat je wil natuurlijk,. Danny,..kleine potjes polyesterplamuur geeft het ook voor een 4,75€..2 mallen een voor 70 loodjes kos je 1,5 €,..,..wil je er een massa produckt van maken voor de verkoop kan je beter een mal kopen,.. grt Bert bert heeft in het maken heel veel plezier daar om maak hij ze zelf als je niet sterk bent kan je ook slim zijn,..dat klopt niet als je niet sterk bent moet je slap zijn en wie niet dom is moet slim zijn hoe vaak moet ik dat nou zeggen  gr de ed
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 31 jan 2010, 14:48 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 31 jan 2010, 14:49 |
|
 |
|
Mat
|
de ed schreef: :sd  Even kijken welke vis nu weer toehapt. Gr Mat
_________________ Alle ingezonden foto's blijven eigendom van Mat.
|
| 31 jan 2010, 15:18 |
|
 |
|
kleidigger
|
mooi gedaan... Zo heb ik enkele jaren terug mijn eigen eikels gemaakt voor mijn siersmeed hekje! Ze wegen 5 kg per stuk Een malletje gemaakt, grote wokpan erbij... super geworden.. Als er weer eentje klaar was hielden we de mal ff in het water om af te koelen.. Toen weer hete vloeibare lood erin! Gevolg Regen van looddruppels!!! Gelukkig viel de schade aan mijzelf mee.. Enkel grote gaten in mijn werktrui.. Dus wees voorzichtig!!!
|
| 14 apr 2010, 21:20 |
|
|